စာ ပေဒသာ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ပရိယာယ္
(နႏၵသိန္းဇံ)
ေနာင္တကင္းရာသို႕ စာအုပ္မွ...

(၁)
“ သူ တစ္ပါး၏ မ်ားစြာေသာ အက်ိဳးစီးပြားေၾကာင့္ မိမိ၏ အက်ိဳးစီးပြားကို (အနည္းငယ္မွ်)
မဆုတ္ယုတ္ေစရာ၊ မိမိ အက်ိဳးစီးပြားကိုသိ၍ မိမိ၏ အက်ိဳးစီးပြားကို တုိးပြားေအာင္
ေလ့က်က္အားထုတ္ရာ၏” ၊ (၁၆၆၊ ဓမၼပဒ) ဆိုတဲ့စကားရွိတယ္။ သူမ်ား အတြက္ေၾကာင့္
ကိုယ့္ရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားကို မပ်က္စီးေစရဘူးလုိ႔ဆိုလိုတာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဟုတ္တယ္။ ကိုယ့္ဘ၀မွာ တျခားတန္ဖုိးရွိတဲ့အလုပ္ေတြ
အမ်ားႀကီးလုပ္စရာရွိေသးတယ္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ဆုိင္ရာေတြကိုလည္း လုပ္ေဆာင္စရာေတြ
ရွိေနေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတစ္ပါးရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ဘ၀ကို ထိခုိက္ပ်က္
စီးသြားေစတာမ်ိဳးကိုေတာ့ ေရွာင္ဖုိ႔လိုမွာပဲ။
ကုိယ့္ကို ဒုကၡေပးမည့္၊ ကိုယ့္ဘ၀ကို ဖ်က္ဆီးမည့္သူေတြနဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳရတဲ့အခါမွာလည္း
ကိုယ့္ဘ၀ကို အခ်ည္းႏွီး ထိခုိက္ပ်က္စီးမသြားရေအာင္ အဲဒီလူမ်ိဳးေတြလက္က လြတ္ေအာင္
စြမ္းေဆာင္ရေတာ့မွာပဲ။ တခ်ိဳ႕ေသာ အေျခအေနမ်ိဳးေတြမွာ ကိုယ့္ဘ၀ကို ပ်က္စီးေအာင္ ဖန္တီးမ
ည့္သူမ်ိဳးေတြနဲ႔ရင္ဆုိင္ရတဲ့အခါမွာ ႐ုတ္တရက္ တုိက္႐ိုက္ရင္ဆုိင္ အံတုၿပီး ေျခမႈန္းမပစ္ႏုိင္တာမ်ိဳး
ရွိတတ္တယ္။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးေတြမွာ ပရိယာယ္သံုးၿပီး ေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္ေအာင္
လုပ္ရတာမ်ိဳးလည္း ရွိမွာပဲ။
ကိုယ့္ဘ၀ကို ပ်က္စီးေစမည့္သူမ်ိဳးေတြရဲ႕အႏၲရာယ္က လြတ္ႏုိင္တဲ့ပရိယာယ္အေၾကာင္း
ေျပာတဲ့အခါမွာ ဇာတ္ေတာ္ မွာလာတဲ့ ’၀ါနရိႏၵ’ ဆိုတဲ့ဇာတ္ကို ေရွးေရွးလူႀကီးသူမေတြက
အကိုးအကားျပဳၿပီး ေျပာေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီဇာတ္ထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြ က လူသတၱ၀ါေတြေတာ့
မဟုတ္ၾကပါဘူး၊ တိရစာၦန္ဇာတ္ေကာင္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္းရယ္၊
ေဒ၀ဒတ္ အေလာင္း အလ်ာ မိေက်ာင္းဖိုနဲ႔စိၪၥမာနအေလာင္းျဖစ္တဲ့မိေက်ာင္းမ … အားလံုး
ဇာတ္ေဆာင္သံုးဦးပဲ ပါပါတယ္။
ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္မင္းက ျမစ္ကမ္းနားမွာေနတယ္။ အဲဒီျမစ္ရဲ႕အလယ္မွာ
ကၽြန္းတစ္ခုရွိေနတယ္၊ အဲဒီကၽြန္းမွာ သရက္ပိႏၷဲ အစရွိတဲ့ထူးထူးျခားျခား
စားေသာက္ခ်င္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ သစ္သီး၀လံေတြရွိတယ္။ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ဟာ ေန႔တုိင္းပဲ
အဲဒီကၽြန္းကို သြားၿပီး ႏွစ္သက္ရာရာ သစ္သီး၀လံေတြကို စားေလ့ရွိတယ္။ ကၽြန္းေပၚကို
ဘုရားေလာင္း သြားပံုသြားနည္းကို ေျပာရဦးမယ္။ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ေနတဲ့ ဒီမွာဘက္ျမ
စ္ကမ္းနဲ႔ေျပာခဲ့တဲ့ကၽြန္းၾကားမွာ ျမစ္ေရထဲက ေပၚထြက္ေနတဲ့ေက်ာက္ေဆာင္တစ္ခု ရွိတယ္။
ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ သြားပံုက … ဒီမွာဘက္ျမစ္ကမ္းမွေနၿပီး ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚေရာက္ေအာင္
ခုန္တယ္၊ တစ္ခါ… ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚကေနၿပီး ကၽြန္းေပၚကို ေရာက္ေအာင္ခုန္တယ္။ အဲဒီလို
ႏွစ္ဆင့္ခုန္ၿပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္ေအာင္သြားသလို အျပန္မွာလည္း ကၽြန္းမွ ေက်ာက္ေဆာင္၊

ေက်ာက္ေဆာင္မွ ဒီဘက္ကမ္းေရာက္ေအာင္ ႏွစ္ဆင့္ခုန္ၿပီး ျပန္လာေလ့ရွိတယ္။
အဲဒီလို ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ အသြားအျပန္ လုပ္တာကို အဲဒီျမစ္မွာေနတဲ့မိေက်ာင္းမက
ျမင္တယ္။ ျမင္ၿပီးေတာ့ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ရဲ႕ႏွလံုးသားကို စားခ်င္တဲ့စိတ္ေတြျဖစ္တယ္။
ဒီလို စားခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနေၾကာင္းကို သူ႔လင္မိေက်ာင္းဖိုကို ေျပာျပတယ္။ မိေက်ာင္းဖိုက
သူ႔မယား မိေက်ာင္းမရဲ႕စားခ်င္ဆႏၵကို ျဖည့္ဆီးေပးမည့္အေၾကာင္း ေျပာတယ္။
ဒါနဲ႔တစ္ခုေသာ ညေနမွာ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ ကၽြန္းကေနၿပီး ျပန္ခုန္အလာမွာ
အဆင္သင့္ဖမ္းမယ္ဆိုတဲ့အၾကံနဲ႔ မိေက်ာင္းဖိုဟာ ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚမွာ သြားၿပီး၀ပ္ေနတယ္။
ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ဟာ အရင္ရက္ေတြကလုိပဲ သစ္သီး၀လံေတြကို လိုသေလာက္
စားေသာက္ၿပီးလုိ႔ ညေနခ်မ္း ေရာက္တဲ့အခါမွာ ဒီမွာဘက္ကမ္းကို ျပန္ဖုိ႔အတြက္ ကၽြန္းမွေနၿပီး
ေက်ာက္ေဆာင္ဆီကို ခုန္မယ္ဆိုၿပီး ေက်ာက္ေဆာင္ဆီကို လွမ္းေမွ်ာ္ ၾကည့္လိုက္တယ္။
ေက်ာက္ေဆာင္မွာ ထူးျခားခ်က္ရွိေနတာကို ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ သတိထားမိေနတယ္။
ေက်ာက္ေဆာင္ဟာ ခါတိုင္းနဲ႔မတူဘဲ ပိုၿပီးျမင့္ေမာက္ေနတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ေတြ႔ေနတယ္။
ျမစ္ေရဟာ ေလ်ာ့လဲမေလ်ာ့ တိုးလည္းမတိုးဘဲ ရွိပါလ်က္နဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီေက်ာက္ေဆာင္ဟာ
ခါတုိင္းထက္ပိုၿပီး ႀကီးေနျမင့္ေနသလို ျဖစ္ေနတာလဲလုိ႔စူးစမ္းတယ္။ ငါခုန္လာရင္ ဖမ္းဖုိ႔အတြက္
မိေက်ာင္းဟာ ၀ပ္ေနေလသလားလုိ႔လည္း စူးစမ္းၾကည့္တယ္။ မွန္ မမွန္သိရေအာင္ဆိုၿပိး
ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ဟာ ကၽြန္းေပၚကေန ၿပီး “အို အခ်င္းေက်ာက္ေဆာင္”
လုိ႔လွမ္းၿပီးေခၚၾကည့္တယ္၊ ေက်ာက္ေဆာင္က ဘယ္ထူးလိမ့္မတုန္း၊ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္က
ေက်ာက္ ေဆာင္ကို သံုးႀကိမ္တုိင္တုိင္ လွမ္းေခၚလုိ႔ျပန္မထူးတဲ့အခါမွာ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္က
“ဒီေန႔ငါ့ကို သင္ေက်ာက္ေဆာင္ ဘာျဖစ္လုိ႔ ျပန္ၿပီး စကားမတံု႔လွယ္တာလဲ”
လုိ႔ေက်ာက္ေဆာင္နဲ႔အရင္ကလည္း စကားလက္ဆံုက်တဲ့သေဘာနဲ႔ေျပာေနတယ္။ ဒါကို
၀ပ္ေနတဲ့ မိေက်ာင္းက … အရင္ရက္ေတြက ေက်ာက္ေဆာင္ဟာ ေမ်ာက္နဲ႔စကားတံု ့ျပန္
ေျပာဆိုပံုေပၚတယ္၊ ဒီေတာ့ ငါ့ကိုလည္း ေက်ာက္ေဆာင္ အမွတ္အေနနဲ႔မွတ္ယူေအာင္
စကားတံု႔ျပန္မွပဲ ဆိုၿပီး …
“ အို … အရွင္ေမ်ာက္၊ ဘာေျပာမွာလဲ” လိ္ု႔တံု႔ျပန္လုိက္တယ္။ ဘုရားေလာင္ းေမ်ာက္ဟာ
ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚမွာ ၀ပ္ေနတာဟာ မိေက်ာင္းပဲလုိ႔အေသအခ်ာ သိသြားၿပီေပါ့။ ဒါနဲ႔”
ဘာေၾကာင့္ ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚမွာ အခုလိုလာၿပီး ၀ပ္ေနတာလဲ” လိ္ု႔ေမးတယ္။ မိေက်ာင္းက
“ငါ့မယား မိေက်ာင္းက သင့္ႏွလံုးသားကို စားလိုတယ္ဆုိလုိ႔သင့္ကို ဖမ္းဖုိ႔၀ပ္ေနတာ”
ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာတယ္။
ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ရဲ႕အျဖစ္ကိုၾကည့္ရင္ ... ေနကလည္း ေမွာင္စျပဳလာၿပီ၊
ဒီကၽြန္းကေနၿပီး မိေက်ာင္းရန္ကလြတ္ေအာင္ တျခားလမ္းလည္းမရွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္
ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္က ပရိယာယ္နဲ႔မိေက်ာင္းကို “ အေဆြမိေက်ာင္း၊ သင့္မယားရဲ႕
အလိုဆႏၵျပည့္ေအာင္ ငါဟာ ငါ့ခႏၶာကိုယ္ကို စြန္႔ပါမယ္၊ ကဲ ... သင့္ခံတြင္းကို ဟထားပါ၊ ငါ
ခုန္လာတဲ့အခါ ငါ့ကို ဖမ္းလိုက္ေပေတာ့” လုိ႔ေျပာေတာ့ သူ႔ပါးစပ္ထဲ ခုန္၀င္မည့္ေမ်ာက္ကို
အသင့္ဖမ္းဖုိ႔ပါးစပ္ကို ဟထားတယ္။ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ဟာ မိေက်ာင္းရဲ႕ဦးေခါင္း
ေပၚတည့္တည့္က်ေအာင္ ခုန္တယ္။ မိေက်ာင္းရဲ႕ဦးေခါင္းေပၚကို ေထာက္စရာရၿပီးတဲ့ေနာက္
လွ်ပ္ျပက္သလို လ်င္ျမန္မႈနဲ႔ျမစ္ကမ္းဆီ ကို ဆက္ၿပီးခုန္သြားတယ္။
ဒီနည္းအားျဖင့္ ဘုရားေလာင္းဟာ မိေက်ာင္းရဲ႕အႏၲရာယ္ကေနၿပီး
လြတ္ေျမာက္လာခဲ့တယ္။
ဆိုခဲ့တဲ့အတုိင္း လူႀကီးသူမေတြဟာ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ကုိးကားၿပီး
ေဘးရန္အႏၲရာယ္ေတြ ျပဳလာမည့္သူေတြကို ေအာင္ႏုိင္လႊမ္းမိုးႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ပရိယာယ္ကို
သံုးအပ္တဲ့အေၾကာင္း ၾသ၀ါဒေပးေလ့ရွိတယ္။ ဒီမွာ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ မိေက်ာင္းရဲ႕
အႏၲရာယ္က လြတ္ခဲ့တာဟာ ပရိယာယ္ေလးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္တဲ့။
ပရိယာယ္ဆိုတာကို ‘ ဥပါယ္ ’ လုိ႔လည္း သံုးႏႈန္းၾကေသးတယ္။ ပရိယာယ္ဆိုတာ ‘
ရန္ေအာင္ေၾကာင္းနည္း’ ရန္သူကို ေအာင္ႏုိင္ေစတဲ့နည္းလုိ႔အနက္ဖြင့္ၾကတယ္။ လတ္တေလာ
ဉာဏ္သံုးၿပီး အႏၲရာယ္ျပဳသူကို လႊမ္းမိုးေအာင္ႏုိင္ျခင္း နည္းလမ္းလုိ႔လည္း ဆိုတတ္ၾကတယ္။
ေျပာခဲ့တဲ့ ၀ါနရိႏၵဇာတ္ကိုၾကည့္ရင္ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ဟာ ပရိယာယ္ ၄ မ်ိဳးကို သံုးခဲ့ရာ
ေရာက္တယ္တဲ့။ ဘယ္လိုေလးမ်ိဳးလဲဆိုေတာ့ (၁) သစၥာ၊ (၂) ဓမၼ၊ (၃) ၀ီရိယ၊ (၄) စာဂ
ဆိုတာေတြပဲတဲ့။
(၁) သစၥာဆိုတာကို ဒီဇာတ္မွာေတာ့ သူတစ္ပါး ယံုၾကည္လာေအာင္ က်သြားေအာင္
ေျပာႏုိင္တာကို ဆိုလိုတယ္။ မိေက်ာင္းယံုသြားေအာင္ ေျပာႏုိင္တဲ့အတြက္ မိေက်ာင္းဟာ
ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ပါးစပ္ဟၿပီး ေစာင့္ေနတာ...
(၂) ဓမၼဆိုတာက ဘယ္လိုလုပ္ရင္ေတာ့ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မယ္ဆိုတာကို သိတဲ့ဉာဏ္ကို
ဆိုလိုတာ၊ အၾကံေကာင္း ဉာဏ္ေကာင္းရွိတာ၊ အေျမာ္အျမင္ရွိတာ၊ ၾကံရည္ဖန္ရည္ရွိတာ
ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ဟာ မိေက်ာင္း ပါးစပ္ဟ ေနတဲ့ အခါ
သူ႔ဦးေခါင္းေပၚက်ေအာင္ ခုန္ရမယ္၊ ဒါမွ ေထာက္တည္ရာရၿပီး ျမစ္ကမ္းဆီကို ဆက္ခုန္ႏိုင္မယ္...
စသျဖင့္ ေျမာ္ျမင္တတ္တာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။
(၃) ၀ီရိယကေတာ့ မေလ်ာ့တဲ့စိတ္၊ မေၾကာက္မ႐ြံ႕ မတြန္႔ဆုတ္တဲ့စိတ္နဲ႔
ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္တာျဖစ္မယ္၊ ဘုရားေလာင္းဟာ စိတ္ခုိင္ၾကည္ ရဲရင့္စြာနဲ႔မိေက်ာင္းရဲ႕ဦးေခါ
င္းေပၚက်ေအာင္ ခုန္ခဲ့တာပဲ။ ေခါင္းေပၚက်ပါမွ ေထာက္ၿပီး တစ္ဖက္ျမစ္ကမ္းကို ဆက္ခုန္ႏုိင္မွာ
မဟုတ္လား။
(၄) စာဂ ဆိုတာကို ဒီဇာတ္မွာေတာ့ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားျခင္းကို ဆုိလုိတယ္လုိ႔ပညာရွင္အခ်ိဳ႕က
ဆိုၾကတယ္။ တျခား ေနရာ တျခားအေျခအေနေတြမွာေတာ့ ေပးကမ္းျခင္းအားျဖင့္ လူေတြအေပၚ
အႏုိင္ယူျခင္း သေဘာရွိတယ္။ ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္ဟာ တကယ္ေတာ့ မိေက်ာင္းရဲ႕ဦးေ
ခါင္းေပၚေရာက္ေအာင္ ခုန္ရတယ္ဆိုတာဟာ တကယ့္ စြန္႔စားခ်က္ပါပဲ။ လြဲေခ်ာ္သြားရင္
ဒုကၡေတြ အမ်ားႀကီးေရာက္စရာရွိတယ္ မဟုတ္လား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရန္သူေတြကေပးလာတဲ့
အႏၲရာယ္ေတြကို ေက်ာ္လႊားရာမွာ စြန္႔စားဖုိ႔က လိုတာပဲ။
ဘုရားေလာင္းဟာ မိေက်ာင္းရဲ႕အႏၲရာယ္ကေန လြတ္ခဲ့တာဟာ ဆိုခဲ့တဲ့ပရိယာယ္ေလးခု
ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ ဒီမွာ ... တခ်ိဳ႕က ပရိယာယ္သံုးတာဟာ လိမ္ညာလွည့္စားျခင္း မဟုတ္ဘူးလား။
လိမ္ညာျခင္းဟာ အျပစ္ျဖစ္ေစတယ္၊ အကသု ိလ္ျဖစ္ေစတယ ္မဟုတ္ပါလားလ႔ိုေမးတတၾ္ကတယ။္
တက္သားကို ေသေၾကေလာက္ေအာင္၊ ဘ၀ပ်က္ေလာက္ေအာင္ မထိခုိက္ေစဘဲ
ဒီတက္ သားရဲ႕ရက္စက္ယုတ္မာမႈကေနၿပီး လြန္ေျမာက္ေအာင္ ပရိယာယ္သံုးျခင္းဟာ
အျပစ္ႀကီးေလးမႈ မရွိႏုိင္ဘူးလုိ႔ထင္ပါတယ္။ ပရိယာယ္ သံုးတဲ့အခါမွာ ေစတနာက
တစ္ဖက္သားကို ေသေစ၊ ပ်က္စီးေစရယ္လုိ႔ သေဘာမထားရင္ ႀကီးေလးတဲ့အကုသိုလ္မျဖ
စ္ႏုိင္ဘူး။ ကိုယ့္ကို သူကေသေအာင္၊ ဘ၀ပ်က္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးမည့္အျဖစ္က လြတ္ေအာင္
ကိုယ္ကစြမ္းေဆာင္ႏုိင္တဲ့အတြက္ သူ႔အတြက္ အက်ိဳးျပဳရာ ေတာင္ေရာက္တယ္လုိ႔ဆိုရမယ္။
ကိုယ့္ေၾကာင့္ သူ႔မွာ ပါဏာတိပါတ စတဲ့ႀကီးေလးတဲ့အကုသိုလ္ျပဳျခင္းမွ သူ႔ကို လြတ္သြားေစခဲ့
တယ္မဟုတ္လား။
ေစတနာအလိုဆိုးနဲ႔ ပရိယာယ္သံုးရင္ေတာ့ အျပစ္ရွိတယ္လုိ႔ပဲ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။
လူ႔ေလာကမွာ လူမႈျပႆနာေတြက အ႐ႈပ္သားလား။ နီတိဆရာေတြ
ေျပာတတ္တာရွိတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ေတာႀကိဳေတာင္ၾကားမွာ ျမက္ကုိစားရင္းနဲ႔ေအးခ်မ္းစြာေန
ေနတဲ့သားသမင္ကို သတ္ျဖတ္မည့္ မုဆိုးက ရွိေနတတ္တယ္တဲ့၊ ဟုတ္မွာပဲ။
ဘာရန္ညႇိဳးမွ မုဆုိးအေပၚမွာ မရွိရွာတဲ့သားသမင္ကို မုဆုိးကလာၿပီး ရန္ရွာတာ၊
အေသသတ္ဖုိ႔ေရာက္လာတတ္တာလိုပဲတဲ့ လူ႔ေလာကမွာလည္း ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြား၊
ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ေနေပမဲ့ကိုယ့္ကို ရန္ရွာလာသူေတြ ေပၚလာတတ္တာပဲ။
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာလည္း ဒီအတုိင္းပဲ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ဟာ သူတုိ႔နည္း သူတုိ႔ဟန္နဲ႔
ေအးခ်မ္းစြာ ေနေနေပမဲ့အဲဒီအဖြဲ႔အစည္း ကို အႏုိင္ယူခ်င္တဲ့သူေတြ၊ အဲဒီအဖြဲ႔အစည္းရဲ႕
ေနရာေဒသကို ပုိင္ဆုိင္ခ်င္သူေတြ ေပၚလာတတ္တာပဲ။ ဒီလိုေပၚလာၿပီး မိမိအဖြဲ႔အစည္းကို
ၿဖိဳခြဲအႏုိင္ယူခ်င္သူေတြဟာ ၿဖိဳခြဲနည္း ပရိယာယ္ေတြကို သံုးၾကတာပဲ။ ေရွးေခတ္က
...အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုက အျခားအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု ကို အႏုိင္ယူခ်င္ရင္ ‘ ေဘဒဥပါယ္’ ဆိုတာကို
သံုးၾကတယ္တဲ့။ ေဘဒဥပါယ္ဆိုတာက .. အႏုိင္ယူလိုတဲ့အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕စည္းလံုးညီၫြတ္မႈကို
ၿပိဳကြဲေအာင္ ၿဖိဳခြဲတဲ့နည္းကို ဆုိလုိတာ။ ‘ ေဘဒဥပါယ္’ ကလည္း အမ်ိဳးအစား ၃ မ်ိဳးရွိတယ္။
ပထမအမ်ိဳးအစားကေတာ့ အခ်စ္ပ်က္ျပယ္ေအာင္လုပ္တဲ့ ပရိယာယ္ကို ဆိုလိုတယ္။
အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ အခ်င္းခ်င္း သင့္တင့္ ညီၫြတ္ေနရင္ စည္းလံုးေနရင္ အဲဒီအဖြဲ႔အစည္းကို
အႏုိင္ယူဖုိ႔မလြယ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအဖြဲ႔အစည္း အင္အားဆုတ္ယုတ္သြားေအာင္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး
အထင္အျမင္ေတြလြဲေအာင္၊ သေဘာထားေတြ ကြဲလြဲေအာင္ ကုန္းတုိ္က္စကားေတြနဲ႔
ေသြးခဲြတဲ့နည္းျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶစာေပေတြမွာ ေတြ႔ဖူးမွာပဲ။ ဘာလဲဆိုေတာ့ မင္းျဖစ္သူက
၀ႆကာရပုဏၰားကို ေစလႊတ္ၿပီး ေ၀သာလီမင္းသားေတြကို အခ်င္းခ်င္း၊ အခ်စ္ပ်က္ေအာင္၊
ညီၫြတ္ျခင္းပ်က္စီးေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။
ဒုတိယနည္းကေတာ့ ဗိုလ္ပါအင္အား၊ လက္နက္အင္အား၊ ဓနအင္အား စသည္တုိ႔ကို
ျပၿပီး အရွိန္နဲ႔တစ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းက လူေတြကို ေၾကာက္လန္႔ေစတာ၊ ဒီလိုေၾကာက္လန္႔ၿပီး
သူတုိ႔ဘက္ကုိ ၀င္ေရာက္လာေစျခင္းျဖင့္ တစ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ စည္းလံုးမႈကို ပ်က္ေစတဲ့
နည္းျဖစ္တယ္။ တတိယနည္းကေတာ့ ႀကိမ္း၀ါးျခင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းမ်ိဳးစံုနဲ႔တစ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္း
ရဲ႕ညီၫြတ္မႈကို ပ်က္ေစတဲ့နည္းျဖစ္တယ္။
ေရွးေခတ္က နီတိစာေပေတြမွာ ပရိယာယ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဖာ္ျပထားတာေတြ
အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ပရိယာယ္ ေတြကလည္း အမ်ိဳးကို စံုေနတာပဲ။
ဒီေခတ္ႀကီးမွာလည္း တစ္ဦးက တစ္ဦးကို အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္က
အျခားအဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ကို ပရိယာယ္ေတြသံုးၿပီး လႊမ္းမိုးအႏုိင္ယူတာမ်ိဳးေတြ ရွိေနမွာပါပဲ။
ကိုယ့္ကို ထိပါးလာတဲ့အခါ၊ ကိုယ့္အဖြဲ႔အစည္းကို ထိပါးလာတဲ့အခါမွာ တံု႔ျပန္ရတာမ်ိဳးေတြ
ရွိတာပါပဲ။ ကိုယ့္ကို အႏုိင္မယူႏုိင္ဖုိ႔အတြက္၊ ကုိယ့္အဖြဲ႔အစည္းကို အႏုိင္မယူႏုိင္ဖုိ႔အတြက္
ထိပါးလာသူေတြထက္သာတဲ့ ပရိယာယ္ေတြ၊ အသိသတိေတြ ရွိေနဖုိ႔လည္း လိုမွာပါပဲ။
ကိုယ္က်င့္တရား႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္ရင္ေတာ့ ေစတနာအလိုဆုိးနဲ႔တစ္ဖက္သူေတြ
ပ်က္စီးေအာင္ အသံုးျပဳလာတဲ့ နည္းေတြကေတာ့ အလြန္အကုသို္လ္မ်ားတယ္လိုယူ
ဆရမွာပဲ။ မိမိဘက္ကလည္း ေစတနာအလိုဆုိး မျဖစ္ဖုိ႔၊ ေနာင္တရလုိ႔မဆံုးႏုိင္ေအာင္
မွားယြင္းတဲ့နည္းပရိယာယ္ေတြကို မသံုးမိဖုိ႔ကိုေတာ့ သတိထားရမွာ ျဖစ္တယ္။
(၂)
အထက္ပါအေၾကာင္းအရာတုိ႔ကို ေျပာျပသူ၏ စကားဆံုးေသာအခါ
အျခားမိတ္ေဆြတစ္ဦးက “ ၀ဓဒ႑ဥပါယ္” အေၾကာင္း စကားဆက္ပါသည္။ ၀ဓဒ႑ဥပါယ္
၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကို သူက အက်ယ္တ၀င့္ ရွင္းျပသည္။ ထို ့ေနာက္ ဤ ၀ဓဒ႑ဥပါယ္
ကို ေစတနာအလိုဆုိးျဖင့္ မွားယြင္းစြာ အသံုးျပဳမိပါက အသံုးျပဳမိသူ၌ အကုသိုလ္အျပစ္
ႀကီးေလးစြာက်ေရာက္ႏုို္င္ေၾကာင္း၊ ေနာင္အခါ၌ လည္း မိမိမွားယြင္းစြာျပဳခဲ့မိျခင္းကို
ေျဖဆည္လုိ႔မရေလာက္ေအာင္ ေနာင္တတရားတုိ႔ရေနႏုိင္ေၾကာင္း ရွင္းျပေနပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ပရိယာယ္ေတြအေၾကာင္း ျပန္ေျပာင္းစဥ္းစားရင္း ... ကိစၥမ်ားေျမာင္ လူတုိ႔ေဘာင္
ဆိုသည့္စကား၊ ျပႆနာ႐ႈပ္လွ လူ႔ဘ၀ ဆုိသည့္စကားမ်ားအေၾကာင္းကို တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚ
ထိုေန႔က ေတြးေတာမိေနပါသည္။

ေရႊေမာ္ကြန္း

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More