အိပ္မက္မက္ေနတာမွန္း သိသိျခင္း အျပင္မွာမိုုးရြာေနတာကိုုလည္း
သတိထားလိုုက္မိသည္။ ၿပီးေတာ့ၿပံဳးမိ၏။ ျမျမႏွင္းက အႀကီးအက်ယ္ အိပ္မက္မက္တတ္သူတေယာက္ပင္။
အိပ္မက္မမက္ခဲ့ဘူးေသာ ညဆိုုတာ မရွိဘူးထင္သည္။ တခါတရံမွာေတာ့ အိပ္မက္ေတြမက္ေနတာကိုု သေဘာက်သလိုုလိုု။
အိပ္မက္ဆိုုေတာ့လည္း အစီအစဥ္မက် ေရာက္ခ်င္သည့္ေနရာေတြ ေရာက္၍ ျမင္ခ်င္ရာျမင္၊ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္သြားသည္။
တခါတေလ လက္ေတြ႔ဘ၀မွာစဥ္းေတာင္ မစဥ္းစားမိသည့္အရာေတြ အိပ္မက္ထဲေရာက္လာတတ္ေတာ့ ထူးဆန္းၿပီး
သေဘာက်သလိုု လိုုပင္။ ဒါေပမယ့္ ညစဥ္ရက္ဆက္အိပ္မက္မ်ားႏွင့္ နပန္းလံုုးရသည့္ ရက္ရွည္လာေတာ့အျပင္မွာ
ပါေမာပန္းလာသည္။ အိပ္ရာထဲ၀င္ဖိုု႔ အေရး အိပ္မက္မက္မွာကိုု ေတြးေၾကာက္လာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ငါးရက္ေလာက္က မက္သည့္အိပ္မက္ထဲမွာ
ေဖေဖ့ကိုုေတြ ့သည္။ ေဖေဖ့ကိုု အိပ္မက္ထဲမွာ ေတြ ့့ ရတိုုင္း ျမျမႏွင္းဆီမွာရွိသည့္ တစ္ပံုုထဲေသာ ဓါတ္ပံုုထဲကအရြယ္အတိုုင္း
ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ငါးႏွစ္ပတ္လည္ အရြယ္ခ်ည္းပင္။ မ်က္ခုုန္းထူထူ၊ ဆံပင္ပြပြ၊ မ်က္ႏွာသြယ္
သြယ္။ ပင္ကိုုယ္မ်က္ႏွာထားတည္ေပမယ့္ ၿပံဳးရယ္ လိုုက္လွ်င္ေတာ့ ပကတိပြင့္လင္းသြားေသာ
ႏွစ္လိုုဖြယ္မ်က္ႏွာကိုုျမင္ရၿမဲပင္။ ရိႈက္သံေလးစြက္၍ အဆံုုးသတ္တတ္ေသာ ေဖေဖ့ရယ္သံေတြကလည္း အိပ္မက္တိုုင္း၌မေျပာင္းလဲ။
လြန္ခဲ့ေသာငါးႏွစ္ ေဖေဖမဆံုုးခင္တစ္လအလိုုတြင္
ေဖေဖႏွင့္ တစ္ပါတ္ေလာက္အတူ ေနလိုုက္ရေသးသည္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေဖေဖက ေလးဆယ္ႏွင့္ငါးဆယ္ၾကား
လူရြယ္ရင့္ရင့္ တေယာက္ေပါ့။ ျပည့္စံုုေအာင္ျမင္သူ ေတြအတြက္ အရြယ္ေကာင္းေပမယ့္ ဆင္းရဲမႈႏွင့္အနာ
ေရာဂါဖိစီးထားေသာ ေဖေဖ့အတြက္ေတာ့ ေနေပ်ာ္စရာရက္မ်ား ဟုုတ္ခဲ့ပါမည္လား။ အရိုုးေပၚ တြင္တင္က်န္ေနသည့္
ေဖေဖ့အရည္ျပားက ေျခာက္ေသြ႔ေနေပမယ့္ ေဖေဖ့ရယ္သံကေတာ့ စိုုျပည္ေနခဲ့သည္ပင္။
“ႏွင္းရယ္တဲ့အသံက ေဖေဖနဲ ့တူတုုန္းပဲေနာ္။“
ေဖေဖ့ခမ်ာ ေက်နပ္စရာကိုု
ႀကံဖန္ရွာေတြးေနခဲ့ပံုုရသည္။ ဒီလိုုေျပာၿပီး ေဖေဖကရိႈက္သံ စြက္၍ရယ္ေတာ့ ျမျမႏွင္းကအသံမထြက္ေအာင္ ႀကိဳးစား၍လိုုက္ရယ္မိသည္။
'ျမျမႏွင္းဆိုုတဲ့နံ မည္ကိုုေဖေဖေပးခဲ့တာေပါ့' ဟုုေဖေဖကဆက္ေျပာသည္။
လူမွန္းသိတတ္စကတည္းက
ျမျမႏွင္းဘ၀ထဲမွေပ်ာက္သြားေသာေဖေဖ့ကိုု နာက်ည္း သလိုုလိုုရွိရင္းကပင္ ပတ္သက္ခဲ့ေသာ အဆက္အစပ္ကေလးမ်ားအား
က်ားကုုတ္က်ားခဲရွာေဖြ ေဖာ္ထုုတ္ေနေလေသာ ေဖေဖ့ကိုုၾကည့္ရင္း ျမျမႏွင္းရင္နာခဲ့ရသည္။
"သီတင္းကၽြတ္ပြဲေတာ္ေရာက္ၿပီဆိုု ႏွင္းကေဖေဖ့ပခံုုးေပၚခြထိုုင္ၿပီး
ဇါတ္ကားေတြေနာက္ ေလ်ွာက္လိုုက္ ၾကည့္ၾကတာမွတ္မိေသးလား။
"
ေဖေဖကထံုုးစံအတိုုင္း ရိႈက္သံစြက္ရယ္ေမာကာေမးေတာ့ ျမျမႏွင္းက
ႏႈတ္ခမ္းကိုုတင္းတင္းေစ့ကာ ေခါင္းကိုုတြင္တြင္ညိတ္၍ေျဖမိသည္။ ခဏျခင္းမွာပဲ လည္ေခ်ာင္းထဲမွာ
တခုုခုု တစ္ဆိုု ့လာသလိုုခံစားရေသးသည္။ ေနာက္ဆက္တြဲ ေဖေဖ့ရယ္သံႏွင့္အတူ ျမျမႏွင္းက
အတိတ္ဆီလည္း အလည္သြားလိုုက္ေသးသည္။
ကုုန္တင္ကားႀကီးမ်ား၏ ေနာက္ဖက္ပိုုင္းေတြကိုုဇါတ္ခံုုသဖြယ္ျပင္ဆင္၍
ရပ္ကြက္သူ ရပ္ကြက္သားမ်ား ပူးေပါင္းပါ၀င္တင္ဆက္ၾကေသာ ဇါတ္လမ္းမ်ားကိုု လမ္းထိပ္တစ္ခုုစီမွာ
အခန္းဆက္လိုုက္၍ကျပေသာ ဇါတ္ကားႀကီးမ်ားက ျမျမႏွင္း ႀကီးျပင္းခဲ့ရာ ေဖေဖ့ဇာတိၿမိဳ႔ ကေလးမွာပင္ ရွိလိမ့္မည္ထင္သည္။ သီတင္းကၽြတ္ပြဲေတာ္မွာသံုုးည၊ တန္ေဆာင္တိုုင္ပြဲေတာ္မွာ သံုုးညေဖ်ာ္ေျဖၾကသည္။ ေလာ္စပီကာႏွင့္ ေနာက္ခံဖြင့္ထားေသာ တိတ္ေခြဇါတ္လမ္းအတိုုင္း
ႏႈတ္ခမ္းလိုုက္လႈပ္ကာ သရုုပ္ေဖာ္ကျပရျခင္းျဖစ္သည္။ လမ္းထိပ္တစ္ထိပ္ေရာက္တိုုင္း ၀ိုုင္းအံု
ၾကည့္ရႈေနသည့္ လူအုုပ္ၾကားထဲမွာ ျမဳတ္ေနသည့္ ႏွင္းကိုု ေဖေဖကပခံုုးေပၚမွာ ခြထိုုင္ေစသည္။
ေဖေဖ့အရပ္မားမားႀကီးေပၚေရာက္ေတာ့ ျမျမႏွင္းက အတားအဆီးမရွိ အနုုပညာကိုု ခံစားနိုုင္
သည္။
"အဲဒီတုုန္းက ႏွင္းကကေလးေပမယ့္ ရာဇ၀င္ဇာတ္လမ္းေတြကိုုႀကိဳက္တယ္။"
ေဖေဖ့ပါးစပ္မွထြက္လာသမွ် ႏွင္းကေခါင္းတြင္တြင္ညိတ္၍သာတုုန္
့ျပန္ခဲ့သည္ကမ်ား သည္။
"ေဖေဖ အဲဒီဇာတ္လမ္းကိုုႏွင္းဆက္ၾကည့္ခ်င္တယ္။ အဲဒီကားေနာက္ကလိုုက္မယ္။"
ေျခာက္ႏွစ္ ခုုႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ကေလးတစ္ေယာက္၏ေရြးခ်ယ္မႈကိုု
ေဖေဖက အေလး အနက္ထားခဲ့သည္။ ဇါတ္ကားႀကီးက လမ္းထိပ္တခုုမွာ ၁၅ မိနစ္သာကသည္။ ဇါတ္လမ္းတစ္
ပုုဒ္က ပံုုမွန္ႏွစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္၊ တခါေလသံုုးနာရီခန္႔ ၾကာတတ္ေလေတာ့ ေဖေဖႏွင့္ ႏွင္းက
ဇါတ္ကားသြားရာၿမိဳ႔ တစ္ပါတ္ကားေနာက္မွ လိုုက္ၾကည့္ၾကသည္။ ဒီဖက္လမ္းထိပ္မွဟိုုဖက္ လမ္းထိပ္ဆီ
ျမျမႏွင္းကေဖေဖ့လက္ကိုုဆြဲၿပီး လမ္းေလွ်ာက္၊ ဇာတ္စျပၿပီဆိုုတာနဲ႔ ႏွင္းကေဖေဖ့
ပခံုုးေပၚေရာက္ၿပီ။ ေဖေဖ့လက္ကိုုဆြဲရင္း ဇာတ္ကားေနာက္ေလွ်ာက္လိုုက္ ေနစဥ္အတြင္း ျမျမႏွင္း၏
ဇါတ္လမ္းေ၀ဖန္ေရးကိုုလည္း ေဖေဖကေဆြးေႏြးေျဖၾကားေပးေသးသည္။
"ကိႏၷရီမေလးက ဆုုေတာင္းလိုုက္တာနဲ ့ကိႏၷရာဖိုုႀကီး အသက္ျပန္ရွင္လာတယ္ဆိုုတာ
ေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းတယ္ေနာ္။"
“ အဲဒါကိုု သစၥာဆိုုတယ္လိုု ့ေခၚတယ္ႏွင္းရဲ ့“
ေဖေဖက သစၥာဆိုုျခင္းဆိုုေသာအေၾကာင္းအရာကိုု ရွင္းျပခဲ့ေပမယ့္
ႏွင္းကေတာ့ေဖေဖ ရွင္းျပခဲ့သည္ဆိုုတာႏွင့္ ေဖေဖ့ပခံုုးေပၚတျငိမ့္ျငိမ့္ထိုုင္ရေသာအရသာကိုုသာမွတ္မိေနသည္။
အဲဒါေတြကိုုက်ေတာ့ မွတ္မိလိုုက္သမွ အိပ္မက္ထဲမွာတျငိမ့္ျငိမ့္ခံစားရတိုုင္း ေဖေဖ့ပခံုုးေပၚ
ေရာက္ေနတာပဲဟုု ထင္မွတ္ခဲ့ဖူးသည္။
“သူငယ္တန္းကေလးကႀကိဳက္လိုု့ဆိုုၿပီး သားအဖႏွစ္ေယာက္ ၿမိဳ႔ပတ္ၿပီး ဇာတ္ကားလိုုက္ၾကည့္သတဲ့။ အလိုုလိုုက္စရာမဟုုတ္တာကိုု အလိုုလိုုက္တယ္။“
“ကေလးလဲလူပဲကြ။ သူလဲခံစားတတ္တာေပါ့။ သူ ့လိုုအင္ဆႏၵျပည့္ေတာ့
ကေလးစိတ္ ေပ်ာ္တာေပါ့။“
ကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး သစၥာတရား၏စြမ္းအင္အေၾကာင္းကိုု
တရိႈက္မက္မက္ျဖစ္ခဲ့ ေသာျမျမႏွင္းႏွင့္ ကေလးတစ္ေယာက္၏လိုုအင္ဆႏၵကိုု လိုုလိုုခ်င္ခ်င္ျဖည့္ေပးေသာေဖေဖ့ကိုု
ေမေမကေတာ့နားမလည္ခဲ့ ေပ။
အခ်ိဳ ့ညေတြမွာ ျမျမႏွင္းက ဘယ္အခ်ိန္ေဖေဖ့ပခံုုးေပၚ၌
အိပ္ေပ်ာ္သြားမွန္းမမွတ္မိ ေတာ့။ တေရးနိုုး ေတာ့ အိပ္ရာထဲေရာက္ေနတာေတြ ့ရၿပီး ကမန္းကတန္းထထိုုင္ကာ
ေဖေဖ့ကိုု ရွာေတာ့ ေဖေဖ့ဖက္အျခမ္း လြတ္ေနေသာျခင္ေထာင္ထဲမွာႏွင္းတစ္ေယာက္ထဲပင္။ ကပ္လွ်က္
ယွဥ္ေထာင္ထားေသာ ေမေမတိုု႔ ျခင္ေထာင္ထဲမ်ား ေရာက္ေနသလားဟုု တဖက္ကမိသားစု ျခင္ေထာင္ႀကီးကိုု
လွပ္ၾကည့္ေတာ့ အသက္ရွဴသံမွန္မွန္ႏွင့္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာေမေမႏွင့္ တစ္ ေယာက္ကေခါင္းရင္းဖက္
ေျခေထာက္ေပးလွ်က္ ေမွာက္ရက္ႀကီးအိပ္ေန ၿပီးတစ္ေယာက္က ျခင္ေထာင္အျပင္ဖက္ ထြက္လုုလုု ေမာင္ေလးႏွစ္ေယာက္ကိုုသာ ျမင္ရသည္။
“ ေဖေဖ...။ ေဖေဖ....“
ျမျမႏွင္းက ကိုုယ့္ဘာသာသတိမထားမိပဲ ညႀကီးသန္းေကာင္မွာ
အသံကုုန္ေအာ္မိခဲ့ သည္။ ကေလးႏွစ္ေယာက္မွလြဲ၍ ဘိုုးဘိုုး၊ ဘြားဘြားႏွင့္ေမေမပါ နိုုးလာသည္။
ေမွာက္လ်ွက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ေမာင္အႀကီးက အိပ္ခ်င္မူးတူး ေခါင္းေထာင္ၾကည့္ေသးသည္။
“ ျမျမ၊ ျမျမ။ ဘာျဖစ္တာလဲ။“
“ ေဖေဖ၊ ေဖေဖကႏွင္းကိုုထားခဲ့ျပီး ဇာတ္ကားေတြလိုုက္ၾကည့္ေနၿပီ။
ေဖေဖ့ေနာက္ လိုုက္မယ္။“
ေမေမက အိပ္ေရးပ်က္သြားတာေရာ၊တၿမိဳ ့လံုုးအႏွံ ့တၿခိမ္းၿခိမ္းကေနေသာ
ဘယ္ပြဲခင္း ဆီသိုု ့လိုုက္၍ေဖေဖ့ကိုုရွာရမွန္းမသိတာေရာေၾကာင့္ စိတ္တိုုသြားကာ ျမျမႏွင္းကိုု
ဖိဆူသည္။
“ ေတာ္ရံုုပဲေကာင္းတယ္ေနာ္ျမျမ။ ညည္းၾကည့္ခ်င္တဲ့ဇာတ္ကားေနာက္တၿမိဳ
့လံုုးလိုုက္ ပတ္ၾကည့္ၿပီးၿပီ။ေတာ္ၿပီေပါ့။ ဟိုု ဖေအလုုပ္တဲ့သူကလည္း မိုုးလင္းမွျပန္လာမယ္ထင္ပါရဲ
့။
ၿပီးေတာ့တေနကုုန္ ကုုလားေသ ကုုလားေမာအိပ္ျပပါလိမ့္မယ္။ သူ႔ကိုုယ္သူ
လူပ်ိဳလူလြတ္မ်ား ေအာက္ေမ့ေနလားမသိဘူး။“
ေမေမ့ကိုုေၾကာက္သျဖင့္ ရိႈက္သံတ၀က္ႏွင့္ ျပန္အိပ္ရသည္။
အိပ္မက္ထဲမွာ ေဖေဖ့ပခံုုး ေပၚထိုုင္၍ပြဲၾကည့္ေနသည္။ ပြဲၾကည့္ရင္းရိႈက္ေနသည္။ ေမေမဆူလိုု
့လား။ ကိႏၷရာ ဖိုုႀကီးေသ သြားလိုု ့လားမသိ။ ရိႈက္ရ လြန္းေတာ့ရင္ဘတ္ေတြနာလာသည္။
ေနာက္တေန ့မနက္မွာ အိပ္ရာထဲေဖေဖမရွိသျဖင့္ ငိုုရသည့္အေၾကာင္း
မ်က္ရည္လည္ရြဲ နွင့္ ေဖေဖ့ကိုုေျပာေတာ့ ေဖေဖက ' ႏွင္းကေတာ့ကြာ' ဟုုေရရြတ္၍ ေၾကးစည္လိုုအသံလြင္
ေအာင္ရယ္ျပန္သည္။
ထိုုညေတြက ဘယ္ေလာက္မ်ားခဲ့သလဲ မမွတ္မိေတာ့ေပမယ့္ ထိုုညမ်ားအေၾကာင္းႏွင့္
ထိုုညမ်ားမွခံစား မႈမ်ားအေၾကာင္း အိပ္မက္ေတြကေတာ့ ဒီေန ့အထိမဆံုုးေပ။ အိပ္မက္ထဲမွာ
ေလထဲ၀ဲပ်ံေနရတာေတာင္မွ ေဖေဖ့ပခံုုးေပၚမွာထိုုင္စီးေနရသလိုုပဲဟုု ယွဥ္ေတြးမိေသးသည္။
ရယ္သံလြင္လြင္ၾကားရေသာ အိပ္မက္မက္တိုုင္း မွာလည္း ' အင့္ 'ကနဲရိႈက္သံျဖင့္ အဆံုုးသတ္
တတ္ေသာ ေဖေဖ့ရယ္သံအေၾကာင္းစဥ္းစားမိသည္။ သည္လိုု အိပ္မက္မ်ား၏သက္တန္းက ဘယ္ေလာက္ၾကာခဲ့ၿပီလဲဆိုု
အိပ္မက္မက္တတ္သူျမျမႏွင္းက အိပ္မက္ထဲမွာ ျမင္ရေလ့ရွိေသာ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ငါးႏွစ္ပတ္လည္
ေဖေဖ့ထက္အသက္ႀကီးခဲ့ၿပီ။ မၾကာခဏအိပ္မက္ထဲမွာ ျမင္ေနရသည့္ ႏွာေခါင္းထင္းထင္း၊ ဆံပင္ပြပြ၊
မ်က္ႏွာသြယ္သြယ္ႏွင့္ ကိုုယ့္ထက္ငယ္သူလူရြယ္ ေလးကိုု ေဖေဖဟုု သိေနရတာကလည္းတမ်ိဳးထူးေသာ ခံစားမႈပင္။
ျမျမႏွင္းဆိုုတဲ့နံမည္ကိုု ေဖေဖေပးခဲ့တာေပါ့ ဟုုေဖေဖကေျပာေပမယ့္
ေမေမ့မူႏွင့္ေတာ့ ကြဲေနျပန္သည္။
“ ႏွင္းေတြက်တဲ့မနက္မွာေမြးတယ္။ ၾကာသပေတးသမီးမိုု
့လိုု ့ေရွ ့ကျမျမလိုု ့ထည့္ လိုုက္တယ္။ ဒါနဲ ့ ျမျမႏွင္းျဖစ္သြားေရာ။“
ေမေမကေတာ့ အနုုပညာႏွင့္ေ၀းသူပီပီ ဤသိုု႔ဒိုုးဒိုုးေဒါက္ေဒါက္ပင္
ေျပာတတ္သည္။ ဘ၀မွာပိုုင္ဆိုုင္ခဲ့သမွ် ရွားရွားပါးပါးေက်နပ္မိေသာ ျမျမႏွင္းဆိုုသည့္နံမည္ေလးအေၾကာင္း
သတိရတိုုင္း ထိုုနံမည္ေလးျဖစ္တည္လာပံုုအေၾကာင္း ေမေမ့ကိုုေမးမိသည္။ ေမးမိတိုုင္းလည္း
ေမေမက စိတ္ကူးယဥ္မဆန္စြာ ဒဲ့တိုုးေျဖေနက်။ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ 'ေမေမကလည္း'ဟုု ေရ ရြတ္မိတာကလည္း
ေမေမ့အေျဖဆံုုးတိုုင္းပင္။ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ ျမျမႏွင္းဟူသည့္ နံမည္ ကိုုပိုုင္ဆိုုင္ရမႈအတြက္
ေက်နပ္ျခင္းႏွင့္ ေမေမ့အေျဖ၏ ေပါ့တန္တန္နိုုင္မႈအေပၚ မေက်နပ္ျခင္းက အၿမဲလိုုဒြန္တြဲျဖစ္ေပၚေလ့ရွိသည္။
ထိုုအခါမ်ိဳးမွာ ေမေမက ျမျမဟုုေခၚတိုုင္း ' ရွန္ 'ဟုုခပ္ေဆာင့္ ေဆာင့္ထူးမိခဲ့သည္။
' ႏွင္းလိုု႔ေခၚပါလားေမေမ 'ဟုုေတာ့ ထပ္ၿပီးမေတာင္းဆိုုမိေတာ့ေပ။ ျမျမႏွင္းဆယ္ေက်ာ္သက္၀င္ကာစမွာ
ေမေမ့ကိုု တခါအမွတ္မထင္ေျပာဖူးသည္။
“ ႏွင္းကိုု ႏွင္းလိုု ့ေခၚပါလားေမေမ။“
“ ႏႈတ္က်ိဳးေနပါၿပီေအ။ ျမျမဆိုုတာလဲ ျမျမႏွင္းပဲ။
ႏွင္းဆိုုတာလဲ ျမျမႏွင္းပဲ။ ဘာထူးလိုု ့ လဲ။“
ေမေမ၏သာမန္ကာလွ်ံကာေျဖသံက ေမေမခ်ဳပ္ေနေသာ အပ္ခ်ဳပ္စက္သံတေဂ်ာင္း
ေဂ်ာင္းႏွင့္ ေရာေထြးသြားသည္။ ရင္နာတတ္ေသာျမျမႏွင္းက ေမေမ့အေျဖေၾကာင့္ ရင္နာခ်င္ သလိုုလိုုျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္
စကား ေျပာသည့္အခ်ိန္မွာေတာင္ အပ္ခ်ဳပ္စက္ေပၚက မ်က္လံုုးမခြာ အားေသာေမေမ့ကိုု သနားစိတ္ကလည္းျပင္းထန္လာတာမိုု
့ဆက္လက္ရင္နာဖိုု ့ မႀကိဳးစား ေတာ့ေပ။
ျမျမႏွင္းတိုု ့ဘ၀ထဲမွာေဖေဖမရွိေတာ့ထဲက
အဲဒီအပ္ခ်ဳပ္စက္ကေလးက ျမျမႏွင္းတိုု ့ မိသားစုုအတြက္ အေရးပါအရာေရာက္လွေသာ ပစၥည္းတခုုျဖစ္လာခဲ့သည္။
ေဖေဖရွိစဥ္ကေတာ့ အခန္းေထာင့္တေထာင့္မွာ ဖုုန္တက္၍ ျမျမႏွင္းဂါ၀န္ေတြ ခ်ဳပ္ရိုုးျပဳတ္ကာ
ေမာင္ေလးတို ့ေဘာင္း ဘီေတြခြၿပဲမွပဲ အသံုုးတည့္ခဲ့သည္။
“ဒီစက္ကေလး၀ယ္ျဖစ္ခဲ့တာေတာ့ ျမျမတိုု ့အေဖကိုုေက်းဇူးတင္ရမယ္။“
ေမေမကထိုုသိုု႔ ႏွစ္ခါသံုုးခါရည္ညႊန္းဖူးသည္။ ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္စကားမ်ားရန္မျဖစ္ပဲ
ညင္ညင္သာသာလမ္းခြဲခဲ့ေသာ ခင္ပြန္းသည္ကိုု ေမေမကဘယ္ေတာ့မွ နာနာက်ည္းက်ည္း မစြပ္စြဲပါ။
“ညည္းအေဖကသိပ္ပ်င္းတာျမျမရဲ ့“
ဒါကေမေမ့ရဲ ့အျပင္းထန္ဆံုုးအျပစ္တင္စကားပင္။
“ေမေမကအလုုပ္တခုုလုုပ္ဖိုု႔ စကားစလိုုက္ၿပီဆိုုတာနဲ႔ သူ႔မွာအလုုပ္မျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္
ဆင္ေျခေတြ၊ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ အျပည့္ပဲေလ။ သူ႔လိုုအပ်က္ကိုုခ်ည္းပဲေမွ်ာ္ ၾကည့္ေနလိုု႔
ကေတာ့ဘာအလုုပ္ စလုုပ္ျဖစ္ေတာ့မွာလဲ။ လူျဖစ္လာတဲ့ဘ၀မွာ ရပ္တည္ဖိုု႔ အလုုပ္တခုုေတာ့လုုပ္ရမွာပဲ။
ျပသနာအခက္အခဲေတြ ရင္ဆိုုင္ရကာမွရင္ဆိုုင္ရ၊ လုုပ္ရမွာပဲ။“
ေမေမကေတာ့ သူ႔လက္သံုုးစကားအတိုုင္း လုုပ္စရာရွိတာကိုု
မဆိုုင္းမတြလုုပ္တတ္သူပင္။ အခက္အခဲ ႀကံဳလာေတာ့လည္း ရင္ဆိုုင္လိုုက္သည္ပင္။ ေဖေဖအိမ္ကိုု
ခြဲခြာသြားၿပီးေနာက္ တေန ့မွာ အခန္းေထာင့္မွ ဖုုန္တက္ေနေသာအပ္ခ်ဳပ္စက္ကိုု သာမန္မ်က္ႏွာေပးႏွင့္ပင္
ဖုုန္သုုတ္သန္ ့ရွင္းကာ အလင္းေရာင္ေကာင္းေကာင္းရေသာ ျပတင္းေပါက္ဆီ တြန္းေရႊ႔လာခဲ့သည္။
အဲဒီ ေန႔ ကတည္းက ျမည္ခဲ့ေသာ စက္ခ်ဳပ္သံေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းက ျမျမႏွင္းတိုု ့အိမ္မွာ ဒီေန
့အထိမျပတ္ ေတာ့ေပ။
“ ဒီေန ့က ရယ္ဒီမိတ္ေခတ္ဆိုုေတာ့ အကၤ် ီအ၀တ္အစားကိုု
အပ္ခ်ဳပ္ဆိုုင္မွာ ခ်ဳပ္မ၀တ္ ၾကေတာ့ဘူး။ ခ်ဳပ္ဖိုု ့လာအပ္ရင္လည္း မခ်ဳပ္တတ္ေတာ့ပါဘူး။
ဒီေန႔ေခတ္အ၀တ္အစားေတြက ဆန္းတယ္။“
ေမေမကမၾကာခဏဤသိုု႔ ညည္းတြားေပမယ့္ စက္ေပၚမထိုုင္ေသာေန႔ေတာ့
မရွိဘူး ထင္သည္။ သက္တူရြယ္တူေတြ အပ္ေသာရင္ဖံုုးကေတာ့ အပိုုင္ဆံုုးမိုု ့ ဘယ္ေတာ့မွမျငင္းပဲ
လက္ခံခ်ဳပ္ေပးသည္။ အပ္ထည္မရွိေတာ့လွ်င္ တအိမ္လံုုးက ခ်ဳပ္ရိုုးျပဳတ္အကြဲအၿပဲေတြ ရွာခ်ဳပ္သည္။
တသက္လံုုးစုုေဆာင္းလာေသာ ကပ္ေက်းစာထြက္သည့္ ပိတ္တိုုပိတ္စမ်ား ျဖင့္ စပ္ေစာင္ခ်ဳပ္သည္။
“ အမေလး၊ ျမန္မာမေတြထမီ၀တ္ေနေသးတာပဲ ႀကံဖန္ေက်းဇူးတင္ေနရတယ္။
ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ထမီ၀တ္တာကိုု ထိမ္းသိမ္းျခင္းက က်မစီးပြားေရးနဲ ့တိုုက္ရိုုက္သက္ဆိုုင္
တယ္။“
ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေဖာက္သည္ေတြကိုု ေမေမကထိုုသိုု ့ေျပာတတ္ေပမယ့္
တကယ္ေတာ့ ေမေမက ဒီစက္ခ်ဳပ္လုုပ္ငန္းကိုုသာ မွီခိုုေနရေသာ အေျခအေနမဟုုတ္ေတာ့ပါ။ ျမျမႏွင္းက
၀င္ေငြရွိၿပီ။ ေမာင္အငယ္ကေစာၿပီး အိမ္ေထာင္က်၍ ေမေမ့ကိုုဟုုတ္တိပတ္တိ မေထာက္ပံ့နိုုင္
ေပမယ့္ အင္ဂ်င္နီယာေမာင္အႀကီး၏ လစာႏွင့္ေပါင္း၍ ခ်ိဳးၿခံရေသာ္လည္း မပူမပင္စားနိုုင္ၿပီ။
ဒီလိုုမပူမပင္ဘ၀ဆီ ေမေမ့စက္ခ်ဳပ္သံႏွင့္ ခရီးရွည္ခ်ီတက္ခဲ့ရတာကိုုေတာ့မေမ့ၿပီ။
မဖြဲ႕မႏြဲ႕ဒဲ့တိုုးနိုုင္ေသာအႏုုပညာႏွင့္ ေမေမစက္ခ်ဳပ္ရင္းရပ္တည္ခဲ့တာ
အံ့ၾသစရာေတာ့ ေကာင္းသည္။ ေစ်းက၀ယ္လာေသာ ပန္းကိုုႀကိဳးျဖည္၊ ေရစင္စင္ေဆး၍ ေၾကးအိုုးထဲအစည္း
လိုုက္ထည့္ကာ ဘုုရားစင္ေပၚ တင္တိုုင္းေမေမက သူ ့ဘာသာေထာပနာျပဳေလ့ရွိသည္။
“ငါကေတာ့ အႏုုပညာဆန္သေဟ့။“
ျမျမႏွင္းက အစိမ္းေက်ာ္ေက်ာ္ဖိုု ့မုုန္ညင္းျဖဴတကန္
့၊ ဘရိုုကိုုလီပန္းမုုန္လာစိမ္းစိမ္း တကန္ ့၊ လိေမၼာ္နီေရာင္မုုန္လာဥေတြကိုု ပန္းပြင့္ပံုုေလးေဖာ္၍လွီးထည့္ေနလွ်င္
မီးေသြးမီးဖိုု ေဘးမွာ ဆီအိုုးတည္၍ေစာင့္ေန ေသာေမေမက စိတ္မရွည္တတ္ေပ။
“ ျမျမတိုု႔မ်ား အိမ္သာက်င္းထဲ ေရာက္သြားမယ့္ဟာကိုုေတာင္
တန္ဆာဆင္ခ်င္ေသး တယ္။“
ၿပီးေတာ့ အသီးအရြက္ေတြကိုု ဒယ္အိုုးတဲမွာမညွာမတာေမႊကာ
' ငါကေတာ့ အနုုပညာဆန္သေဟ့'ဟုု ေရရြတ္ျပန္သည္။
ေမေမ့ေမာင္၏သား ေမေမ့တူအရင္းေခါက္ေခါက္ ဆံုုးတုုန္းကလည္း
သားကိုုဆံုုးရံႈးရ သျဖင့္ ေျဖမဆည္ နိုုင္ျဖစ္ေနေသာ ေမေမ့ေယာက္မကိုု ႏွစ္သိမ့္ဖိုု႔
ျမျမႏွင္းကေမေမ့ကိုုေျပာသည္။ ေမေမကေယာက္မျဖစ္သူ အနားသြားကာ မ်က္ရည္ေတြေတြက်ေသာ မ်က္လံုုးျပဴးႀကီးမ်ားျဖင့္သာ
ေဒၚေဒၚေလးကိုု ထိုုင္ၾကည့္ေနခဲ့သည္။
“ သားတေယာက္လံုုး
ဆံုုးရံႈးရတဲ့ေသာကကိုု ေမေမနားလည္ပါတယ္။ ေမေမလည္း တူတေယာက္ဆံုုးရတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုုႏွစ္သိမ့္ရမွန္းမသိဘူး။“
ေမေမ၏မႏြဲ ့ေျပာင္းမႈမ်ားကိုု ျမျမႏွင္းက မေက်နပ္သလိုုလိုု၊
ဟာသတခုုလိုု ႏႈတ္ခန္း ေထာင့္တြန္႔ေကြး ၿပံဳးခဲ့ရင္း ညေရာက္လွ်င္ေတာ့ ေဖေဖ့ပခံုုးေပၚ
တျငိမ့္ၿငိမ့္စီးရေသာ အရသာကိုု အိပ္မက္မက္ျပန္သည္။ ဒီလိုု အိပ္မက္မ်ိဳးကိုု စြဲလန္းၿမဲျဖစ္ေသာ္လည္း
အိပ္မက္ဆိုုးမွလန္႔နိုုး၍ ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ား ျဖစ္လွ်င္ေတာ့ တဖက္ခန္းမွ ေမေမ့ေဟာက္သံၾကားရတာႏွင့္ပင္အားရွိကာ
ေနာက္တေက်ာ ့ ျပန္အိပ္ဖိုု႔ မစိုုးရိမ္ေတာ့ေပ။
ကမ္းနားသစ္ပင္ပုုထုုဇဥ္ဘ၀ႏွင့္ ေမေမ့ေဟာက္သံမၾကားရေသာ
ေနရာဆီေရာက္လာေတာ့လည္း လူငယ္ကေလးေဖေဖ့ကိုု အိပ္မက္ထဲတြင္ျမင္ရၿမဲျဖစ္၍ အိပ္မက္မွနိုုးလွ်င္ေတာ့
ေမေမ့ေဟာက္သံကိုု ကေယာင္ကတန္းရွာမိျပန္သည္။ ေမေမငါ့အနားမွာမရွိဘူးပဲဟုု ဆင္ျခင္မိလွ်င္
ဟိုုတုုန္းက ေမေမ့ေဟာက္သံေၾကာင့္ အားရွိၿပီး စိတ္ခ်လက္ခ် ျပန္အိပ္ေပ်ာ္ခဲ့သည့္ ညေတြအား
တမ္းတသည့္အလြမ္းႏွင့္ပင္ မိုုးစင္စင္လင္းျပန္သည္။ ညကအိပ္မက္ထဲတြင္ ေဖေဖ့ အေၾကာင္းမက္ေသာ္လည္း
မနက္မိုုးလင္းလွ်င္ေတာ့ ေမေမ့အိမ္နီးခ်င္းအိမ္က တယ္လီဖုုန္း နံပါတ္ကိုုေကာက္လွည့္ကာ
' ေမေမေနေကာင္းရဲ ့လားဟုု' အေလာတႀကီးေမးမိၿမဲပင္။
“ ေမေမဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ျမျမသာေနေကာင္းေအာင္ေန။ တနယ္တေက်းမွာေနမေကာင္း
ရင္ ေမေမဘာမွလုုပ္မေပးနိုုင္ဘူး“
အျဖတ္အေတာက္တိုုတိုုတုုတ္တုုတ္ႏွင့္ စကားတန္ဆာမပါေသာ
ေမေမ့အသံကိုုၾကားရလွ်င္ ဟိုုတုုန္းကလိုု ႏႈတ္ခန္းေထာင့္တြန္႔ေကြးတာမ်ိဳးမဟုုတ္ပဲ အားရပါးရၿပံဳးရသည္။
ဘယ္ ေလာက္ အခက္အခဲႏွင့္ရင္ဆိုုင္ရရင္ဆိုုင္ရ ပ်ာယာခပ္ပူေဆြးမေနခဲ့ေသာ၊ စိတ္ခ်မ္းသာဖြယ္
၀မ္းေျမာက္စရာအေကြ႔ အခ်ိဳးႏွင့္ႀကံဳလွ်င္လည္း ထူးၿပီးလႈပ္ခပ္မေနခဲ့ေသာ ေမေမ၏ ဒိုုးဒိုုးေဒါက္ေဒါက္
စကားသံမ်ား၊ တေဂ်ာင္းေဂ်ာင္း စက္ခ်ဳပ္သံမ်ားသာမရွိခဲ့လွ်င္ ျမျမႏွင္းတေယာက္ ဘယ္လိုုဘ၀ကိုုေရာက္ခဲ့မည္လဲ
မၾကာခဏစဥ္းစားမိသည္။
*
*
*
ဒီကေန ့ညအိပ္မက္ထဲမွာေတာ့ ေဖေဖ့ကိုုျဖတ္ကနဲသာေတြ ့လိုုက္ရသည္။
“ေဖေဖက ႏွင္းကိုုခ်စ္သလိုုလိုုနဲ ့ တကယ္တန္းက်ေတာ့ထားခဲ့တာပဲ။
ႏွင္းကိုုအိပ္ရာထဲ မွာတစ္ေယာက္ထဲထား သြားၿပီး ပြဲခင္းထဲကိုုျပန္သြားတာပဲ။ ဟိုုတုုန္းကေတာ့
ႏွင္းငယ္ေသးလိုု ့၊ ခုုေတာ့ေဖေဖထားသြားရင္ ႏွင္းကပြဲခင္းထဲေလွ်ာက္ရွာမွာ။“
အိပ္မက္မဆန္စြာ ျမျမႏွင္းက ရွည္ရွည္လွ်ားလွ်ားစကားဆိုုေတာ့
ေဖေဖကဟိုုအရင္ကာလ မ်ားကလိုု ရယ္သံႏွင့္မတုုန္ ့ျပန္ပါ။
“ ျမျမ ေတာ္ရံုုပဲေကာင္းတယ္ေနာ္။“ ဟုူသည့္ ေမေမ့ဟန္
့သံၾကားရေတာ့ အံ့ၾသတႀကီး ျဖစ္ရေသးသည္။
“ႏွင္းလိုု ့ေခၚပါေမေမရဲ ့“
ရွားရွားပါးပါး ေမေမ့ကိုုအိပ္မက္ထဲတြင္ေတြ
့ရခ်ိန္မွာ ႏွင္းက ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း စကားဆိုုဖိုု ့ေကာင္းသည္ဆိုုေသာအေတြးက
အိပ္မက္ထဲမွျမျမႏွင္းေတြးေနတာလား၊ အိပ္မက္မွနိုုးေသာျမျမႏွင္းကေတြး ေနတာလား ေ၀၀ါးေနျပန္သည္။
“ ေဖေဖကေတာ့ ျပန္သြားရဦးမွာပဲႏွင္းေရ..“
ေဖေဖထြက္ခြာဖိုု ့ျပင္သည္။ ျမျမႏွင္းကပြဲခင္းလူအုုပ္ထဲ
ေဖေဖ့လက္ကိုုတြဲ၍ေလွ်ာက္ ရေသာအရသာကိုု လြမ္းမက္စြာ ခဏပဲျဖစ္ျဖစ္ေဖေဖႏွင့္လက္တြဲေလ်ွာက္ဖိုု
့ ေဖေဖ့လက္ကိုု လွမ္းဆြဲ၏။ အိပ္မက္ထဲမွ ႏွစ္ဆယ္ ေက်ာ္လူငယ္ေလး ေဖေဖ့လက္ကိုုလွမ္းဆြဲဖိုု
့ေတြေ၀ေနဆဲ မွာပင္ အိပ္မက္ကရက္စက္စြာေပ်ာက္ဆံုုးသြား ေတာ့သည္။ အိပ္မက္ဆံုုးေတာ့ ထံုုးစံအတိုုင္း
ရင္နာ၍က်န္ရစ္ကာ ထံုုးစံအတိုုင္းေမေမ့ေဟာက္သံကိုုနားစြင့္မိသည္။ အိပ္မက္မွနိုုးစမွာပဲ
ေဖေဖ့ကိုုဘယ္ေန႔ အိပ္မက္ထပ္မက္ဦးမလဲမသိဘူးဟုုေတြးမိသည္။ ဒီလိုုအိပ္မက္ေတြထပ္ မမက္ေတာ့ဘူးဆိုုလွ်င္
လူျဖစ္ရျခင္းအရသာက အလြန္ေပါ့ပ်က္သြားလိမ့္မည္။
မနက္ဖန္မိုုးလင္းလင္းခ်င္း ေမေမ့ကိုုဖုုန္းဆက္ဖိုု
့မေမ့ေအာင္ သတိထားရမည္။ လူသားဘ၀ကိုု အဓိပၸါယ္ရွိရွိျဖတ္သန္းရင္ဆိုုင္နိုုင္ရန္ မနက္ဖန္မနက္ခင္း၌
အႏုုပညာမဆန္ ေသာ တိုုတိုုတုုတ္တုုတ္၊ ဒိုုးဒိုုးေဒါက္ေဒါက္ စကားသံေတြ ၾကားရဖိုု ့ကလည္း
အေရးႀကီးသည္။
ခက္မာ
ခက္မာ
ျမန္မာသစ္မဂၢဇင္း
ၾသဂုုတ္လ၊ ၂၀၁၀
”ေရႊေမာ္ကြန္းမွာ အသုံးျပဳခြင္႔ေပးခဲ႔တဲ႔ ဆရာမခက္မာကုိ ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္
”
0 comments:
Post a Comment