သခင္လြင္


    ဂဠဳန္ဦးေစာက သာဓုကို ေဗဒင္ေဟာခဲ့သည့္အတုိင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဤစာအုပ္ တစ္ေနရာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ဳိ႕၏ ေဖာက္ျပန္ မႈကို စိတ္မႏွစ္ၿမိဳ႕၍ လည္းေကာင္း သာဓု ႏိုင္ငံေရးမွထြက္ၿပီး ေပါင္ဒါ လုပ္ေရာင္းရာမွ ဂ်ပန္ေျပး၍ အဂၤလိပ္ျပန္ေရာက္လာေသာ (စီ ေအ အက္စ္ ဘီ) စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္တြင္ ရွားရွားပါးပါး အသံခ်ဲ႕စက္တစ္ခု သာဓုတြင္ ရွိေန၏။

    ေပါင္ဒါေရာင္းရာတြင္ အသံခ်ဲ႕စက္ႏွင့္ ဓာတ္ျပားဖြင့္ ေရာင္းရသည္မွာ အလြန္တြက္ေျခကိုက္၏။ မ်က္ႏွာပန္းလည္း လွ၏။ တ႐ုတ္ေဆးတိုက္မ်ား၊ ကုလား ဘီဒီေဆးလိပ္ ကုမၸဏီမ်ား၊ ဆပ္ျပာလုပ္ငန္းမ်ားကလည္း သာဓု၏ အသံခ်ဲ႕စက္ကို အလုအယက္ ငွားၾက၏။ ကားေရာ အသံခ်ဲ႕စက္ပါဆိုလွ်င္ တေန႔ ၁၅ဝ က်ပ္မွ ၂ဝဝ က်ပ္အထိ ရ၏။ ကြက္သစ္ မဂၤလာေဆာင္၊ ရွင္ျပဳ၊ အသုဘတို႔ပါ အသံခ်ဲ႕စက္ သံုးလာသည္မွာ သာဓု အသံခ်ဲ႕စက္က စခဲ့ျခင္းျဖစ္ ၏။ မွတ္မွတ္ရရ က်ားကူးကြက္သစ္ မဂၤလာေဆာင္မွ ပထမျဖစ္လ်က္ သာဓု၏ ပူတူတူး ပံုႏွိပ္တိုက္တြင္ မဂၤလာဖိတ္စာ လာအပ္၏။

    သတို႔သားႏွင့္ သတို႔သမီးတို႔မွာ စစ္ေျပးဒုကၡသည္မ်ားျဖစ္လ်က္ ဖိတ္စာ တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ဂုဏ္ထူးဝိေသသမ်ားသည္ကား ဆိုလွ်င္ . . .


    ဆုိက္ကားပိုင္းရွင္ ကိုေသာင္းထိန္
    ကို
    ျမ မုန္႔ဟင္းခါး မျမခင္
    ႏွင့္
    မိဘတို႔ ဝတၱရားရွိသည့္အတိုင္း

    ထိုမဂၤလာပြဲမွ အစျပဳလ်က္ အသံခ်ဲ႕စက္၏ ဆူညံမႈမ်ားကို နားဝင္သြား၍ ေလာ မသိ။ မင္းမႏိုင္ကြက္သစ္၊ ကပၸလီကြက္သစ္၊ ဖ ဆ ပ လ ကြက္သစ္၊ ေထာင္ၿခံကြက္သစ္ စသည္တို႔မွ ငွားရမ္းၾကျခင္းျဖင့္ သာဓုပြဲဆက္ေနရေတာ့၏။ တစ္ခါတစ္ရံ အသံခ်ဲ႕စက္ မအားလပ္ေသာေၾကာင့္ မဂၤလာပြဲရက္ ေရႊ႕ရသည္ မ်ားလည္း ထူးျခားစြာ ႀကံဳေတြ႕ရ၏။

    ထုိအထဲတြင္ ဘုန္းႀကီးတရားပြဲမ်ားကလည္း လာၾကေသးသည္။ သာဓု မလုိက္။ ဓမၼကထိကမ်ား အာဝဇၨန္းရႊင္လာလွ်င္ နားခ်ိန္မရ ဆက္တုိက္ဖြင့္ရ ေသာေၾကာင့္ စက္ပူသည္။ မီးလံုးပ်က္သည္။ ဘက္ထရီအားကုန္ျမန္သည္။ တရားေဟာေကာင္းဆဲ စက္အသံ ေလ်ာ့သြားလွ်င္၊ ပ်က္သြားလွ်င္ ျပႆနာ တက္ေခ်မည္။ ထို႔အတူ ႏိုင္ငံေရးတရားပြဲမ်ားကိုလည္း သာဓုမငွား။

    သို႔တုိင္ေအာင္ မျငင္းသာေသာ ကိစၥေတြ ေပၚလာသည္။ တစ္ႀကိမ္ေသာ္ သခင္လြင္ႏွင့္ သခင္လွေကြၽ ေပါက္လာသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း တရားပြဲ အတြက္ အသံခ်ဲ႕စက္ ငွားရမ္းလာျခင္း။

    အျခားေသာ ႏိုင္ငံေရးတရားပြဲမ်ားကို သာဓု ျငင္းဆန္ခဲ့ေသာ္လည္း လုပ္ ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ႏုိင္ငံေရး သခင္မ်ားကိုကား သာဓု ေခါင္းမခါရက္ ျဖစ္သြားသည္။ သို႔ႏွင့္ တရားပြဲက်င့္ပရမည့္ ေန႔ေရာက္ေသာအခါ သခင္ေအာင္ဆန္း (ဗိုလ္ခ်ဳပ္) ႏွင့္ မေတြ႕လိုေသာေၾကာင့္ သားတပည့္ျဖစ္သူ ေမာင္ေမာင္လွ (ယခု ေရာင္စံု ပံုႏွိပ္ကာလာ ေမာင္ေမာင္လွ) ကို လႊတ္လိုက္ၿပီး သာဓုကမူ အသံခ်ဲ႕စက္ ပ်က္ လွ်င္ လုပ္ေပးရန္ တရားနာပရိသတ္ထဲတြင္ ထုိင္ေစာင့္ခဲ့၏။

    (မွတ္ခ်က္။ ။ သခင္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ မေတြ႕လိုသည့္အေၾကာင္းမွာ အတင္း ေခၚ၍ ႏိုင္ငံေရးထဲဆြဲသြင္းမည္စိုး၍ အေတြ႕မခံလိုျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ ထိုစဥ္ က ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ သခင္သန္းထြန္းကလည္း ေခၚသည္။ ဆိုရွယ္လစ္ သခင္ျမ ကလည္း ေခၚသည္။ သခင္သန္းထြန္းႏွင့္ မသင့္မတင့္ ျဖစ္ေနသူ အလံနီျဖစ္အံ့ ဆဲဆဲ သခင္စိုးကလည္း ေခၚသည္။ ၾကားေနသခင္မ်ားကလည္း လာ၍ စည္း႐ံုး သည္။)

    အခ်ိန္မွာ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္မ်ားပင္ ႏွစ္စုသံုးစုကြဲမည့္ အရိပ္အေရာင္ သမ္းေန သည္။ အခ်င္းခ်င္း တုိက္ၾကမည့္ အလားအလာကလည္း ရွိေနသည္။ သာဓု သည္ နယ္ခ်ဲ႕သမားကိုသာ တုိက္လိုသည္ အခ်င္းခ်င္း ရန္မီးမပြားလို၊ မပြားေစ ခ်င္၊ နယ္ခ်ဲ႕ကိုတိုက္၍ လြတ္လပ္ေရးရရန္အတြက္မူ သာဓု အတတ္ႏိုင္ဆံုး ကူညီေနခဲ့သည္။ (အသတ္ခံရေတာ့မည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။) သီးျခား ေဖာ္ျပပါ အံ့။

အျ>ြမာျ>ြမာကြဲေနေသာ မည္သည့္သခင္ကျဖစ္ေစ၊ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးကိစၥ ႏွင့္ လာလွ်င္ သာဓုမျငင္း။ သို႔ေသာ္ ဒီပါတီဝင္ၿပီး ဟိုပါတီကို မဆဲခ်င္ မတိုက္ လို။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ေရွာင္ျခင္းျဖစ္၏။

ထိုသည္မွစ၍ မၾကာခဏဆိုသလို သခင္လြင္၊ သခင္လွေကြၽတို႔ အသံခ်ဲ႕ စက္ လာလာဆြဲသည္။ ထုိအစည္းအေဝး၊ ဤတရားပြဲ စသည္တုိ႔ကို သာဓု လိုက္ကူညီရ၏။ တစ္ခါတရံ ၇၅ က်ပ္၊ ၁ဝဝ က်ပ္မွ် ေပး၏။ အႀကိမ္ႀကိမ္ လည္း တစ္ေန႔ ၂ဝဝ က်ပ္ရသည့္ အလုပ္ကို ဖ်က္၍ သူတို႔ႏွင့္ လိုက္သြားရ သည္။ တစ္ျပားမွမရသည့္ျပင္ ဓာတ္ဆီဖိုးပါ သာဓုက စိုက္ရ၏။

တစ္ေန႔ေသာ္ နံနက္ ၆ နာရီေလာက္ သခင္လြင္ေရာက္လာသည္။ မရမက ႏိႈးသည္။ ခ်င္း ဗမာ ညီလာခံရွိေန၍ အသံခ်ဲ႕စက္ေရာ ကားပါ လိုက္ကူရန္ေျပာ သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ၊ သခင္ဝတင္ႀကီးတုိ႔လည္း ပါမည္ ဟု ေျပာသည္။ ထီးလင္း၊ ဂန္႔ေဂါ၊ ေဆာ၊ ေယာတို႔အထိ ေရာက္ၾကမည္။ ထုိမွ် ေဝးေသာအရပ္သို႔ သာဓုလုိက္၍ မျဖစ္ႏိုင္။ ရန္ကုန္တြင္လည္း အလုပ္တစ္ဖက္ ရွိေနေၾကာင္း ေျပာေသာ္လည္း မရ။ လူပုသေလာက္ စိတ္ရွည္ရွည္ႏွင့္ ေျပာေန သူ သခင္လြင္အား သာဓုမျငင္းသာ ျဖစ္သြားရၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္ ရန္ကုန္ မွ ထြက္ၾကသည္။

ည ၉ နာရီ သာသာ ျပည္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေသာ္ တိုက္တစ္လံုးတြင္ အိပ္ၾက ရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ သာဓုမွာ သူတစ္ထူးအိမ္တြင္ အိပ္တတ္သူ မဟုတ္၍ ကားထဲတြင္ပင္ အိပ္သည္။ မၾကာမီ တပည့္ေက်ာ္ ေမာင္ေမာင္လွက လာႏိႈးၿပီး သခင္လြင္ ေခၚေနေၾကာင္း ေျပာသျဖင့္ ထသြားရာ . . .

'ကဲ၊ သခင္ေဖသန္း အစီအစဥ္ကေတာ့ ေျပာင္းလုိက္ရၿပီဗ်ာ၊ ခရီးဆက္ၾက စို႔'

'ဘယ္ကိုလဲ'

'ဒီည ေရာက္သေလာက္ ေမာင္းေပါ့ဗ်ာ၊ အာလံအထိ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့' ဟု သခင္လြင္က တစ္စံုတစ္ရာ ပူပန္ေနေသာ အမူအရာျဖင့္ ေျပာ၏။

'ဟာဗ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ္ ခု ကားေမာင္းလာရတာလည္း တြက္ၾကည့္ဦး၊ မိုင္ ၂ဝဝ နီးပါးဗ်၊ ၿပီးေတာ့ လမ္းေတြ ပ်က္ေနလို႔ ေရွာင္ရတိမ္းရနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ ပင္ပန္းသလဲ'

'ဟုတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီည ခရီးမဆက္ရင္ မျဖစ္ေတာ့လို႔'

'ဒီမွာ သခင္လြင္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ကားထဲထုိင္လုိက္လာရတာ၊ အိပ္ခ်င္လဲ အိပ္လုိ႔ရေသးတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္က ေျခေရာလက္ေရာ မ်က္စိေရာ နားေရာ တစ္ လမ္းလံုး အလုပ္လုပ္လာရတာဗ်၊ တစ္ကိုယ္လံုး နာေနၿပီ'

'ေအးပါဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္လဲ'

'ဒါေပမမယ့္နဲ႔ေတာ့၊ ကြၽန္ေတာ္ ေညာင္းတယ္၊ အိပ္လည္းအိပ္ခ်င္တယ္'

သခင္လြင္ ေတြသြားေသာ္လည္း ေနာက္ထပ္ သူေျပာခ်င္ေနေသးပံုရ၏။ ထုိစဥ္က သူသည္ ဖ ဆ ပ လ အလုပ္သမားဌာန ကိုင္ေနသည္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ . . . .

'ခင္ဗ်ား သိသားမဟုတ္လား၊ အလုပ္သမားေတြ တစ္ေန႔ ဘယ္ႏွစ္နာရီ အလုပ္လုပ္ရမလဲ၊ ခု ကြၽန္ေတာ္ ေမာင္းလာတာ မနက္ ၅ နာရီက ည ၁ဝ နာရီ ထိ'

တမင္းကပ္သတ္ေျပာျခင္းကား မဟုတ္။ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ခ်င္း၊ အေနျဖင့္ သူ႔ ကို ကလိလိုက္သည္သာျဖစ္၏။ ဤတြင္ သခင္လြင္မ်က္ႏွာ ပို၍အိုသြားသည္ ထင္လိုက္ရ၏။ တစ္စံုတရာ ဘာမွ်မေျပာေသးဘဲ အတူပါသာ သခင္ေမာင္ေမာင္ သခင္ဘသက္ (ယခင္တေလာက ႐ုပ္ရွင္ေကာင္စီ) တုိ႔ကိုသာ တစ္လွည့္စီ ၾကည့္ေန၏။

သာဓုလည္း ခပ္တည္တည္ထသြားကာ ေမာင္ေမာင္လွအား အိပ္ရာမ်ား ျပန္လည္သိမ္းဆည္း၍ ေမာ္ေတာ္ကားမွ ေရႏွင့္ စက္ဆီမ်ား အသင့္လုပ္ထားရန္ ေျပာကာ ခပ္လွမ္းလွမ္း၌ အေပါ့သြားေနစဥ္ သခင္လြင္ ေရာက္လာ၏။

'ကဲ သခင္ေဖသန္း၊ ခင္ဗ်ား စိုးရိမ္ေနမွာစိုးလို႔ ဖြင့္မေျပာတာ၊ ဒီလုိရွိတယ္ ဗ်၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေနာက္က ကားတစ္စီးနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ နက္ျဖန္လိုက္လာလိမ့္ မယ္၊ အဲ့ဒါလွမ္းၿပီး အေၾကာင္းၾကားလိုက္ၿပီ၊ ေနာက္ေန႔မွာလာဖို႔ အေျခအေန မေကာင္းဘူး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈမွန္သမွ်ကို နယ္ခ်ဲ႕ကေရာ ဗမာအခ်င္း ခ်င္းကေရာ ေႏွာက္ယွက္ေနၾကတယ္၊ လာဗ်ာ'

သာဓုအား တုိက္ေပၚသို႔ ဆြဲေခၚသြားၿပီးမွ . . .

'ခုလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္တုိ႔ လာမယ္ဆိုတာကို လမ္းကေန တစ္ခုခု ေႏွာက္ယွက္ လိမ့္မယ္လို႔ သတင္းရထားတယ္'

'ဘာလဲဗ်၊ ဒီလုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို မလွန္႔နဲ႔ဗ်ာ၊ အားလံုး အသင့္ျဖစ္ေနၿပီ၊ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ျပင္ၾကေတာ့၊ လာ ေမာင္းမယ္'

ျပည္မွ ည ၁၁ နာရီေလာက္ ထြက္ခဲ့ၾကရာဝယ္ လမ္း၌ သခင္လြင္က ဆက္၍ ေျပာေသး၏။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ကားလမ္းမွမလာေတာ့ဘဲ မီးရထားျဖင့္ သြားလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ သတင္းလႊင့္ထားခဲ့သည္ဟူ၍။

ထုိ႔ေနာက္ ၁၅ မိုင္ေလာက္ ေမာင္းမိသည္တြင္ သခင္ေမာင္၊ သခင္ ဘသက္ႀကီးတို႔အျပင္ ရဲေဘာ္ေဟာင္းအခ်ဳိ႕ပါ ကားေနာက္ပိုင္းတြင္ လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္ေနၾကသည္။

'ဒီမွာသခင္ေဖသန္း၊ ကားကို ရပ္ခိုင္းရင္ ရပ္မေပးနဲ႔ေနာ္၊ ယူနီေဖာင္းနဲ႔ျဖစ္ ျဖစ္၊ ဘာျဖစ္ျဖစ္၊ ေဆာင့္သာ တုိက္ပစ္လုိက္ဗ်ာ'

'စိတ္ခ်၊ ခုန ခင္ဗ်ားေျပာကတည္းက ဒါစဥ္းစားၿပီးသားပဲေလ၊ ႏို႔ ခင္ဗ်ား တို႔ဆီလည္း ဟိုဟာေတြပါသားပဲ၊ အသင့္လုပ္ထားေပါ့'

'ေမွာင္ခိုေလာ လိုင္စင္ႏွင့္ေလာမသိ စတင္းေရာ ပစၥတိုေရာ လက္ပစ္ဗံုးပါ သူတို႔ ယူလာၾကသည္။ ဘသက္ႀကီးကပင္ သာဓုအား ပစၥတိုတစ္လက္ ေပးေသး သည္။ လိုရမယ္ရဟု။

'မကိုင္ခ်င္းပါဘူးဗ်ာ၊ ဒါေတြ ပစ္လည္းမပစ္တတ္ဘူး' ဟု ေပါင္းတည္မွ အထြက္တြင္ သာဓု ေျပာၿပီး ျငင္းခဲ့ရေသးသည္။

ေနာက္တစ္ေန႔လည္း သာဓုမအိပ္ရေသး၊ လက္ပံေခ်ေပၚအထိ ငိုက္ငိုက္ႏွင့္ ေမာင္းခဲ့ရသည္။ ဘာအႏၲရာယ္မွ မေတြ႕ရ။ သို႔ေသာ္ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ႏွင့္ လက္ပံေခ် ေပၚ ၾကားေလာ၊ ပုဂံႏွင့္ လက္ပံေခ်ေပၚၾကားေလာ မမွတ္မိေတာ့။ သဲလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ေကြ႕ေကာက္ေမာင္းရသည္မွာ ကားလည္းနာ၊ လူလည္းမသက္သာ တစ္ခါတစ္ခါ သဲနစ္ၿပီဆိုလွ်င္ (တစ္ခ်ိန္တြင္ ဝန္ႀကီးျဖစ္လာမည့္) သခင္လြင္ပါ ဆင္းတြန္းရသည္။

ႏွစ္မိုင္ေလာက္ ေမာင္းမိလွ်င္ တစ္ခါဆိုသလို တြန္းၾကရ၍ သူတို႔လည္း မသက္သာ၊ ကားလည္း စက္ပူေသာေၾကာင့္ . . .

'ကဲ မတက္ၾကနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ၊ ကားလည္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါး သြားရေအာင္၊ ခင္ ဗ်ားတုိ႔လည္း မတြန္းရေအာင္ လမ္းသာ ေလွ်ာက္လုိက္ခဲ့ၾကေတာ့'

စကားအဆံုးတြင္ သာဓုလည္း ဝုန္းခနဲ ေမာင္းထြက္သြားၿပီး လမ္းေကာင္း မည့္ ေနရာေလာက္တြင္ ေစာင့္ရ၏။ ကားလမ္းဟုပင္ ဆိုရေသာ္လည္း အမွန္မွာ လွည္းမ်ားပင္ ေၾကာက္ေသာလမ္းျဖစ္၏။ သဲအလြန္ထူသည္၊ လမ္းဝဲယာတုိ႔တြင္ ဆီးပင္ (ဇီးပင္) မ်ား ျပည့္ေနသည္။ ဆီးသီးမ်ားလည္း ျ>ြပတ္ေနသည္။ အေသး ဆံုးပင္ ငါးမူးေစ့လံုးခန္႔ ရွိသည္။ သာဓုလည္း အားရပါးရ ခူး၍စားသည္။ ႏြား ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆြမ္းခံေက်ာင္းသား သံုးေလးေယာက္ကလည္း ဆီးပင္ကို လႈပ္ ခါခ်ေပးသည္။

'ေဟ့၊ ဒီဆီးသီးေတြ ဘယ္သူမွ မခူးဘူးလား၊ မင္းတို႔ေကာ မစားဘူးလား' ဟု သာဓုက ထိုင္ေကာက္ရင္း စားရင္းက ေမးသည္ကို . . .

'ဒီမွာေတ့ ႏြားေတြပဲ စားတယ္ဗ်'
သာဓု ၿပံဳးၿဖဲၿဖဲ ေအာင့္သြားရသည္။ မၾကာမီ သခင္လြင္တုိ႔ ေရာက္လာ သည္။ ဘသက္ႀကီးက စတင္းေသနတ္ တကားကားႏွင့္ ဆီးသီးေကာက္စား သည္။ ေနာက္ အားလံုး ကုန္ေကာက္ၾကသည္။ စားၾကသည္။

အတိုခ်ဳပ္ၾကဆိုလွ်င္ ထီးလင္း၌ ညီလာခံ က်င္းပသည္။ ဆားမ်ား ေတာင္ပံုရာပံု ေရာင္းခ်ေပးရာ ခ်င္းအမ်ဳိးသားမ်ား အလုအယက္ ဝယ္ၾကသည္။ သာဓုတုိ႔ ငါးရက္မွ် ေနခဲ့ရသည့္ ကာလအတြင္း စိတ္မခ်မ္းသာဖြယ္ အျဖစ္ႏွစ္ ရပ္ႏွင့္ ႀကံဳလိုက္ရသည္။

သာဓုတို႔ႏွင့္ အတူပါသူ ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္သည္ ညီလာခံမတိုင္ခင္ ႏွစ္ ရက္ အလုိ၌ ခ်င္းမပ်ဳိတစ္ဦးႏွင့္ ရည္းစားလုပ္သည္။ ဒုတိယေန႔တြင္ ခ်ိန္းေတြ႕ ရန္ အစီအစဥ္လုပ္ေၾကာင္း သတင္းရ၍ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူ သခင္လြင္အား တိုင္ၾကားရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူက အေရးေပၚကိစၥျဖင့္ ပခုကၠဴဆင္းသြားေသာ ေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားႏွင့္ တုိင္ပင္သည္။ အားလံုးလိုလိုက အဆိုပါရဲေဘာ္အား မေျပာဝံ့၊ ရြံ႕ေနၾကသျဖင့္ သာဓုလည္း သခင္ဘသက္ႀကီးထံမွ ပစၥတိုဆြဲကာ ပစ္နည္းပါေမးၿပီး ထိုရဲေဘာ္ထံ ထြက္သြားသည္။

အဆင္သင့္ပင္ ခ်င္းပ်ဳိျဖဴအိမ္ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း တစ္ေနရာတြင္ ထုိရဲေဘာ္ ကို ေတြ႕၍ ဟုတ္မဟုတ္ေမးရာ သူက ဝန္ခံသည္။

'ေကာင္းၿပီ၊ ခင္ဗ်ား ဒီေကာင္မေလးကို တကယ္ခ်စ္သလား၊ လက္ထပ္ယူ မလား'

သူေတြၿပီး မ်က္ႏွာႀကီး ရဲလာသည္။ ေနာက္ သူ႔ကုတ္အကႌ်ထဲသို႔ လက္ ႏိႈက္လိုက္သည္။ သူ႔တြင္ ေသနတ္ပါသည္ကို သာဓု သိၿပီးျဖစ္၏။ သာဓုကမူ ပစၥတုိကို ေျပာင္ေျပာင္ကိုင္ထားသည္။ သာဓုအေမးကို သူ ႐ုတ္တရက္မေျဖ။

'ခု၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လာၾကတာ ခ်င္း ဗမာ ညီလာခံေနာ္၊ ခ်စ္ ၾကည္ေရးလည္း ပါတယ္၊ အမွန္ခ်စ္ၾကဦးေတာ့ ခုေနခါမွာ ေရွာင္ရမယ္ မဟုတ္ လား၊ မေတာ္တဆ သံသယျဖစ္သြားရင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ၊ ညီလာခံေရာ ခ်စ္ ၾကည္ေရးပါ ထိခိုက္မယ္'

သူ အံႀကိတ္ေနသည္။

'ေနာက္ၿပီး တကယ္ လက္ထပ္ယူမယ္ဆိုရင္လည္း ညီလာခံၿပီးမွ သူ႔ထံုးစံ ဓေလ့အတိုင္း လူႀကီးေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ေစ့စပ္'

'ခင္ဗ်ားနဲ႔ ဘာဆိုင္လဲ'

သူ႔အသံ တုန္ခါေနၿပီ ျဖစ္၏။

'ဟုတ္တယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ အခ်စ္ကိစၥ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ လူမ်ဳိးေရးနဲ႔ ဆိုင္တယ္၊ တိုင္းျပည္နဲ႔ ဆိုင္တယ္၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေသြးစည္းဖို႔ လာၾက တဲ့အခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ားအခ်စ္က ပိုအေရးႀကီးေနသလား'

သာဓုတြင္ စိတ္မထိန္းႏိုင္ျဖစ္လာသည္။ အသားေတြလည္း တုန္လာသည္။ ျဖစ္လိုရာျဖစ္၊ ဤျပႆနာကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ ကာကြယ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ျဖစ္ သည့္အတိုင္း . . .

'ဒီမွာရဲေဘာ္၊ ခင္ဗ်ား ခ်စ္တာႀကိဳက္တာ ေနာက္မွ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္ပါ၊ ညီလာခံ မၿပီးမခ်င္းေတာ့ သည္းခံဖို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေတာင္းပန္တယ္၊ ေကာင္မေလး လာေတြ႕ရင္လည္း ျပန္လႊတ္လိုက္ပါ၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ပစ္သတ္'

သူ ေဒါသတႀကီး ေရွ႕တိုးလာသည္။ သာဓုကလည္း ေနာက္မဆုတ္၊ လူ ခ်င္းမွာ ႏွစ္ေပမွ်သာ ကြာေတာ့သည္။

'ဒါပဲ ခင္ဗ်ား ဇြတ္လုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ပစ္ရလိမ့္မယ္'

ရဲေဘာ္လက္ႏိႈက္ထားေသာ ကုတ္အကႌ်အိတ္မွာ ခပ္ခါခါ လႈပ္သြားသည္။ သာဓုကလည္း သူ လက္ထုတ္သည္ႏွင့္ ေမာင္းျဖဳတ္မည္သာ ျဖစ္၏။

'သခင္ေဖသန္း ခင္ဗ်ား ျပန္ေတာ့ဗ်ာ'

'ရဲေဘာ္ပါလိုက္ရင္ ျပန္မယ္'

'ေတာက္' ခနဲ သူေခါက္လုိက္သည္။

'ဒီကိစၥကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္သိသြားရင္၊ ဟင္ သူမ်က္ႏွာမွ မေထာက္ ခ်င္ေတာ့ဘူး'

ရဲေဘာ္သည္ ထုိစကားၾကားသည္ႏွင့္ ႏိႈက္ထားေသာလက္ကို ထုတ္ၿပီး သာဓုကို ဖက္သည္။ လက္ႏွစ္ဖက္စလံုးျဖင့္ အားပါးတရ ဖက္သည္။ ေနာက္ ဝမ္းနည္းပက္လက္ ႐ိႈက္သည္။ သာဓုက ျပန္ဖက္ရင္း ဆြဲေခၚရာ အသာတ ၾကည္ပင္ လိုက္ပါလာသည္။

စင္စစ္ သူလည္း သတၱိေခသူမဟုတ္။ တုိက္ပြဲအမ်ဳိးမ်ဳိး ႏႊဲလာသူ ရဲေဘာ္ ေဟာင္းျဖစ္သည္။ ယခုလို သူလိုက္ေလ်ာသည္မွာ သာဓုကို ေၾကာက္၍မဟုတ္။ တိုင္းရင္းသား ခ်စ္ၾကည္ေရး ေသြးစည္းေရး ဆိုသည္ကို သေဘာေပါက္သြား၍ လည္း မဟုတ္၊ 'ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း' ဟူေသာ အမည္ကို သာဓု အခ်ိန္မီ သံုး လိုက္မိ၍သာ ျဖစ္သည္ထင္၏။

(သာဓု လူ၀ါး၀တယ္ စာအုပ္မွ)


    ဂဠဳန္ဦးေစာက သာဓုကို ေဗဒင္ေဟာခဲ့သည့္အတုိင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဤစာအုပ္ တစ္ေနရာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ဳိ႕၏ ေဖာက္ျပန္ မႈကို စိတ္မႏွစ္ၿမိဳ႕၍ လည္းေကာင္း သာဓု ႏိုင္ငံေရးမွထြက္ၿပီး ေပါင္ဒါ လုပ္ေရာင္းရာမွ ဂ်ပန္ေျပး၍ အဂၤလိပ္ျပန္ေရာက္လာေသာ (စီ ေအ အက္စ္ ဘီ) စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္တြင္ ရွားရွားပါးပါး အသံခ်ဲ႕စက္တစ္ခု သာဓုတြင္ ရွိေန၏။

    ေပါင္ဒါေရာင္းရာတြင္ အသံခ်ဲ႕စက္ႏွင့္ ဓာတ္ျပားဖြင့္ ေရာင္းရသည္မွာ အလြန္တြက္ေျခကိုက္၏။ မ်က္ႏွာပန္းလည္း လွ၏။ တ႐ုတ္ေဆးတိုက္မ်ား၊ ကုလား ဘီဒီေဆးလိပ္ ကုမၸဏီမ်ား၊ ဆပ္ျပာလုပ္ငန္းမ်ားကလည္း သာဓု၏ အသံခ်ဲ႕စက္ကို အလုအယက္ ငွားၾက၏။ ကားေရာ အသံခ်ဲ႕စက္ပါဆိုလွ်င္ တေန႔ ၁၅ဝ က်ပ္မွ ၂ဝဝ က်ပ္အထိ ရ၏။ ကြက္သစ္ မဂၤလာေဆာင္၊ ရွင္ျပဳ၊ အသုဘတို႔ပါ အသံခ်ဲ႕စက္ သံုးလာသည္မွာ သာဓု အသံခ်ဲ႕စက္က စခဲ့ျခင္းျဖစ္ ၏။ မွတ္မွတ္ရရ က်ားကူးကြက္သစ္ မဂၤလာေဆာင္မွ ပထမျဖစ္လ်က္ သာဓု၏ ပူတူတူး ပံုႏွိပ္တိုက္တြင္ မဂၤလာဖိတ္စာ လာအပ္၏။

    သတို႔သားႏွင့္ သတို႔သမီးတို႔မွာ စစ္ေျပးဒုကၡသည္မ်ားျဖစ္လ်က္ ဖိတ္စာ တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ဂုဏ္ထူးဝိေသသမ်ားသည္ကား ဆိုလွ်င္ . . .


    ဆုိက္ကားပိုင္းရွင္ ကိုေသာင္းထိန္
    ကို
    ျမ မုန္႔ဟင္းခါး မျမခင္
    ႏွင့္
    မိဘတို႔ ဝတၱရားရွိသည့္အတိုင္း

    ထိုမဂၤလာပြဲမွ အစျပဳလ်က္ အသံခ်ဲ႕စက္၏ ဆူညံမႈမ်ားကို နားဝင္သြား၍ ေလာ မသိ။ မင္းမႏိုင္ကြက္သစ္၊ ကပၸလီကြက္သစ္၊ ဖ ဆ ပ လ ကြက္သစ္၊ ေထာင္ၿခံကြက္သစ္ စသည္တို႔မွ ငွားရမ္းၾကျခင္းျဖင့္ သာဓုပြဲဆက္ေနရေတာ့၏။ တစ္ခါတစ္ရံ အသံခ်ဲ႕စက္ မအားလပ္ေသာေၾကာင့္ မဂၤလာပြဲရက္ ေရႊ႕ရသည္ မ်ားလည္း ထူးျခားစြာ ႀကံဳေတြ႕ရ၏။

    ထုိအထဲတြင္ ဘုန္းႀကီးတရားပြဲမ်ားကလည္း လာၾကေသးသည္။ သာဓု မလုိက္။ ဓမၼကထိကမ်ား အာဝဇၨန္းရႊင္လာလွ်င္ နားခ်ိန္မရ ဆက္တုိက္ဖြင့္ရ ေသာေၾကာင့္ စက္ပူသည္။ မီးလံုးပ်က္သည္။ ဘက္ထရီအားကုန္ျမန္သည္။ တရားေဟာေကာင္းဆဲ စက္အသံ ေလ်ာ့သြားလွ်င္၊ ပ်က္သြားလွ်င္ ျပႆနာ တက္ေခ်မည္။ ထို႔အတူ ႏိုင္ငံေရးတရားပြဲမ်ားကိုလည္း သာဓုမငွား။

    သို႔တုိင္ေအာင္ မျငင္းသာေသာ ကိစၥေတြ ေပၚလာသည္။ တစ္ႀကိမ္ေသာ္ သခင္လြင္ႏွင့္ သခင္လွေကြၽ ေပါက္လာသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း တရားပြဲ အတြက္ အသံခ်ဲ႕စက္ ငွားရမ္းလာျခင္း။

    အျခားေသာ ႏိုင္ငံေရးတရားပြဲမ်ားကို သာဓု ျငင္းဆန္ခဲ့ေသာ္လည္း လုပ္ ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ႏုိင္ငံေရး သခင္မ်ားကိုကား သာဓု ေခါင္းမခါရက္ ျဖစ္သြားသည္။ သို႔ႏွင့္ တရားပြဲက်င့္ပရမည့္ ေန႔ေရာက္ေသာအခါ သခင္ေအာင္ဆန္း (ဗိုလ္ခ်ဳပ္) ႏွင့္ မေတြ႕လိုေသာေၾကာင့္ သားတပည့္ျဖစ္သူ ေမာင္ေမာင္လွ (ယခု ေရာင္စံု ပံုႏွိပ္ကာလာ ေမာင္ေမာင္လွ) ကို လႊတ္လိုက္ၿပီး သာဓုကမူ အသံခ်ဲ႕စက္ ပ်က္ လွ်င္ လုပ္ေပးရန္ တရားနာပရိသတ္ထဲတြင္ ထုိင္ေစာင့္ခဲ့၏။

    (မွတ္ခ်က္။ ။ သခင္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ မေတြ႕လိုသည့္အေၾကာင္းမွာ အတင္း ေခၚ၍ ႏိုင္ငံေရးထဲဆြဲသြင္းမည္စိုး၍ အေတြ႕မခံလိုျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ ထိုစဥ္ က ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ သခင္သန္းထြန္းကလည္း ေခၚသည္။ ဆိုရွယ္လစ္ သခင္ျမ ကလည္း ေခၚသည္။ သခင္သန္းထြန္းႏွင့္ မသင့္မတင့္ ျဖစ္ေနသူ အလံနီျဖစ္အံ့ ဆဲဆဲ သခင္စိုးကလည္း ေခၚသည္။ ၾကားေနသခင္မ်ားကလည္း လာ၍ စည္း႐ံုး သည္။)

    အခ်ိန္မွာ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္မ်ားပင္ ႏွစ္စုသံုးစုကြဲမည့္ အရိပ္အေရာင္ သမ္းေန သည္။ အခ်င္းခ်င္း တုိက္ၾကမည့္ အလားအလာကလည္း ရွိေနသည္။ သာဓု သည္ နယ္ခ်ဲ႕သမားကိုသာ တုိက္လိုသည္ အခ်င္းခ်င္း ရန္မီးမပြားလို၊ မပြားေစ ခ်င္၊ နယ္ခ်ဲ႕ကိုတိုက္၍ လြတ္လပ္ေရးရရန္အတြက္မူ သာဓု အတတ္ႏိုင္ဆံုး ကူညီေနခဲ့သည္။ (အသတ္ခံရေတာ့မည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။) သီးျခား ေဖာ္ျပပါ အံ့။

အျမြာျမြာကြဲေနေသာ မည္သည့္သခင္ကျဖစ္ေစ၊ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးကိစၥ ႏွင့္ လာလွ်င္ သာဓုမျငင္း။ သို႔ေသာ္ ဒီပါတီဝင္ၿပီး ဟိုပါတီကို မဆဲခ်င္ မတိုက္ လို။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ေရွာင္ျခင္းျဖစ္၏။

ထိုသည္မွစ၍ မၾကာခဏဆိုသလို သခင္လြင္၊ သခင္လွေကြၽတို႔ အသံခ်ဲ႕ စက္ လာလာဆြဲသည္။ ထုိအစည္းအေဝး၊ ဤတရားပြဲ စသည္တုိ႔ကို သာဓု လိုက္ကူညီရ၏။ တစ္ခါတရံ ၇၅ က်ပ္၊ ၁ဝဝ က်ပ္မွ် ေပး၏။ အႀကိမ္ႀကိမ္ လည္း တစ္ေန႔ ၂ဝဝ က်ပ္ရသည့္ အလုပ္ကို ဖ်က္၍ သူတို႔ႏွင့္ လိုက္သြားရ သည္။ တစ္ျပားမွမရသည့္ျပင္ ဓာတ္ဆီဖိုးပါ သာဓုက စိုက္ရ၏။

တစ္ေန႔ေသာ္ နံနက္ ၆ နာရီေလာက္ သခင္လြင္ေရာက္လာသည္။ မရမက ႏိႈးသည္။ ခ်င္း ဗမာ ညီလာခံရွိေန၍ အသံခ်ဲ႕စက္ေရာ ကားပါ လိုက္ကူရန္ေျပာ သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ၊ သခင္ဝတင္ႀကီးတုိ႔လည္း ပါမည္ ဟု ေျပာသည္။ ထီးလင္း၊ ဂန္႔ေဂါ၊ ေဆာ၊ ေယာတို႔အထိ ေရာက္ၾကမည္။ ထုိမွ် ေဝးေသာအရပ္သို႔ သာဓုလုိက္၍ မျဖစ္ႏိုင္။ ရန္ကုန္တြင္လည္း အလုပ္တစ္ဖက္ ရွိေနေၾကာင္း ေျပာေသာ္လည္း မရ။ လူပုသေလာက္ စိတ္ရွည္ရွည္ႏွင့္ ေျပာေန သူ သခင္လြင္အား သာဓုမျငင္းသာ ျဖစ္သြားရၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္ ရန္ကုန္ မွ ထြက္ၾကသည္။

ည ၉ နာရီ သာသာ ျပည္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေသာ္ တိုက္တစ္လံုးတြင္ အိပ္ၾက ရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ သာဓုမွာ သူတစ္ထူးအိမ္တြင္ အိပ္တတ္သူ မဟုတ္၍ ကားထဲတြင္ပင္ အိပ္သည္။ မၾကာမီ တပည့္ေက်ာ္ ေမာင္ေမာင္လွက လာႏိႈးၿပီး သခင္လြင္ ေခၚေနေၾကာင္း ေျပာသျဖင့္ ထသြားရာ . . .

'ကဲ၊ သခင္ေဖသန္း အစီအစဥ္ကေတာ့ ေျပာင္းလုိက္ရၿပီဗ်ာ၊ ခရီးဆက္ၾက စို႔'

'ဘယ္ကိုလဲ'

'ဒီည ေရာက္သေလာက္ ေမာင္းေပါ့ဗ်ာ၊ အာလံအထိ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့' ဟု သခင္လြင္က တစ္စံုတစ္ရာ ပူပန္ေနေသာ အမူအရာျဖင့္ ေျပာ၏။

'ဟာဗ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ္ ခု ကားေမာင္းလာရတာလည္း တြက္ၾကည့္ဦး၊ မိုင္ ၂ဝဝ နီးပါးဗ်၊ ၿပီးေတာ့ လမ္းေတြ ပ်က္ေနလို႔ ေရွာင္ရတိမ္းရနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ ပင္ပန္းသလဲ'

'ဟုတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီည ခရီးမဆက္ရင္ မျဖစ္ေတာ့လို႔'

'ဒီမွာ သခင္လြင္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ကားထဲထုိင္လုိက္လာရတာ၊ အိပ္ခ်င္လဲ အိပ္လုိ႔ရေသးတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္က ေျခေရာလက္ေရာ မ်က္စိေရာ နားေရာ တစ္ လမ္းလံုး အလုပ္လုပ္လာရတာဗ်၊ တစ္ကိုယ္လံုး နာေနၿပီ'

'ေအးပါဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္လဲ'

'ဒါေပမမယ့္နဲ႔ေတာ့၊ ကြၽန္ေတာ္ ေညာင္းတယ္၊ အိပ္လည္းအိပ္ခ်င္တယ္'

သခင္လြင္ ေတြသြားေသာ္လည္း ေနာက္ထပ္ သူေျပာခ်င္ေနေသးပံုရ၏။ ထုိစဥ္က သူသည္ ဖ ဆ ပ လ အလုပ္သမားဌာန ကိုင္ေနသည္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ . . . .

'ခင္ဗ်ား သိသားမဟုတ္လား၊ အလုပ္သမားေတြ တစ္ေန႔ ဘယ္ႏွစ္နာရီ အလုပ္လုပ္ရမလဲ၊ ခု ကြၽန္ေတာ္ ေမာင္းလာတာ မနက္ ၅ နာရီက ည ၁ဝ နာရီ ထိ'

တမင္းကပ္သတ္ေျပာျခင္းကား မဟုတ္။ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ခ်င္း၊ အေနျဖင့္ သူ႔ ကို ကလိလိုက္သည္သာျဖစ္၏။ ဤတြင္ သခင္လြင္မ်က္ႏွာ ပို၍အိုသြားသည္ ထင္လိုက္ရ၏။ တစ္စံုတရာ ဘာမွ်မေျပာေသးဘဲ အတူပါသာ သခင္ေမာင္ေမာင္ သခင္ဘသက္ (ယခင္တေလာက ႐ုပ္ရွင္ေကာင္စီ) တုိ႔ကိုသာ တစ္လွည့္စီ ၾကည့္ေန၏။

သာဓုလည္း ခပ္တည္တည္ထသြားကာ ေမာင္ေမာင္လွအား အိပ္ရာမ်ား ျပန္လည္သိမ္းဆည္း၍ ေမာ္ေတာ္ကားမွ ေရႏွင့္ စက္ဆီမ်ား အသင့္လုပ္ထားရန္ ေျပာကာ ခပ္လွမ္းလွမ္း၌ အေပါ့သြားေနစဥ္ သခင္လြင္ ေရာက္လာ၏။

'ကဲ သခင္ေဖသန္း၊ ခင္ဗ်ား စိုးရိမ္ေနမွာစိုးလို႔ ဖြင့္မေျပာတာ၊ ဒီလုိရွိတယ္ ဗ်၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေနာက္က ကားတစ္စီးနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ နက္ျဖန္လိုက္လာလိမ့္ မယ္၊ အဲ့ဒါလွမ္းၿပီး အေၾကာင္းၾကားလိုက္ၿပီ၊ ေနာက္ေန႔မွာလာဖို႔ အေျခအေန မေကာင္းဘူး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈမွန္သမွ်ကို နယ္ခ်ဲ႕ကေရာ ဗမာအခ်င္း ခ်င္းကေရာ ေႏွာက္ယွက္ေနၾကတယ္၊ လာဗ်ာ'

သာဓုအား တုိက္ေပၚသို႔ ဆြဲေခၚသြားၿပီးမွ . . .

'ခုလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္တုိ႔ လာမယ္ဆိုတာကို လမ္းကေန တစ္ခုခု ေႏွာက္ယွက္ လိမ့္မယ္လို႔ သတင္းရထားတယ္'

'ဘာလဲဗ်၊ ဒီလုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို မလွန္႔နဲ႔ဗ်ာ၊ အားလံုး အသင့္ျဖစ္ေနၿပီ၊ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ျပင္ၾကေတာ့၊ လာ ေမာင္းမယ္'

ျပည္မွ ည ၁၁ နာရီေလာက္ ထြက္ခဲ့ၾကရာဝယ္ လမ္း၌ သခင္လြင္က ဆက္၍ ေျပာေသး၏။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ကားလမ္းမွမလာေတာ့ဘဲ မီးရထားျဖင့္ သြားလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ၿမိဳ႕တြင္ သတင္းလႊင့္ထားခဲ့သည္ဟူ၍။

ထုိ႔ေနာက္ ၁၅ မိုင္ေလာက္ ေမာင္းမိသည္တြင္ သခင္ေမာင္၊ သခင္ ဘသက္ႀကီးတို႔အျပင္ ရဲေဘာ္ေဟာင္းအခ်ဳိ႕ပါ ကားေနာက္ပိုင္းတြင္ လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္ေနၾကသည္။

'ဒီမွာသခင္ေဖသန္း၊ ကားကို ရပ္ခိုင္းရင္ ရပ္မေပးနဲ႔ေနာ္၊ ယူနီေဖာင္းနဲ႔ျဖစ္ ျဖစ္၊ ဘာျဖစ္ျဖစ္၊ ေဆာင့္သာ တုိက္ပစ္လုိက္ဗ်ာ'

'စိတ္ခ်၊ ခုန ခင္ဗ်ားေျပာကတည္းက ဒါစဥ္းစားၿပီးသားပဲေလ၊ ႏို႔ ခင္ဗ်ား တို႔ဆီလည္း ဟိုဟာေတြပါသားပဲ၊ အသင့္လုပ္ထားေပါ့'

'ေမွာင္ခိုေလာ လိုင္စင္ႏွင့္ေလာမသိ စတင္းေရာ ပစၥတိုေရာ လက္ပစ္ဗံုးပါ သူတို႔ ယူလာၾကသည္။ ဘသက္ႀကီးကပင္ သာဓုအား ပစၥတိုတစ္လက္ ေပးေသး သည္။ လိုရမယ္ရဟု။

'မကိုင္ခ်င္းပါဘူးဗ်ာ၊ ဒါေတြ ပစ္လည္းမပစ္တတ္ဘူး' ဟု ေပါင္းတည္မွ အထြက္တြင္ သာဓု ေျပာၿပီး ျငင္းခဲ့ရေသးသည္။

ေနာက္တစ္ေန႔လည္း သာဓုမအိပ္ရေသး၊ လက္ပံေခ်ေပၚအထိ ငိုက္ငိုက္ႏွင့္ ေမာင္းခဲ့ရသည္။ ဘာအႏၲရာယ္မွ မေတြ႕ရ။ သို႔ေသာ္ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕ႏွင့္ လက္ပံေခ်ေပၚ ၾကားေလာ၊ ပုဂံႏွင့္ လက္ပံေခ်ေပၚၾကားေလာ မမွတ္မိေတာ့။ သဲလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ေကြ႕ေကာက္ေမာင္းရသည္မွာ ကားလည္းနာ၊ လူလည္းမသက္သာ တစ္ခါတစ္ခါ သဲနစ္ၿပီဆိုလွ်င္ (တစ္ခ်ိန္တြင္ ဝန္ႀကီးျဖစ္လာမည့္) သခင္လြင္ပါ ဆင္းတြန္းရသည္။

ႏွစ္မိုင္ေလာက္ ေမာင္းမိလွ်င္ တစ္ခါဆိုသလို တြန္းၾကရ၍ သူတို႔လည္း မသက္သာ၊ ကားလည္း စက္ပူေသာေၾကာင့္ . . .

'ကဲ မတက္ၾကနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ၊ ကားလည္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါး သြားရေအာင္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔လည္း မတြန္းရေအာင္ လမ္းသာ ေလွ်ာက္လုိက္ခဲ့ၾကေတာ့'

စကားအဆံုးတြင္ သာဓုလည္း ဝုန္းခနဲ ေမာင္းထြက္သြားၿပီး လမ္းေကာင္း မည့္ ေနရာေလာက္တြင္ ေစာင့္ရ၏။ ကားလမ္းဟုပင္ ဆိုရေသာ္လည္း အမွန္မွာ လွည္းမ်ားပင္ ေၾကာက္ေသာလမ္းျဖစ္၏။ သဲအလြန္ထူသည္၊ လမ္းဝဲယာတုိ႔တြင္ ဆီးပင္ (ဇီးပင္) မ်ား ျပည့္ေနသည္။ ဆီးသီးမ်ားလည္း ျပြတ္သိတ္ေနသည္။ အေသး ဆံုးပင္ ငါးမူးေစ့လံုးခန္႔ ရွိသည္။ သာဓုလည္း အားရပါးရ ခူး၍စားသည္။ ႏြား ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆြမ္းခံေက်ာင္းသား သံုးေလးေယာက္ကလည္း ဆီးပင္ကို လႈပ္ ခါခ်ေပးသည္။

'ေဟ့၊ ဒီဆီးသီးေတြ ဘယ္သူမွ မခူးဘူးလား၊ မင္းတို႔ေကာ မစားဘူးလား' ဟု သာဓုက ထိုင္ေကာက္ရင္း စားရင္းက ေမးသည္ကို . . .

'ဒီမွာေတ့ ႏြားေတြပဲ စားတယ္ဗ်'
သာဓု ၿပံဳးၿဖဲၿဖဲ ေအာင့္သြားရသည္။ မၾကာမီ သခင္လြင္တုိ႔ ေရာက္လာ သည္။ ဘသက္ႀကီးက စတင္းေသနတ္ တကားကားႏွင့္ ဆီးသီးေကာက္စား သည္။ ေနာက္ အားလံုး ကုန္ေကာက္ၾကသည္။ စားၾကသည္။

အတိုခ်ဳပ္ၾကဆိုလွ်င္ ထီးလင္း၌ ညီလာခံ က်င္းပသည္။ ဆားမ်ား ေတာင္ပံုရာပံု ေရာင္းခ်ေပးရာ ခ်င္းအမ်ဳိးသားမ်ား အလုအယက္ ဝယ္ၾကသည္။ သာဓုတုိ႔ ငါးရက္မွ် ေနခဲ့ရသည့္ ကာလအတြင္း စိတ္မခ်မ္းသာဖြယ္ အျဖစ္ႏွစ္ ရပ္ႏွင့္ ႀကံဳလိုက္ရသည္။

သာဓုတို႔ႏွင့္ အတူပါသူ ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္သည္ ညီလာခံမတိုင္ခင္ ႏွစ္ ရက္ အလုိ၌ ခ်င္းမပ်ဳိတစ္ဦးႏွင့္ ရည္းစားလုပ္သည္။ ဒုတိယေန႔တြင္ ခ်ိန္းေတြ႕ရန္ အစီအစဥ္လုပ္ေၾကာင္း သတင္းရ၍ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူ သခင္လြင္အား တိုင္ၾကားရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူက အေရးေပၚကိစၥျဖင့္ ပခုကၠဴဆင္းသြားေသာ ေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားႏွင့္ တုိင္ပင္သည္။ အားလံုးလိုလိုက အဆိုပါရဲေဘာ္အား မေျပာဝံ့၊ ရြံ႕ေနၾကသျဖင့္ သာဓုလည္း သခင္ဘသက္ႀကီးထံမွ ပစၥတိုဆြဲကာ ပစ္နည္းပါေမးၿပီး ထိုရဲေဘာ္ထံ ထြက္သြားသည္။

အဆင္သင့္ပင္ ခ်င္းပ်ဳိျဖဴအိမ္ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း တစ္ေနရာတြင္ ထုိရဲေဘာ္ ကို ေတြ႕၍ ဟုတ္မဟုတ္ေမးရာ သူက ဝန္ခံသည္။

'ေကာင္းၿပီ၊ ခင္ဗ်ား ဒီေကာင္မေလးကို တကယ္ခ်စ္သလား၊ လက္ထပ္ယူ မလား'

သူေတြၿပီး မ်က္ႏွာႀကီး ရဲလာသည္။ ေနာက္ သူ႔ကုတ္အကႌ်ထဲသို႔ လက္ ႏိႈက္လိုက္သည္။ သူ႔တြင္ ေသနတ္ပါသည္ကို သာဓု သိၿပီးျဖစ္၏။ သာဓုကမူ ပစၥတုိကို ေျပာင္ေျပာင္ကိုင္ထားသည္။ သာဓုအေမးကို သူ ႐ုတ္တရက္မေျဖ။

'ခု၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လာၾကတာ ခ်င္း ဗမာ ညီလာခံေနာ္၊ ခ်စ္ ၾကည္ေရးလည္း ပါတယ္၊ အမွန္ခ်စ္ၾကဦးေတာ့ ခုေနခါမွာ ေရွာင္ရမယ္ မဟုတ္ လား၊ မေတာ္တဆ သံသယျဖစ္သြားရင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ၊ ညီလာခံေရာ ခ်စ္ ၾကည္ေရးပါ ထိခိုက္မယ္'

သူ အံႀကိတ္ေနသည္။

'ေနာက္ၿပီး တကယ္ လက္ထပ္ယူမယ္ဆိုရင္လည္း ညီလာခံၿပီးမွ သူ႔ထံုးစံ ဓေလ့အတိုင္း လူႀကီးေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ေစ့စပ္'

'ခင္ဗ်ားနဲ႔ ဘာဆိုင္လဲ'

သူ႔အသံ တုန္ခါေနၿပီ ျဖစ္၏။

'ဟုတ္တယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ အခ်စ္ကိစၥ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ လူမ်ဳိးေရးနဲ႔ ဆိုင္တယ္၊ တိုင္းျပည္နဲ႔ ဆိုင္တယ္၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေသြးစည္းဖို႔ လာၾက တဲ့အခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ားအခ်စ္က ပိုအေရးႀကီးေနသလား'

သာဓုတြင္ စိတ္မထိန္းႏိုင္ျဖစ္လာသည္။ အသားေတြလည္း တုန္လာသည္။ ျဖစ္လိုရာျဖစ္၊ ဤျပႆနာကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ ကာကြယ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ျဖစ္ သည့္အတိုင္း . . .

'ဒီမွာရဲေဘာ္၊ ခင္ဗ်ား ခ်စ္တာႀကိဳက္တာ ေနာက္မွ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္ပါ၊ ညီလာခံ မၿပီးမခ်င္းေတာ့ သည္းခံဖို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေတာင္းပန္တယ္၊ ေကာင္မေလး လာေတြ႕ရင္လည္း ျပန္လႊတ္လိုက္ပါ၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ပစ္သတ္'

သူ ေဒါသတႀကီး ေရွ႕တိုးလာသည္။ သာဓုကလည္း ေနာက္မဆုတ္၊ လူ ခ်င္းမွာ ႏွစ္ေပမွ်သာ ကြာေတာ့သည္။

'ဒါပဲ ခင္ဗ်ား ဇြတ္လုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ပစ္ရလိမ့္မယ္'

ရဲေဘာ္လက္ႏိႈက္ထားေသာ ကုတ္အကႌ်အိတ္မွာ ခပ္ခါခါ လႈပ္သြားသည္။ သာဓုကလည္း သူ လက္ထုတ္သည္ႏွင့္ ေမာင္းျဖဳတ္မည္သာ ျဖစ္၏။

'သခင္ေဖသန္း ခင္ဗ်ား ျပန္ေတာ့ဗ်ာ'

'ရဲေဘာ္ပါလိုက္ရင္ ျပန္မယ္'

'ေတာက္' ခနဲ သူေခါက္လုိက္သည္။

'ဒီကိစၥကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္သိသြားရင္၊ ဟင္..သူ႔မ်က္ႏွာမွ မေထာက္ ခ်င္ေတာ့ဘူး'

ရဲေဘာ္သည္ ထုိစကားၾကားသည္ႏွင့္ ႏိႈက္ထားေသာလက္ကို ထုတ္ၿပီး သာဓုကို ဖက္သည္။ လက္ႏွစ္ဖက္စလံုးျဖင့္ အားပါးတရ ဖက္သည္။ ေနာက္ ဝမ္းနည္းပက္လက္ ႐ိႈက္သည္။ သာဓုက ျပန္ဖက္ရင္း ဆြဲေခၚရာ အသာတ ၾကည္ပင္ လိုက္ပါလာသည္။

စင္စစ္ သူလည္း သတၱိေခသူမဟုတ္။ တုိက္ပြဲအမ်ဳိးမ်ဳိး ႏႊဲလာသူ ရဲေဘာ္ ေဟာင္းျဖစ္သည္။ ယခုလို သူလိုက္ေလ်ာသည္မွာ သာဓုကို ေၾကာက္၍မဟုတ္။ တိုင္းရင္းသား ခ်စ္ၾကည္ေရး ေသြးစည္းေရး ဆိုသည္ကို သေဘာေပါက္သြား၍ လည္း မဟုတ္၊ 'ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း' ဟူေသာ အမည္ကို သာဓု အခ်ိန္မီ သံုး လိုက္မိ၍သာ ျဖစ္သည္ထင္၏။

(သာဓု လူ၀ါး၀တယ္ စာအုပ္မွ)

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More