အိမ္ေျပးသူမ်ား

Photobucket

ကၽြန္ေတာ္႔အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေလာက္တုန္းက ရည္ရြယ္ခ်က္က ႏိုင္ငံျခားရပ္ျခားမွာပညာသင္သြားဖုိ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ လန္ဒန္ကိုလာဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔ပါတယ္။ေရာက္စက အသက္ ၁၉ ႏွစ္ဝန္းက်င္ပါ။ အံ႔ၾသစရာေကာင္းတာက ေလဆိပ္ကေနစတဲ႔ ခရီးျဖစ္ပါတယ္။
ေအာက္တိုဘာ ေန႔လယ္၊ မိုးဖြဲဖြဲရြာေနၿပီး ဘတ္စ္ကားထဲကေန မဲေနတဲ႔ေခါင္းမိုးစြန္းေတြကို မုိးဖြဲဖြဲၾကားက ကၽြန္ေတာ္ ၾကည္႔ေနခဲ႔တယ္။ အဲဒါ အရမ္းကို ထူးဆန္းတယ္လိ္ု႔ ထင္ခဲ႔ပါတယ္။
ဒီစကားေတြကို ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံကထြက္ခြာၿပီး အဂၤလန္မွာ အေျခခ်ေနထိုင္ေနတဲ႔ မာမူးဂ်မာလ္ (Mahmoud Jamal)က ေျပာခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီျဖစ္ရပ္ဟာ Culture shock (တိုင္းတစ္ပါးယဉ္ေက်းမႈနွင့္ ရုတ္တရက္ထိေတြ႔ရာမွ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ စိတ္ေနသားမက်မႈ) ရဲ႕ ပထမအဆင့္ပါ။ အဲဒိီအဆင့္ကို The honeymoon stage ဒါမွ မဟုတ္ Honeymoon Phase လို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ဒီအခိုက္မွာေတာ့ အရာရာတိုင္းဟာ အသစ္ေတြ ျဖစ္လုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈျခားနားတာကအစ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေနပါတယ္။

စိတ္လႈပ္ရွားတက္ၾကြၿပီး စူးစမ္းေနတဲ႔ အခ်ိန္ကာလေပါ႔။ ဒီအဆင့္မွာ အိမ္ကိုေတာင္ ေမ႔ေနႏိုင္တယ္လိ႔ု ဆိုၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း အေထြးေလးကေတာ့ ဒီပ်ားရည္ဆမ္းအဆင့္မွာပဲ ငိုလို႔ခ်ည္းေနပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီမွာ လာၿပီး အလုပ္လာလုပ္မိပါလိမ္႔လို ေတြးလိုက္ ငိုလိုက္အိမ္ကို ဖုန္းဆက္လိုက္ ျဖစ္ေနခဲ႔ေလတာ။
ကၽြန္မကေတာ့ စကၤာပူဆိုတဲ႔ ဒီကၽြန္းကို ေရာက္စခဏမွာေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ႔ပါရဲ႕။ သန္႔ရွင္းတဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္၊ ေကာင္းမြန္တဲ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး နဲ႔ တာဝန္ယူကူညီေစာင့္ေရွာက္တဲ႔ အစ္မအရင္းက အနားမွာ ရွိေနတာမုိ႔ အရာရာဟာ ေက်နပ္စရာေကာင္းေနခဲ႔ပါတယ္။ စတင္အေျခခ်တာက အမ်ိဳးသားေန႔မွာျဖစ္လုိ႔ တိုက္တာေတြမွာ အလံေတြ တလြင့္လြင့္နဲ႔ တက္ၾကြေနတဲ႔ လူေတြကလည္း ေငးေမာစရာခ်ည္းရယ္။

ဒါေပမယ္႔ ရက္သတၱပါတ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာၿပီးတဲ႔ေနာက္မွာေတာ႔ စိတ္ဓာတ္က်တဲ႔ ဒုတိယအဆင့္ကို ေရာက္ၿပီေလ။ ယဥ္ေက်းမႈ ျခားနားျခင္းဟာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိလာၿပီ။ စိတ္ရႈပ္၊ အထီးက်န္၊ မိေဝးဖေဝး၊ ခ်စ္သူေတြရဲ႕ အေဝးမွာ ရင္ထဲက အက္ေၾကာင္းက စတင္ေပၚလာၿပီ။ ဒီအဆင့္ကို စိတ္ဓာတ္က်တဲ႔ အဆင့္ The distress (disintegration) stage လို႔ ေခၚသလို Negotiation Phase လို႔လည္း သုံးႏႈန္းၾကပါတယ္။
ကၽြန္မကေတာ့ ဒီအက္ေၾကာင္းစေပၚလာတဲ႔အခါ ရာသီဥတုေၾကာင္႔လုိ႔ လႊဲခ်မိေလရဲ႕။ သူငယ္ခ်င္းအေထြးက ဒီႏိုင္ငံရာသီဥတုဟာ သူ႔ူလူေတြလိုပဲ ဟိတ္ႀကီးဟန္ႀကီးႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ေနပူပူမွာ မိုးၿခိမ္းသံေတြ တရၾကမ္းနဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္တတ္ေပမယ႔္ မိုးလည္း မရြာဘူးလုိ႔ ဆိုေလတာ။ ကၽြန္မကေတာ့ ဒီကၽြန္းရဲ႕ ရာသီဥတုမွာ သက္ေတာင့္သာယာရွိေနခဲ႔တာ မိုးေတြ မရြာခင္အထိေပါ့။ ဥတုရာသီ တစ္မ်ိဳးတည္းသာရွိတဲ႔ ဒီအရပ္မွာ ေအာက္တိုဘာလကစလုိ႔ အဆက္မျပတ္မိုးရြာၿပီေလ။
                            Photo credit by   singaporeshots.wordpress.com/
ေဆာင္းရာသီခ်စ္သူ ကၽြန္မက ခ်မ္းတတ္လြန္းသူပါဆိုရင္ အံ႔ၾသစရာမ်ား ျဖစ္ေနမလား။ ရံုးမွာ ေလေအးစက္က ကၽြန္မ ဦးထိပ္တည္႔တည္႔မွာ ရွိတယ္။ လိုင္းကားထဲမွာ ခ်မ္းလြန္းလို႔ ကၽြန္မ ခုိက္ခိုက္တုန္ေနတယ္။ ရထားေပၚမွာ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးရွိသူေတြကို ျမင္တိုင္း ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ခ်မ္းေနတာလားလုိ႔ ေတြးမိေလရဲ႕။ ဒီကၽြန္းမွာ ရွိသမွ်ေလေအးစက္ေတြကိုကၽြန္မလုိက္ပိတ္ခ်င္ခဲ႔တယ္ေလ။

ေအးစက္တဲ႔ေလထုၾကားမွာ အသက္ရႈက်ပ္ကာ ခ်မ္းလြန္းလုိ႔ ဖ်ားေတာ့မွာလားလုိ႔လည္း အၿမဲသံသယျဖစ္ေနခဲ႔။ ဟင့္အင္း။ ကၽြန္မ နာမက်န္းလို႔ မျဖစ္ဘူး။ အိမ္လြမ္းလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ကၽြန္မ အိမ္မျပန္ႏိုင္ေသးဘူး။ အိမ္မွာရွင္သန္ဖို႔ အခြင့္မရွိဘူး။ ကၽြန္မ ဆက္လက္ အိပ္မက္မက္ရဦးမွာ။ လူု႔ဘံုအလယ္မွာ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရဦးမွာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္။ ကၽြန္မအရႈံးမေပးႏိုင္ဘူး။

ျဖစ္ရပ္မွန္ကေတာ့ ဘယ္လုိပင္ ႀကိဳးစားႏွလံုးသြင္းေပမယ္႔ ကၽြန္မ ယိုင္လဲေတာ့မလုိ ျဖစ္တယ္။ အခါခါ ေတြေဝတိုင္း ကိုယ္႔ကိုကိုယ္မုန္းကာ မေပ်ာ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မ မာေက်ာခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ခဲ႔ၿပီေလ။ ျမန္မာျပည္မွာ ကားစပယ္ယာကို ခြန္းတံု႔မျပန္ႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ကၽြန္မ ရံုးက အထက္အရာရွိကိုေတာ့ ျပန္လွန္ေအာ္ေနခဲ႔မိတယ္ေလ။
အစ္မတစ္ေယာက္က သိပ္မတင္းပါနဲ႔လုိ႔ ဆံုးမတဲ႔အခါမွ ကၽြန္မ ေျပေလွ်ာ႔သြားခဲ႔တာရယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မ ရင္ထဲက နာက်င္မႈအစိုင္အခဲဟာ မေက်ပ်က္ႏိုင္ေသးဘူး။

ဒါေပမယ္႔ အဂၤလန္က မာမူးကေတာ့ ဒီဒုတိယအဆင့္ကို ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ျဖတ္သန္းႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ သိပ္မၾကာခင္ပဲ ကၽြန္ေတာ့္ေနရာကို ရွာေတြ႔ေအာင္ စီစဥ္ႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။
ေနစရာေနရာ နဲ႔ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ထဲမွာ စအလုပ္လုပ္ဖို႔လည္း စီမံႏုိင္ခဲ႔ပါတယ္။
စိတ္ဝင္စရာေကာင္းတာက အခုအခ်ိန္မွာ သိပ္ထင္ရွားေနေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္က ျခားနားတဲ႔
လူတစ္ေယာက္ပါလား ဆိုတာ အရင္ကမသိခဲ႔ဘူး။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဘာျဖစ္လုိ႔မွန္းမသိဘူး။
ဒီလူမ်ိဳးေရးကိစၥဟာ ကၽြန္ေတာ္႔ဘဝမွာ ရင္ဆိုင္ေတြ႕ခဲ႔ရတဲ႔ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ ကိစၥတစ္ခု
မျဖစ္ခဲ႔ဘူး။လို႔ မာမူးက ဆက္ေျပာပါတယ္။
မာမူးလိုပဲ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားခံရတယ္လုိ႔ ကၽြန္မ မခံစားခဲ႔ရပါဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕သည္းခံႏိုင္စြမ္းမႀကီးေပမယ္႔ လ်စ္လ်ဴရႈႏို္င္စြမ္း ျပင္းတယ္ ထင္ပါရဲ႕။

ႏိုင္ငံျခားသားေတြဟာ ဒီႏိုင္ငံသားေတြက အေတာ္ေလး ေမာက္မာေၾကာင္း ေျပာၾကေပမယ့္ ျမန္မာျပည္က ကားစပယ္ယာရဲ႕ အဆူအေငါက္ကုိ ခံေနက် ကၽြန္မ အတြက္ေတာ့ ဒီအေရးဟာ ပန္းနဲ႔ ေပါက္သလိုပဲလို႔ေတာင္ တင္စားႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ အေဝးရပ္ေျမက အားငယ္မႈစက္ဝန္းမွာ ကၽြန္မ စတင္နစ္ခဲ႔ပါၿပီ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အေရးမစိုက္ပါဘူးလုိ႔ ဟန္ေဆာင္လည္း သိမ္ငယ္စိတ္က ရင္မွာပ်ိဳးခဲ႔ၿပီ။ မာမူးက သူဟာ ျခားနားတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ဆိုတာ မသိခဲ႔ဘူးလို႔ ဆိုေပမယ္႔ ကၽြန္မကေတာ့ အျပင္လူလို႔ ဆိုတဲ႔ ခံစားခ်က္ကို ရင္ဝယ္ပိုက္ၿပီး မိုးကိုပဲ အျပစ္ဖြဲ႔ ၿငိဳးမိၿပီ။

ကၽြန္မ ဘယ္လုိ အသက္ရႈရေတာ့မလဲ။ မိုးစက္ေတြကို ငရဲမီးေတြလုိ႔ ျမင္ေနတယ္။ မိုးေရေတြထဲၾကားမွာ ကၽြန္မ အရည္ေပ်ာ္ေနတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ရင္ဘတ္ထဲက စကားလံုးေတြ ေပါက္ကြဲလြင့္စင္လာခဲ႔တာ။
'In the Rain'
Rain. Rain. Rain.
December rain.
I've never seen snow in here.
There is the rain all over the space. But there is the flame in my heart.
I've burnt in the rain.
The raindrops are arrows for me.
But I've never hurt anymore.
My skin is thicker than that you can see.
I cover my mind with the wound.
I am alone in the dark rain.
I stand with the pain.
You can think me as a stranger.
You can never understand what I talk.
However I cry aloud, you never HEAR me.
(19/12/2007)
ဒါဟာ သိုးေဆာင္းေဝါဟာရေတြနဲ႔ ပထမဆံုးေရးခဲ႔တဲ႔စာပါလို႔ ေျပာရမလား။ ဘုိလုိေျပာမွ နားလည္တဲ႔ မိုိးကို သက္ေသျပဳထားတဲ႔ ရန္ေတြ႔စာလို႔ သတ္မွတ္မလား။ အိမ္ရဲ႕ အေဝးမွာ ကၽြန္မ စိတ္ေတြနာမက်န္း ျဖစ္ခဲ႔ဖူးပါတယ္။
မယ္ကိုး
Singapore_Skyline_Panorama     photo credit by ウィキメディア 
Photo is  Singapore_Skyline_Panorama 
photo credit by ウィキメディア
                     ja.wikipedia.org

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More