ရဲေဘာ္ရဲဘက္ကုိ ရွာေဖြျခင္း “ ေက်ာ္လင္းႏိုင္ ”

Photobucket

လူသည္ ေမြးဖြားသည့္အခါမွစ၍  အခိ်န္နွင့္ မိတ္ဆက္ ထိေတြ႔ရေတာ့သည္။ အသက္ရွင္ ေနသမွ်လည္း အခိ်န္ သည္သာ အေဖာ္အစစ္ ျဖစ္ေနသည္။ မိမိနွင့္ မခဲြမခြာ၊ သြားတိုင္း ၊ နားတိုင္း၊ လာတိုင္း၊ စားတိုင္း၊ယုတ္စြအဆံုး အိပ္ေနစဥ္ပင္လွ်င္ အခိ်န္ကမိမိနွင့္အတူရိွေန၊ မိမိသာမက သတၱ ေလာကသား အားလံုးနွင့္အတူ အခိ်န္သည္ မကဲြမကြာ မခဲြမခြါ အစဥ္သျဖင့္ ရိွေနေတာ့သည္။

              သည္သို႔ဆိုပါလွ်င္ သတၱဝါထဲတြင္ အျမတ္ဆံုးဟုဆိုေသာ လူ သည္ အခိ်န္ကိုမည္သို႔ ဆက္ဆံေနပါသနည္း။ ေကာင္းစြာဆက္ဆံပါ၏ေလာ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဆိုးဝါးစြာဆက္ဆံေနပါသေလာ၊ ေမးစရာပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေမးစရာဆိုုျခင္းထက္ စိစစ္ဖြယ္ရာ၊ သတိျပဳဖြယ္ရာဟုဆိုက ပိုမွန္ေပလိမ့္မည္၊ အခိ်န္ကို ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံတတ္သူ ဆက္ဆံနိုင္သူသည္ ေလာကတြင္ ေအာင္ျမင္မူရလာဒ္မ်ား ရရိွမည္ျဖစ္ၿပီး အခိ်န္ကို ဆိုးဝါးစြာ သို႔တည္းမဟုတ္ ရူးမိုက္စြာဆက္ဆံသူတို႔အဖို႔ ဆိုးကိ်ဳမ်ားသာ ရရိွမည္ျဖစ္ၿပီး ဆံုးရွူံးမူ ရလာဒ္မ်ားကိုသာ ရင္ဝယ္ပိုက္ၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသို႔ဆိုးက်ဳိးေကာင္းက်ဳိးမ်ားသည္ အခိ်န္က မိမိကိုေပးျခင္း စီမံျခင္းမဟုတ္ပဲ မိမိကသာ မိမိအတြက္ေပးျခင္း၊ ဖန္္တီးျခင္းမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ ဤအခ်က္နွင့္ပတ္သက္၍ ဆက္လက္ေရးသားမည့္ စာပိုဒ္မ်ားတြင္ ရွင္းလင္းသြားပါမည္။

              ေလာကတြင္ သစၥာအရိွဆံုးနွင့္ တာဝန္အေက်ဆံုးအရာကိုျပပါဟုဆိုလွ်င္ အခိ်န္မွလဲြ၍ ျပစရာအလြန္ပင္ရွားေပးလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူ အခိ်န္သည္ သူ႔တာဝန္ကို ပံုမွန္ေဆာင္ရြက္ေနသည္၊ နားလည္းမနား၊ ရပ္လည္းမရပ္ မအိပ္မေန ေဆာင္ရြက္ေနသည္၊ ၿပီးလွ်င္ အဘယ္သတၱဝါကိုမွ် မ်က္နွာမလိုက္ ညီမွ်စြာပင္ေပးသည္။ ပို၍လည္းေကာင္း လို၍လည္းေကာင္း ေပးသည္ဟူမရိွပါ၊ အားလံုးကို တေျပးညီဆက္ဆံေနသည္မွာ အခိ်န္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ လူကသာ အခိ်န္အေပၚ အေလးအနက္ထား ဆက္ဆံသူရိွသလို ေပါ့ေပါ့တန္တန္ဆက္ဆံသူလည္းရိွၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လူ သည္ေထြျပားတတ္ ပံ်႕လြင့္တတ္.၊ နေမာ္နမဲ့နိုင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

              လူ သည္ေမြးဖြားစဥ္က ေအာ္ဟစ္ ငိုယိုကာ အမိဝမ္းမွ ေလွ်ာသက္ လာၾကသူခ်ည္းျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္းတြင္ ေဒါသ ရိွၾကသည္၊ အသက္ရွင္ေနရသည့္ကာလတြင္လည္း ငိုရသည့္အခိ်န္နွင့္ မဲ့ရသည့္အခိ်န္တို႔က ျပံဳးရေသာအခိ်န္နွင့္ ႏွုိင္းစာပါက ငို မဲ့ ရေသာအခိ်န္က ပိုမ်ားေနေပလိမ့္မည္။ လူတိုင္းတြင္ အတၱက ေမြးကတည္းကပါလာၾကသည္။ အတၱေၾကာင့္ ေဒါသလည္းျဖစ္ရ.၊ ေဒါသေၾကာင့္ ငိုရ မဲ့ရသည္၊ ယင္းသို႔ဆိုလွ်င္ အတၱ နည္းလွ်င္ နည္းနည္းပဲ ငိုၾကမဲ့ၾကရေပလိမ့္မည္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အတၱ နည္းလွ်င္ ေဒါသလည္း ေလ်ာ့ေသာေၾကာင့္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ ဤေနရာတြင္ တည့္တည့္ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္၊ အတၱမ်ားေနလွ်င္ လူစိတ္ကင္းမဲ့ၿပီး တိရစာၦန္စိတ္နွင့္ တူေနေပလိမ့္မည္။

တိရစာၦန္တို႔သည္ စားဖို႔ အိပ္ဖို႔ ေမထုန္အဖို႔ သာသိၾကသည္၊ ထိုုသံုးမ်ဳိးသာသိေသာေၾကာင့္ တိရစာၦန္္ဟုေခၚဆိုေၾကာင္း ဆရာစဥ္ဆက္တို႔ဆံုးမခဲ့ၾကတာကုိ မွတ္သားရသည္၊ တနည္းအားျဖင့္လည္း မဂ္ဖိုလ္နွင့္ဖီလာ(ဆန္႔က်င္)သြားေနေသာေၾကာင့္ တိရစာၦန္ (တိရ+ အစ္ဆန) ဟုေခၚဆိုေၾကာင္း ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္တြင္ ဖတ္ရမွတ္သားဖူးပါသည္၊ ရိွေစေတာ့ စာေရးသူဆိုလိုသည္မွာ လူ သည္ လူ မွေမြး လူခႏၶာကိုယ္နွင့္ လူပံုေပါက္ေနရံုမွ်နွင့္ေတာ့ လူအစစ္ဟု မေခၚဆိုနိုင္ေပ၊ လူစိတ္အျပည့္အဝရိွမွသာ လူအစစ္ျဖစ္ေပမည္။ တနည္းအားျဖင့္ အတၱအမိုက္ဖံုးလႊမ္းေနလွ်င္ လူ စိတ္ေလ်ာ့ရံုသာမက ေပ်ာက္ဆံုးသြားနိုင္သည္၊ အတၱနွင့္ပရ မွ်မွသာ လူ ဟုေခၚဆိုနိုင္ေပမည္၊ ေလာကဥပမာ ဆိုၾကသည္မွာလည္း တပို႔တည္း ရိွတာ ႏြား ကၽြဲ ေတြသာျဖစ္သည္ဆိုပဲ၊ လူသည္  သတၱဝါမ်ားအနက္ အျမတ္ဆံုးဟု ဆိုၾကသည္မွာလည္း အခ်က္တခုပါဝင္ေပသည္။
              အခိ်န္သည္လူကိုေကာင္းေအာင္ ဆိုးေအာင္ မလုပ္နိုင္ပါ လူကသာ အခိ်န္ကို ေကာင္းေအာင္ဆိုးေအာင္လုပ္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ အခိ်န္သည္ သူ႔အလုပ္သူလုပ္ျခင္းျဖင့္ ပင္ကိုယ္ေျဖာင့္မတ္ၿပီးသားျဖစ္သည္။ လူေၾကာင့္သာ အခိ်န္ေတြ လွပျခင္း အရုပ္ဆိုးျခင္းျဖစ္ၾကရသည္၊ သို႔ဆိုလွ်င္ လူသည္ စြမ္းအားရိွ. ဘုန္းတန္ခိုးရိွေသာ သတၱဝါလည္းျဖစ္.၊ အဆက္မျပတ္ သြားေနေသာေၾကာင္႔ အခိ်န္ဟုေခၚျခင္းျဖစ္.၊ မရပ္မနား ေျပာင္းလဲေနေသာေၾကာင့္လည္း အခိ်န္ဟုေခၚေၾကာင္း ပါဠိေတာ္တခုတြင္ဖြင့္္ဆိုထားသည္။
              မည္သို႔ေသာ လူတို႔သည္အခိ်န္ကို အရုပ္ဆိုးေအာင္ျပဳၾကပါသနည္း၊ အတၱၾကီးသူတို႔က အခိ်န္ကိုအရုပ္ဆိုးေအာင္ျပဳလုပ္ေနၾက.၊ အတၱ ပရ မွ်သူတို႔က အခိ်န္ကို လွပေအာင္ျပဳၾကသည္၊

                               (၂)
              အခိ်န္ကို သတိနွင့္ယွဥ္ကာ တန္ဖိုးထားေပါင္းသင္းၾကည့္ပါ အခိ်န္က သင့္ကို ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြသာမက တန္ခိုးေတြပါေပးပါလိမ့္မည္၊ အခိ်န္ကို အမူမဲ့အမွတ္မဲ့ျဖင့္ ပစၥလကၡတ္ထား ဂရုမစိုက္သူမ်ားကို အခိ်န္ကပစ္ထားေပလိမ့္မည္၊ အခိ်န္သည္ လူတိုင္းကို မွ်မွ်တတေပးေနတံုး ယူတတ္မွရသည္၊ စကၠန္႔ပုိင္းတြင္ေပးတံုးမယူပါက အခိ်န္ကမေစာင့္ပါ ေနာက္မွယူပါရေစဆို လက္မခံပါ၊ ေပးတုန္း ယူတတ္မွရမည္သာျဖစ္ပါသည္။

              ဆိုလိုသည္မွာ သင္ေန႔စဥ္လွုပ္ရွားေနသည္ကို သတိနွင့္တဲြ၍ အခိ်န္ကို သတိထားေပါင္းသင္းလိုက္ပါ၊ တနည္းအားျဖင့္ အခိ်န္ကိုတန္ဖိုးထား ေပါင္းသင္းလိုက္ပါက သင့္မွာ ေအာင္ျမင္မွူရလာဒ္ေကာင္းမ်ားအျပင္ ဘုန္းတန္ခိုးမ်ားပါ တိုးတက္လာပါလိမ့္မည္၊ သင့္အေနျဖင့္ ငါ့အတြက္ ငါ့မိသားစုအတြက္ ငါ့အုပ္စုအတြက္ ဟူေသာအေတြးရမက္ေတြဖံုးကာ အခိ်န္ကိုျဖဳန္းပစ္ေနလွ်င္ သင္ရရိွသည့္ စည္းစိမ္ ပစၥည္းတို႔ေၾကာင့္ သင္ခဏ တျဖဳတ္ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ရမည္၊ ယင္းေပ်ာ္ရႊင္မွူကုို သင္စိတ္ထဲတြင္ ထာဝရ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ျမင္မွူဟု ထင္ေနေပလိမ့္မည္၊ ယင္းေပ်ာ္ရႊင္မွူသည္။ ခဏသာေပ်ာ္ရႊင္မွူသာျဖစ္ေၾကာင္း သင္မၾကာမီသိေပလိမ့္မည္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ သင့္ေရွ႔ကအတၱသမားမ်ား ဘဝကို မည္သို႔နိဂံုုးခု်ပ္သြားသည္ကို သင္သတိထားၾကည့္လိုက္လွ်င္ ထဝရေပ်ာ္ရႊင္မွူလား ခဏသာေပ်ာ္ရႊင္မွူလားဆုိတာကုိ သင္ကိုယ္တိုင္ ကဲြကဲြျပားျပား သိျမင္လာေပလိမ့္မည္၊ ယခုအေခ်ာင္ေန အေခ်ာင္လိုက္ အေခ်ာင္စားကာ ျဖဳန္းပစ္ေနေသာအခိ်န္မ်ား အတြက္ သင္အိုမင္းသည့္အခါက်မွ အတိုးခ် ေပးဆပ္ရမည္မွာ မုခ်မလႊဲေပ။

အခိ်န္ေတြေျပာင္းသည္နွင့္အမွ် သင့္မွာဇရာဖိစီးလာလိမ့္မည္ျဖစ္ၿပီး ေဒါသ နွင့္   ေဘာဘရမက္ႀကီး သူမ်ား အတြက္ ဇရာက အခိ်န္တိုတိုနွင့္ေရာက္လာတတ္သည္။ ထုိအခါ သင့္မွာ ကိုယ္ခႏၶာစြမ္းအားေကာ စိတ္စြမ္းအားမ်ားပါ က်ဆင္းသြားမွာေသခ်ာပင္ျဖစ္သည္။ အတၱျဖင့္ မတရားရရိွထားေသာ ရာထူးနွင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔သည္လည္း တည္ၿမဲမူမရိွ ဆံုးပါးသြားေပၿပီ၊ ထိုအခိ်န္က်မွ သင္ ပင္ပမ္းဆင္းရဲစြာျဖင့္လည္းေကာင္း ေအာက္တန္းက်စြာျဖင့္လည္းေကာင္း ရုန္းကန္ကာ ဘဝကို ခက္ခဲစြာရပ္တည္ရင္း ျဖဳန္းတီးခဲ့ေသာအခိ်န္ေတြအတြက္ အတိုးေပးကာေၾကြးဆပ္ေနရမွာ ဧကန္ပင္၊ (မိသားစုလိုက္ လူေတာမတိုး လူရာမဝင္ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္၊)

              ထိုမွ်သာမကေသး ဘဝတေလွ်ာက္လံုး အနိုင္က်င့္၊ လူလည္လုပ္ အျမတ္ထုတ္ (ကလိန္ကက်စ္လုပ္) လာေသာေၾကာင့္လည္း သင့္ကိုမည္သူကမွ လူရာမသြင္းပဲ လူစာရင္းက ဖယ္ထုတ္ျခင္းခံရမည္၊ တမလြန္တြင္လည္း အပါယ္ငရဲနွင့္တိရစာၦန္ဘံုက သင့္ကိုစာရင္းသြင္း ေစာင္႔ေနေပလိမ့္မည္၊ 
              ပစၥဳပၸန္အခိ်န္ကို ေကာင္းစြာအသံုးမခ်လွ်င္ျဖင့္ အတိတ္မွာက်န္ခဲ့သည့္အခိ်န္မ်ားက အတိတ္ဆိုးမ်ား တနည္းအားျဖင့္ စာမ်က္နွာဆိုးမ်ားအျဖစ္ ထင္က်န္ခဲ့ေပမည္၊ အခိ်န္ကို သတိျဖင့္ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆအသံုးျပဳလွ်င္ ေအးခ်မ္း တည္ၿငိမ္သည္၊ ေယာက္ယက္ခတ္မွုမရိွ။ ပူေလာင္မွုမျဖစ္ေပ၊ တနည္းအားျဖင့္ အခိ်န္တိုင္းတြင္ အတၱပရ မွ်တေသာ စိတ္ျဖင့္ေဆာင္ရြက္ပါက ေအာင္ျမင္မူရသည့္အျပင္ ဘုန္းတန္ခိုးမ်ားပါရရိွေပသည္၊ မိမိ.မြန္ျမတ္ေသာစိတ္ မွန္ကန္ေသာေဆာင္ရြက္မူေၾကာင့္ အမ်ားၾကည္ညိဳေလးစားမွုခံရျခင္း၊ အမ်ားအေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္မူရိွနိုင္ျခင္းတို႔သည္ ဘုန္းတန္ခိုးမ်ားပင္မဟုတ္ပါေလာ။

              နံမည္ႀကီးလိုသူမ်ားေရွ႔မွာ ဟန္ေဆာင္လုပ္ျပျခင္း၊ ေနာက္ကြယ္တြင္ ရသမွ်အခြင့္အေရးကို တဦး
တည္း ခံစားျခင္း၊ အမ်ားပိုင္ေငြေၾကးနွင့္ ပစၥည္းဥစၥာတို႔ကို ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္အလဲြသံုးစားျပဳကာ မိမိမေကာင္းမွူုကို ဖုန္းကြယ္ရန္အတြက္ အမ်ားေရွ႔တြင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေယာင္ေယာင္ လုပ္ျပျခင္း။ အထင္ႀကီးေအာင္ ေျပာဆို ျပဳမူတတ္ျခင္းတို႔က အမ်ားမသိဟုထင္ေသာ္လည္း မိမိနွင့္နီးစပ္သူမွတဆင့္ အမ်ားသိျဖစ္သြားတတ္သည္။

             
                                                       သံွုး
ဤမွ်ဆိုလွ်င္ပင္ အခိ်န္တန္ဖိုးနွင့္ အခိ်န္ကို ေပါင္းသင္းတတ္ဖို႔ နွင့္ အခိ်န္က မိမိကိုဖန္တီးျခင္းမဟုတ္ ပဲ မိမိကသာ အခိ်န္ကိုဖန္တီးေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အထိုက္အေလွ်ာက္ သိေလာက္ေပၿပီ             ခီ်းမြန္းသူသည္ တပည့္၊ ကဲ့ရဲ႔သူက ဆရာ ဟု ျမတ္ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႔ေတြနွင့္ ေရႊနားေတာ္သြင္း မ်ားျဖင့္သာ ေျမွာက္ပင့္ ခီ်းမြန္းသံေတြၾကားမွာ ယဇ္မူး ေက်နပ္ေနသူမ်ားအေနျဖင့္ တပည့္မိုက္မ်ားအလယ္တြင္ ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ေသာကီ်းလုိ၊ ျခေသၤ့ေယာင္ေဆာင္ေသာ ေခြးအ လို ဘဝမွန္ေပၚကာ အေမႊး ဆဲြႏွုတ္တ္ခံရေပလိမ့္မည္၊ ကဲ့ရဲ႕ေဝဖန္ အျပစ္ေထာက္ျပသူသာလွ်င္ မိမိဆရာျဖစ္ပါသည္။ သာဓကတခုျပပါမည္။ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္အခါက ရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္ အရွင္မဟာကႆပ ကိုယ္ေတာ္ၾကီးသည္ သကၤန္းကို ဝတ္ရံုလာသည္ကို (၇)နွစ္သားအရြယ္ ကိုရင္ကေလးက “အရွင္ဘုရား အရွင္ဘုရားရဲ႔ သကၤန္းေတာ္ ေအာက္ပိုင္းမညီပါဘုရား ”ဟု ေလွ်ာက္ထားရာ၊ ရဟႏၱာႀကီးက မိမိသကၤကန္းေအာက္ပိုင္း မညီမညာျဖစ္သည္ကို သတိျပဳကာ တေနရာကိုသြား ျပင္ၿပီးရံုကာျပန္ထြက္လာၿပီး ကိုရင္ကေလးအား လက္အုပ္ခ်ီ၍ “ အရွင္ဘုရား ညီပါၿပီလားဘုရား” ဟုေလွ်ာက္ဖူးသည္။
မိမိအမွားကိုေထာက္ျပသူသည္ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ ႀကီးသူျဖင္ေစ ဆရာပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပလိုုရင္းျဖစ္ပါသည္၊
             
              အခိ်န္သည္ အၿမဲတန္းေရြ႔လ်ားေနပါသည္၊ အခိ်န္ကို အေလးအနက္ထားေပါင္းသင္းကာ ကၽြနု္ပ္တို႔ေမွ်ာ္မွန္းေသာ ပန္းတိုင္သို႔ ျမန္နိုင္သမွ် ျမန္ေအာင္ေရာက္ရိွနိုင္ေရးအတြက္ သတိျဖင့္ ႀကိဳးစားနိုင္ၾကပါေစ။

ေက်ာ္လင္းႏုိင္

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More