အလုပ္ႏွင့္ လူဝါးဝလွ်င္

thardu

 သိၿပီးျဖစ္ၾကသည့္အတိုင္းပင္ ေပ်ာ့ညံ့ည့ံ ခပ္ေအးေအး ေလေျပကေလးထုိးကာ ရာထူးသည္သာ အဓိကထားေနၾကေသာ သူ႔ကြၽန္ဘဝ ႏိုင္ငံေရးေခတ္တြင္ ဝုန္းခနဲ ဒိုင္းခနဲ ရဲရဲေတာက္ ေၾကြးေၾကာ္သံျဖင့္ 'တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုး' ဟူ၍ ေပၚေပါက္လာေသာအခါ ႏိုင္ငံေရးေလာကသာမက ပုဒုမၼာအကႌ်တစ္ထည္၊ လင္ မနစ္ ထဘီတစ္ကြင္း၊ ပဝါတစ္ပိုင္း၊ ေပၚပလင္ တုိက္ပံုတစ္ဝတ္စာ၊ ခ႐ုပေလ ကပ္လံုခ်ည္တစ္ထည္ႏွင့္ ရွပ္အကႌ်ရလွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲထည့္ရန္ လိုက္တတ္ ၾကေသာ အရပ္သားေလာကတြင္ပင္ အျပင္းအထန္ လႈပ္ရွားသြားခဲ့၏။

ေလေျပကေလး တျဖည္းျဖည္း တိုက္ေနရာမွ မသိမသာ တအီအီျပင္းလာ မည္၊ ေကာင္းကင္အေနအထား၊ အေသြးအေရာင္ပါ ေျပာင္းလဲလာမည္ ဆိုပါက ကမၻာ့နည္းအရ လည္းေကာင္း၊ ဗမာ့နည္းအရ လည္းေကာင္း ေလမုန္တိုင္းက်မည္ေလာ၊ ေလသင္ဓုန္းေလာ၊ ေလဝဲကေတာ့ေလာ စသည္ျဖင့္ ႀကိဳတင္အကဲ ခတ္ႏိုင္ၾကသည္။ ေနာက္ ေလေရာမိုးပါ အျပင္းအထန္ တိုက္ခတ္လာသည့္တုိင္ ေအာင္ ထိတ္လန္႔ စိုးရြံ႕မႈသည္လည္း သူ႔အရွိန္ႏွင့္သူ ျဖစ္ခဲ့၍ အေတာ္အတန္ ခံသာမည္။

တုိ႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုး ဟူ၍ ေပၚလာသည္မွာကား ေလမဆင္အသြင္ေသာ္မွ မျပဘဲ ဒိုင္းခနဲ႔ေပၚလာေသာ မိုင္တစ္ရာႏႈန္းမက ျပင္းထန္လွသည့္ မုန္တိုင္း သဖြယ္ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ရွိလွေခ်၏။

မျမင္ မသိ မၾကားမိေသးသူတို႔ သေဘာေပါက္ ေခါက္မိေစရန္ ထပ္မံ ေဖာ္ျပရေသာ္ ထိုစဥ္အခိုက္က အုပ္စိုးၾကသူ အဂၤလိပ္တုိ႔အား 'အရွင္ သခင္' ဟု ေခၚေဝၚသမုတ္ လက္အုပ္ခ်ီေနၾကခ်ိန္၊ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးဝင္မ်ားက နာမည္ ထိပ္တြင္ 'သခင္' တပ္လိုက္ေသာအခါ အရွင္သခင္ဟု အေခၚခံရသည္ကို အရသာေတြ႕ေနၾကေသာ အဂၤလိပ္မ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ သူတို႔၏ လက္ပါး ေစ ဗမာအရာရွိမ်ားသည္ လည္းေကာင္း ေအာင့္သက္သက္ႏွင့္ ပ်ာယာခတ္ကုန္ ၾကေတာ့၏။ သူတို႔ တစ္ေတြအား 'သခင္' ဟု ဆက္ဆံေခၚေဝၚျခင္းကိုပင္ တားျမစ္လာၾက၏။ သခင္အမည္ေၾကာင့္ ပြဲဦးထြက္ အျမတ္ထြက္လာ၏။

'ကုိယ့္ပစၥည္းကို ဓားျပတိုက္ခံရတဲ့အခါ မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးၿပီး လက္ျဖန္႔ ေတာင္းလို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မရဘူး၊ တိုက္ယူရမယ္။ ခု ျမန္မာျပည္ကို အဂၤလိပ္ က ဓားျပတိုက္ယူထားတယ္၊ အဲဒါ ဘာလုပ္ၾကမလဲ' ဟူေသာ တရားေဟာသံ သည္လည္း ေၾကာက္ဖြယ္အတိ ျဖစ္သြားခဲ့၏။

'ေနမဝင္ေသာ အင္ပါယာႏိုင္ငံႀကီး' ဟု ကမၻာတစ္ဝက္ေက်ာ္ကို စိုးမိုးအုပ္ ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေနေသာ ေဂ်ာ့ဘုရင္ပံု တံဆိပ္ေခါင္းကိုသာ စာအိတ္တြင္ ေဇာက္ ထိုးကပ္ကာ 'ေခြးေခါင္း ေျပာင္းျပန္ကပ္လုိက္သည္' ဟု စာတန္းထုိး၍ စာတိုက္ မွ ထည့္လိုက္ေသာေၾကာင့္ သခင္လွေမာင္ အဖမ္းခံရ၏။

ထုိမွ် ျပင္းထန္စြာ ႏိုင္ငံေရးအားျဖင့္ လႈပ္ရွားပုတ္ခတ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ သခင္လွေမာင္ တစ္ေယာက္ သက္သာေတာ့မည္မဟုတ္၊ 'ဂ်ပန္သူလွ်ဳိ' ဟူေသာ စာအုပ္ကို ဖတ္ထားဖူးသည္ျဖစ္၍ ဂ်ပန္မ်ားက တ႐ုတ္ျပည္၊ ကိုရီးယား စသည့္ ႏိုင္ငံတို႔တြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအား မည္သို႔ႏွိပ္စက္ပံုကို သာဓု သေဘာ ေပါက္ထား၍ ထုိအတိုင္းပင္ သခင္လွေမာင္ ခံရေခ်ေတာ့မည္ဟု ေတြးပူ စိုးရိမ္မိ ခဲ့ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္တို႔သည္ ထုိမွ် မရက္စက္ဘဲ ေထာင္ခ်႐ံုသာ အျပစ္ေပး လိုက္၏။

'သခင္ေပါက္စ ေထာင္ေျခာက္လ၊ အေမကေမြး ေထာင္ကေကြၽး'

သို႔အေလ်ာက္လည္း သာဓုသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ကုန္ေစ်းတန္းလမ္းတြင္ 'ရန္ကုန္အလယ္ပိုင္း တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုး' ဟူ၍ စတင္တည္ေထာင္စဥ္က အေတာ္ေလး အခက္အခဲေတြ႕ခဲ့ရ၏။ ထိုလမ္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ထိုလမ္း တစ္ဝိုက္သည္ လည္းေကာင္း လက္လီလက္ကား ကုန္သည္ပြဲစား၊ သူေဌးမ်ား၏ ရပ္ကြက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သာဓုအိမ္တြင္ ဆိုင္းဘုတ္ တင္လုိက္သည္ႏွင့္ ထုိေန႔ မွစ၍ သာဓု စားေပါက္ပိတ္ေလေတာ့၏။

အျဖစ္သည္ကား ထိုစဥ္က သာဓုမွာ ဆရာဝန္ကိုျမေဆးတုိက္တြင္ လခစား အလုပ္ကေလးျဖင့္ ကသီလင္တ တစ္လႏွင့္တစ္လ အလ်ဥ္မီေအာင္ စားေနရ၏။

ၾကားေပါက္အေနျဖင့္ ထိုထုိဤဤ ကုန္သည္မ်ား၊ သူေဌးမ်ားက ႐ံုးကိစၥ၊ စာတိုက္ကိစၥ၊ သေဘၤာဆိပ္၊ မီးရထား စသည္မ်ားကိစၥ ေခၚခိုင္းလွ်င္ အပိုဝင္ေငြ ကေလးျဖင့္ သံုးရ၏။ အင္း တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးေထာင္၍ သခင္လုပ္ေသာအခါ သူတို႔တစ္ေတြက မခိုင္းခ်င္ၾက။ သာဓုကို ခိုင္းလွ်င္၊ ေခၚေျပာဝင္ထြက္ လုပ္ လွ်င္ သခင္ေတြကို အားေပးသည္ဟု အထင္လြဲခံရမည္ ေၾကာက္ၾက၏။ သာဓု လည္း မူလကပင္ တြက္ၿပီးသားျဖစ္၏။ သခင္လုပ္လွ်င္ အလုပ္ေသာ္လည္း ျပဳတ္ခ်င္ျပဳတ္မည္။ အရပ္ကလည္း ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္ လုပ္ေသာ္မွ လုပ္မည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ ဤနစ္နာမည့္အခ်က္မ်ားကို သာဓု၏ ယံုၾကည့္ခ်က္ႏွင့္ မလဲႏိုင္။ အလုပ္မွာမူ မျပဳတ္႐ံုသာမက ဆရာဝန္ ကိုျမေဆးတိုက္ပိုင္ရွင္ ဦးေအးေက်ာ္က လခပင္ တိုးေပးလိုက္ေသးသည္။ ရန္ပံုေငြလည္း က်ိတ္၍ေပးသည္။ အျခား ေသာ ကုန္သည္ သူေဌးတို႔ကေသာ္ ရြံ႕ရြံ႕အယ္အယ္ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။

စင္စစ္ မလြယ္လွ။ သခင္အစည္းအ႐ံုး စတင္ထူေထာင္စက ေက်ာင္းသား သူငယ္ခ်င္းအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ေသတၲာလုပ္ေသာ လက္သမား၊ စက္ခ်ဳပ္သူ စသည္ျဖင့္ လက္တစ္ဆုပ္စာမွ်သာ ပါသည္။ သို႔တိုင္ေအာင္လည္း ဝင္ေၾကး တစ္မတ္ မေပးႏိုင္ၾကသျဖင့္ သာဓုက စိုက္ရသည္။ စာအုပ္စာတမ္း စသည့္ လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ား ဝယ္ရန္ ေငြမရွိ။ ရာဘာတံဆိပ္တံုးပင္ မလုပ္ႏိုင္ေသး။

သာဓု ငွားေနေသာ အိမ္မွာ တစ္လ ၂၂ က်ပ္ခြဲ ေပးရၿပီး ရပ္ကြက္ ဘာသာ ေရးအသင္းတစ္ခုမွ ပစၥည္းအခ်ဳိ႕ထားခအျဖစ္ တစ္လ ၁ဝ က်ပ္ ေပးသည္။ တုိ႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုး ဆိုင္းဘုတ္တင္ေသာအခါ ထိုဘာသာေရးအသင္းက 'အစိုးရ အထင္လြဲမည္ စိုးသည္' ဟု အေၾကာင္းျပကာ အျခားသို႔ ပစၥည္းမ်ား ေရြ႕သြားသျဖင့္ သာဓုတြင္ ျပႆနာ တက္ရျပန္၏။

ရံပံုေငြ ရွာရေပေတာ့မည္။ အလႉလိုက္ခံျပန္လည္း သခင္ဆိုလွ်င္ ခ်စ္ေသာ္ လည္း တစ္ဖက္မွ ၿငိဳျငင္မည္ကို ေၾကာက္၍ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ေပးလႉၾကမည္မဟုတ္။ သေဘာေပါက္ေအာင္ ေျပာေဟာ အလႉခံလွ်င္ အနည္းအက်ဥ္း အားနာပါးနာ ေပးၾကမည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္ကုန္မည္၊ အာေပါက္ေအာင္ ေျပာရမည္။

သာဓု အႀကံတစ္ခုရလာသည္။ သာဓုႏွင့္ခင္ေသာ သာဓုကိုခ်စ္ေသာ သိမ္ ႀကီးေစ်းသူေဌး၏ တူေတာ္သူ၏ အကူအညီျဖင့္ အမိႈက္က်ဳံးေသာလွည္း၊ တံျမက္စည္း၊ ျခင္းေတာင္းမ်ား သိမ္ႀကီးေစ်းမွ ေခတၱငွားၿပီး တစ္ေန႔ေသာ အား လပ္ရက္၌ လမ္းထဲရွိ အျမင္မေတာ္ေသာ အမိႈက္မ်ား ေတာင္းစုတ္ ေသတၲာပ်က္ မ်ားကို ရွင္းလင္းလွည္းက်င္းၾက၏။ ေရဝပ္ေနေသာ ခ်ဳိင့္မ်ားမွ ေရမ်ား ခပ္ထုတ္ ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾက၏။ ျမဴအဖြဲ႕မွ ေန႔စဥ္ တံျမက္စည္းလွည္းေသာ္လည္း လမ္း မွာ ကုန္သည္ရပ္ကြက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္ရွိသေရြ႕ စကၠဴ၊ ေကာက္႐ိုး၊ ဖက္၊ လႊစာ စသည္တို႔ျဖင့္ အၿမဲလိုလို ပြေနတတ္၏။

ထိုေန႔က သာဓုတို႔ သခင္ သခင္မတစ္စု အမိႈက္လွည္းၾကသည္ကို ရပ္ကြက္က အလြန္ေက်နပ္သြားၾကကာ ႀကံရည္ဝယ္တိုက္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က ႏို႔ထမင္း က်ဳိ၍ေကြၽးသည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း မုန္႔ဝယ္စားၾက၊ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ၾကဟုဆိုကာ ငါးမူး တစ္က်ပ္ ေပးၾကသည္။ ထုိေငြမ်ားကို အားလံုး သေဘာတူ သခင္ရန္ပံုေငြအျဖစ္ သိမ္းထားၾကသည္။

သာဓုတို႔ နယ္ခ်ဲ႕ၾကေလၿပီ။ ေနာက္ အားလပ္ရပ္မ်ားတြင္ ကုန္ေစ်းတန္း သာ မကေတာ့ဘဲ အျခားေသာ ၂၅ လမ္း၊ ၂၆ လမ္း၊ ၂၇ လမ္း အျပင္ သိမ္ႀကီး ေစ်းသို႔ပါသြားၾကၿပီး တံျမက္စည္းလွည္းၾကသည္။ အမိႈက္က်ဳံးၾကသည္။ ေပေရ ေနေသာ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ႕သမွ် ေဆးေၾကာေပးျခင္း ဖုန္ခါျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးၾက သည္။ သို႔ေသာ္ ေယာင္၍မွ် အလႉမခံၾက၊ ေစတနာႏွင့္ ေကြၽးသည္ကိုသာ စား၍ ေမတၲာျဖင့္ ေပးေသာေငြကိုသာ လက္ခံၿပီး ရန္ပံုေငြစုၾကရာမွ ၾကာေသာ္ ဆင္းရဲ ေသာ သခင္သခင္မမ်ားကိုပင္ ပင္နီအကႌ်မ်ား ခ်ဳပ္ေပးႏိုင္သည္အထိ ေငြေတာင့္ လာ႐ံုသာမကေသး။ သာဓုတို႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို အားက်လာၾကသည့္အတိုင္း လူတန္းစားတိုင္း ၾကည္ႏူးလက္ခံလာသည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္၍ တစ္ေၾကာင္း စိတ္ပါ ဝင္စားလာၾကကာ သခင္ဟူစိန္ (ယခု ေမာင္ေထာ္ေလးလမ္းထိပ္၊ ဟိုတယ္ ဒီစီး တီး ပိုင္ရွင္)၊ သခင္အလီ (သိမ္ႀကီးေစ်း သတင္းစာကိုယ္စာလွယ္)၊ သခင္ အက်ဳတ္ (ယခု လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး)၊ သခင္ရဖစ္ (သိမ္ႀကီးေစ်းထိပ္ သစ္သီးဆိုင္ သူေဌးသား) စသည္ျဖင့္ အေတာ္မ်ားမ်ားပင္ သခင္ အစည္းအ႐ံုး ဝင္မ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။

သခင္အစည္းအ႐ံုး စတင္ကတည္းက ပါဝင္ခဲ့ေသာ ကုန္ေစ်းတန္းဦးညိဳ၊ ေဒၚမိုး ပိုးထည္ဆိုင္ပိုင္ရွင္ သားမ်ားျဖစ္သည့္ သခင္ကိုကိုႀကီး (ယခု ရန္ကုန္ မီးရထား႐ံုး ေငြစာရင္းဌာန၊ ဦးကိုကိုႀကီး)၊ သခင္တင္ေမာင္ (ယခု ကုန္သြယ္ ေရး ၁၈) ဦးသန္းထြန္းတို႔ကလည္း ထီး၊ ဆပ္ျပာသူေဌး အီးစီမဒါးသားမ်ား သခင္ အက္စ္စီမဒါး၊ သခင္အက္စ္အီးမဒါး စသည္ျဖင့္ အစည္းအ႐ံုးဝင္ျဖစ္ ေအာင္ စည္း႐ံုးႏိုင္ခဲ့ၾက၏။ တံျမက္စည္းလွည္းရာတြင္လည္း သူတို႔အားလံုး ပါၾကသည္။

လမ္းထဲတြင္ အရင္းရွင္အဆန္ဆံုး၊ ဘုရင္ခံ နန္းရင္းဝန္အသစ္လဲတိုင္း၊ ေနရပ္ျပန္ၾကတိုင္း ထူးထူးျခားျခား လက္ေဆာင္ေပးရသည္ကို အလုပ္တစ္ခု အျဖစ္ ဂုဏ္ယူေလ့ရွိေသာ ကုန္သည္ႀကီးတစ္ဦးသည္ကား သခင္ဆိုလွ်င္ အလြန္ မုန္းေခ်၏။ တစ္ေန႔ေသာ္ သာဓုတို႔သခင္တစ္စု အမိႈက္လွဲရင္းက ေပေရညစ္ပတ္ ေနေသာ သူ၏ ေမာ္ေတာ္ကားကို ဝိုင္းဝန္းေရေဆး သုတ္သင္ေနၾကခိုက္ သူ တုိက္ေပၚမွ ဆင္းအလာႏွင့္ ႀကံဳသြားကာ အလြန္ၾကည္ႏူးအားရေသာ အၿပံဳးျဖင့္ သာဓုကိုေခၚကာ ေငြႏွစ္က်ပ္ ထုတ္ေပး၏။ ထိုစဥ္က ႏွစ္က်ပ္သည္ စြပ္က်ယ္ အကႌ်ရွစ္ထည္ႏွင့္ ညီမွ်၏။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ သခင္မ်ားအေပၚ ေစတနာျပင္းျပလာသူမ်ား၌ ဦးဆင္ ေဒၚေဌး၏သား ဦးေမာင္ေမာင္၊ စိန္ဘရားသား ဦးထြန္းစိန္တို႔လည္း ပါဝင္၏။ အထက္ပါ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား ေငြႏွစ္က်ပ္လႉသည့္ကိစၥ ဦးေမာင္ေမာင္တုိ႔အား ေျပာျပလိုက္ဖူးရာ တစ္ညေနတြင္ သာဓုတို႔သခင္မ်ား အခါအားေလ်ာ္စြာ လိုအပ္ လွ်င္ လိုအပ္သေလာက္ ကူညီတတ္သူ ဦးဘိုးၿငိမ္းကုမၸဏီပိုင္ရွင္ ဦးသံဒိုင္၏ ဆိုင္အတြင္းဝယ္ ဦးေမာင္ေမာင္ႏွင့္အတူ ေစာေစာက ေရးခဲ့သည့္ သခင္မုန္းသူ ေငြႏွစ္က်ပ္အလႉရွင္ သူေဌးတို႔ ျမဴေရြးေကာက္ပြဲကိစၥ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြး ေနၾကရာ မွ စကားစပ္မိသြားၾကကာ ဦးေမာင္ေမာင္က

'ဘယ့္ႏွယ္လဲဗ်၊ ခင္ဗ်ား သခင္ေတြ မုန္းတယ္၊ အျမင္ကတ္တယ္နဲ႔ ေငြ ႏွစ္က်ပ္ေတာ့ အလႉပါသြားၿပီ မဟုတ္လား' ဟု ေမးလုိက္ရာ

'ေအးဗ်ာ၊ ဟိုေခြးေကာင္ သခင္ေဖသန္းေလး၊ က်ဳပ္စိတ္ဓာတ္ကို အလုပ္နဲ႔ အႏုိင္ယူသြားတယ္'

သူ၏ ေနာက္ေက်ာဘက္ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ သူမုန္းေသာ သခင္ေဖသန္း ေလး (သာဓု) တစ္ေယာက္ ေရဝင္ေသာက္ေနသည္ကိုကား သူမျမင္။

(သာဓုလူ၀ါး၀တယ္ စာအုပ္မွ)

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More