ေခါင္းေဆာင္အလုိရွိသည္



ကမာၻဦး သူတို႔ ေနႏွင္႔ လကို တ ၾကဘိ သကဲ႔သို႔ ျမန္မာ ျပည္သူ တို႔သည္ ေခါင္းေဆာင္ကို တ ၍ ေန ၾကသညိ။ ဤကား မ်က္ေမွာက္ ေခတ္၏ ေတာင္႔တ ခ်က္တည္း။ အသို႔နည္း။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ႏိုင္ငံ၌ ေခါင္းေဆာင္ မရွိ၍ေလာ။ မဟုတ္ပါ။ ေခါင္းေဆာင္ သူတို႔ ဒုႏွင္႔ေဒး ရွိၾကေပ၏။ 

သို႔ျဖစ္လွ်င္ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ ေခါင္းေဆာင္ကို တ ၍ ေနၾက ပါသနည္း။ ေခါင္းေဆာင္ ဒုႏွင္႔ ေဒး ရွိသည့္ေနာက္ ကိစၥ ျပီးျပီ မဟုတ္ေလာ။ အလို ဆႏၵ ျပည့္ဝျပီ မဟုတ္ေလာ။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ ေခါင္းေဆာင္ ေပါမ်ားသည္၊ မွန္ပါ၏။ စင္စစ္ ႏိုင္ငံေရး ေရာဂါ၏ အေျခ အေနကို အကဲခတ္ ၾကည့္လွ်င္ ေခါင္းေဆာင္ ေပါမ်ားေသာ ေရာဂါ ျဖစ္ေန သည္ဟု ဆိုႏိုင္ ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ျပည္သူတို႔ လိုခ်င္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မွာ ထို ထို ေသာ ေပါမ်ားသည့္ ေခါင္းေဆာင္ တို႔ကို မလို ခ်င္ပါ။ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝေသာ ရွားပါး လွသည့္ ေခါင္းေဆာင္ ကိုသာ လိုခ်င္ ေနပါသည္။ 

ျဗိတိသွ် ေခတ္ လြတ္လပ္ေရး ၾကိဳးပမ္း ခဲ႔ၾက စဥ္က ကၽြန္ ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ လိုစိတ္ ျပင္းထန္၍ နယ္ခ်ဲ႕ သမားကို အလြန္အမင္း ေထာ္ေလာ္ ကန္႔လန္႔ လုပ္ႏိုင္ေသာ သူဟူ သမွ်သည္ ေခါင္းေဆာင္ အရာကို အလြယ္ပင္ ရရွိ ႏိုင္ၾက သည္။ ျမန္မာတို႔ ျဗိတိသွ်ကို ေတာ္လွန္၍ လြတ္လပ္ေရး ရေအာင္ ၾကိဳးပမ္း ခဲ႔ၾက သည္မွာ ဒုတိယ ကမာၻ စစ္ၾကီး ေခတ္က်မွ မဟုတ္၊ ပထမ အဂၤလိပ္ ျမန္မာ စစ္ျဖစ္၍ ျမန္မာ တို႔က ရခိုင္ႏွင္႔ တနသၤာရီကို အဂၤလိပ္ တို႔အား ေပးအပ္ ခဲ႔ရသည့္ အခ်ိန္မွ စ၍ ေတာ္လွန္ေရးကို သူ႔ေခတ္ႏွင္႔ သူ ျပဳလုပ္ ခဲ႔ၾကသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ကဲ႔သို႔ လူထု တရပ္လံုး၏ ညီညြတ္စြာ ေထာက္ခံမႈကို မရခဲ႔၍ သာလွ်င္ ထိုထိုေသာ ေတာ္လွန္ေရးႏွင္႔ လြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲ ၾကီးငယ္ အေပါင္းတို႔ အေရးနိမ္႔ ခဲ႔ၾက ရသည္။

စင္စစ္ကား လြတ္ေျမာက္ေရး ၾကိဳပမ္းမႈ ရာဇဝင္မွာ ထိုစဥ္ ကပင္ စတင္ခဲ႔သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔လည္း ခရစ္ ၁၈၈၆ ခုႏွစ္၌ သီေပါမင္း ပါေတာ္ မူျပီဟု သိရ သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ အထက္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ လူထု တရပ္ လံုးသည္ အံုၾကြ၍ ေတာ္လွန္ ခဲ႔ၾကသည္။ လြတ္ေျမာက္ ေရးကို ၾကိဳပမ္း ခဲ႔ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ အဂၤလိပ္ တို႔သည္ ျမန္မာ တို႔၏ ပုန္ကန္ ထၾကြမႈကို ၁၁ ႏွစ္မွ် နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္႔ ႏိုမ္နင္း ခဲ႔ၾက ရသည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ိဳးသား စိတ္ ျပင္းထန္ေသာ ေခတ္ ေရာက္တိုင္း ေရာက္တိုင္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ အေရးေတာ္ ပံုၾကီးမ်ား၊ အေရးေတာ္ ပံုကေလးမ်ား သူ႔ေခတ္ႏွင္႔ သူ ေပၚ ေပါက္သည္။ ဤ ရာဇဝင္ကို ကၽြန္ေတာ္သည္ ျပန္ေျပာင္း မေရး လိုပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလို ခ်င္ေသာ အခ်က္မွာ ယင္းကဲ႔သို႔ လြတ္ေျမာက္ေရး ၾကိဳးပမ္းမႈ ေခတ္တြင္ ကၽြႏု္ပ္ တို႔သည္ အဂၤလိပ္ကို ဆန္႔က်င္ သည္ဟု အမူအရာ တခုခုကို ျပလိုက္ရံု မွ်ျဖင္႔ ထို ဆန္႔က်င္ သူကို ဆိုးဆိုး ေကာင္းေကာင္း ေခါင္းေပၚတင္ ေျမွာက္စား ခဲ႔သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလို ပါသည္။ ဥပမာ ခရစ္ ၁၈၈၆ ခုႏွစ္မွ စ၍ ေပၚေပါက္ ခဲ႔ေသာ ျမန္မာ တို႔၏ ကနဦး ေတာ္လွန္ေရးတြင္ မင္းညီ မင္းသား ထဲက ဆိုလွ်င္ “ ျမင္းကြန္း ျမင္းခုန္တိုင္ ” ၏ အဆက္ အႏြယ္မ်ား အျပင္ မင္းတုန္းမင္း တရားၾကီး၏ ေနာက္လိုက္ ဗိုလ္ပါ အဆက္မ်ားႏွင္႔ သီေပါမင္း တရား၏ အဆက္ အႏြယ္ မ်ားလည္း ပါဝင္ၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ရွမ္းေစာ္ဘြား မ်ားထဲမွ “ ဝန္းသို ေစာ္ဘြားၾကီး ” သည္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး တဦး ျဖစ္သည္။ အျခား ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ ကယား၊ ကရင္ စေသာ လူမ်ိဳးစု ထဲမွ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားလည္း ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ျမိဳ႕စား ရြာစားတို႔ သာမက သာမည ရြာသူၾကီးပင္ လြတ္ေျမာက္ေရး ၾကိဳးပမ္းမႈ ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ ပါဝင္ ၾကသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း၏ အဖိုး ျဖစ္သူ ဗိုလ္မင္းေရာင္ တို႔ ကဲ႔သို႔ေသာ ျမန္မာ႔ စစ္သည္ေတာ္ အင္အားစု ထဲမွ သာမက သာမန္ အရပ္သား တို႔ပင္ ပါဝင္ ၾကသည္။ ထိုထိုေသာ ေခါင္းေဆာင္ တို႔တြင္ အမ်ိဳး အမည္ ထင္ရွား သူလည္း ရွိ၏။ မထင္ရွား သူလည္း ရွိ၏။ မင္းညီ မင္းသားလည္း ပါ၏။ အရပ္သားလည္း ပါ၏။ ေခါင္းေဆာင္ အရာႏွင္႔ ေတာ္ေသာ သမာဓိ ဂုဏ္ႏွင္႔ ျပည့္စံု သူတို႔လည္း ပါ၏။ အေျခအေန ၾကည့္၍ စြန္႔စားေသာ သူတို႔လည္း ပါ၏။ ထို႔ေၾကာင္႔ အခ်ိဳ႕မွာ တိုင္းျပည္ ေခါင္းေဆာင္ အမည္ျဖင္႔ သမိုင္း တြင္က်န္ ရစ္ခဲ႔၏။ အခ်ိဳ႕မွာ မူကား သာမန္ ဓားျပ ဗိုလ္မ်ား အေနျဖင္႔ သမိုင္း စာရင္း မဝင္ဘဲ “ အညၾတ ” ျဖစ္ၾက ကုန္သည္။ သို႔ရာတြင္ ေခါင္းေဆာင္ တို႔တြင္ မင္းညီ မင္းသားကို မဆိုထားဘိ ဓားျပ ဗိုလ္ပင္ ျဖစ္ေစ ကာမူ အဂၤလိပ္ကို ခံတိုက္ေသာ သတၱိေၾကာင္႔ ျမန္မာ လူထုက ၄င္းတို႔ကို အဆင္႔ အတန္း မခြဲဘဲ ေခါင္းေဆာင္ အရာ၌ ထားခဲ႔ ၾကသည္။ 

ထိုထိုေသာ ေခါင္းေဆာင္ တို႔တြင္ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝ၍ ဥာဏ္ပညာ ထက္ျမက္ ျပီးလွ်င္ အနာဂတ္ အတြက္ အေျမွာ္အျမင္ ရွိသူ တို႔လည္း ပါ၏။ အရည္အခ်င္း ဘာမွ် မရွိ ဓားကို စြဲကိုင္၍ ရန္သူကို ေခ်မႈန္း ႏိုင္ေသာ သတၱိသာ ရွိသူ တို႔လည္း ပါ၏။ မည္သို႔ပင္ ဆိုဆို ထိုေခတ္ ျမန္မာ လူထုက ထိုေခါင္းေဆာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႔ကို ေလးစား ၾက၏။ “ အာဇာနည္ ” ဟု မွတ္ယူ ၾက၏။ သို႔ေသာ္ သမိုင္းက လူကို စစ္၍ ခ်လိုက္ေသာ အခါ လူထု၏ ပူေဇာ္ ျခင္းကို ခံထိုက္ေသာ သူတို႔ သည္လွ်င္ အမည္ ထင္ရွား က်န္ရစ္ ၾကေလသည္။ 

ကၽြန္ေတာ္ ငယ္စဥ္က ကၽြန္ေတာ္၏ ဇာတိ ခ်က္ေၾကြ ျဖစ္ေသာ အရပ္တြင္ နာမည္ ၾကီးခဲ႔ေသာ လြတ္ေျမာက္ေရး ၾကိဳးပမ္းသူ “ က်ားဗိုလ္ ” ဟူေသာ ေခါင္းေဆာင္ အေၾကာင္းကို ၾကားခဲ႔ ဖူးသည္။ က်ားဗိုလ္သည္ ျဗိတိသွ် အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အျမစ္တြယ္ ေနျပီ ျဖစ္ေသာ ျမစ္ဝ ကၽြန္းေပၚ အေနာက္ဘက္ ေဒသတြင္ ပင္လွ်င္ အဂၤလိပ္ ေတာ္လွန္ေရးကို လုပ္ေန ခဲ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္ လူမွန္း သိသည့္ အရြယ္တြင္ မိဘ ဘိုးဘြား တို႔က က်ားဗိုလ္သည္ ေတာ္လွန္ေရး တိုက္ပြဲ၌ ဆင္ဘား သခင္ဟု အမည္ တြင္ေသာ မ်က္ႏွာျဖဴ ရဲဘက္ ခရိုင္ အရာရွိ စိန္ဗာ႔ဗ္ ( St. Barbe ) ကို ပုသိမ္ ခရိုင္ အတြင္းတြင္ သုတ္သင္ လိုက္ေၾကာင္း အားပါး တရ ေျပာၾကားသည့္ အခ်က္ တို႔ကို ဗဟုသုတ အျဖစ္ျဖင္႔ မွတ္ယူ ခဲ႔ဖူး ပါ၏။

ကၽြန္ေတာ္၏ ဘြားေအ ကမူ ကၽြန္ေတာ္ တို႔၏ ရြာကေလးကို က်ားဗိုလ္ လာ၍ စီးစဥ္က ၄င္း၏ ညီမ အေထြးဆံုးကို ပုခက္တြင္ သိပ္ထားဆဲ လက္လြတ္ ထြက္ေျပး ခဲ႔ရာ ပုခက္တြင္း ကေလးကို က်ားဗိုလ္တို႔ လူသိုက္ ဆုတ္ခြာ သြားကာမွ သတိရ၍ ျပန္လည္ ရွာေဖြ ခဲ႔ရ ေၾကာင္းကို ေျပာျပ သျဖင္႔ မွတ္သား ရပါ၏။ သို႔ေသာ္ က်ားဗိုလ္၏ ၾကိဳးပမ္းခ်က္ တို႔ကို တြက္စစ္ ၾကည့္ေသာ အခါ ၄င္းသည္ ျမစ္ဝ ကၽြန္းေပၚ ေခ်ာင္းေျမာင္း ထဲတြင္ ေလာင္းၾကီး တစင္းႏွင္႔ စုန္ခ်ည္ ဆန္ခ်ည္ သြားလာ လွည့္ပတ္ကာ လူထုထံမွ ရိကၡာ တို႔ကို လုယူ တိုက္ခိုက္ ေနသူ တဦး၏ အေျခသို႔ ဆိုက္ခဲ႔ သည္ကို သိရ ျပန္သည္။ က်ားဗိုလ္သည္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၄င္း၏ ဇာတ္လမ္းကို တကၽြန္း၌ စခန္း သိမ္းခဲ႔ ရသည္။

ဒုတိယ ကမာၻစစ္ မျဖစ္မီ အေတာ အတြင္း ၄င္း က်ားဗိုလ္သည္ တကၽြန္းမွ လြတ္လာ သည္ကို သိလိုက္ ရ၏။ သို႔ေသာ္ ယခင္က ေခါင္းေဆာင္ဟု ဆိုခဲ႔ ရေသာ္လည္း ထိုစဥ္ ကမူ က်ားဗိုလ္သည္ ဒ႑ာရီ ပံုျပင္ ထဲက လူတေယာက္ မွ်သာ ျဖစ္ခဲ႔သည္။ ယေန႔ အဖို႔၌ မူကား ၄င္းကို သုေတသီ ပုဂၢိဳလ္ အခ်ိဳ႕၏ စိတ္ဝင္ စားစရာ လူတေယာက္ မွ်သာ အသိ အမွတ္ ျပဳၾကသည္။ မည္သူမွ် ၄င္းအား ျမန္မာ႔ သမိုင္းႏွင္႔ ဆက္စပ္၍ မၾကည့္ၾက ေတာ႔ေခ်။ ထိုနည္း တူစြာ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းေနစဥ္ အရြယ္က အမ်ိဳးသားေရး ေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ ဆိုသူ တဦးကို ေတြ႕ခဲ႔ ဖူး၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္မွာ အသက္ ၂၀ မွ်ပင္ မျပည့္ ေသးပါ။ ထို ပုဂၢိဳလ္သည္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမႏွင္႔ ေဆြမ်ိဳး နီးစပ္ ေတာ္သည္ ဟူေသာ အရည္ အခ်င္းျဖင္႔ ႏိုင္ငံေရး ဓမၼ ကထိက ေခါင္းေဆာင္ အရာ၌ တည္သည္ဟု သိရ ပါသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္မွာ ကိုရင္ဝတ္ႏွင္႔ ရွိသည္။ တေန႔ေသာ္ ထို ကိုရင္ ကေလးသည္ ေျမာင္းျမျမိဳ႕ ခါေတာ္မီ ေက်ာင္းတြင္ ႏိုင္ငံေရး အဘိဓမၼာ ေဒသနာ ယပ္လွဲ တရားၾကီးကို ေဟာၾကား ပါသည္။ ထို အဘိဓမၼာ ေဒသနာ အရ အဂၤလိပ္ ဟူသည္ “ အင္းထဲက လိပ္ႏွင္႔ ေမ်ာက္ျဖဴ တေကာင္တို႔ စပ္၍ က်ေသာ သား အဆက္အႏြယ္ ” ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ၄င္းတို႔သည္ မ်ိဳးရိုး ဇာတိ မပ်က္ ေစရန္ ေမ်ာက္၏ အတုကို ယူ၍ ေခါင္းေပၚ၌ ဗိုလ္ေက ခြဲၾက သည္ဟု ဆိုပါသည္။ သူ႔ေခတ္က သူသည္ အဂၤလိပ္ ဆန္႔က်င္ေရး ေခါင္းေဆာင္ တဦး ျဖစ္၍ လူထုက လက္ခုပ္ ၾသဘာ တီးေပး ခဲ႔ၾက ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ပညာ အႏွစ္ ကင္းမဲ႔ေသာ အဘိဓမၼာပ်က္ တရား တို႔ကို မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ႏွင္႔ ယွဥ္၍ တည္ေထာင္ ခဲ႔ေသာ အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းရွိ ၁၂ ႏွစ္၊ ၁၃ ႏွစ္ အရြယ္ လူငယ္မ်ား ကပင္လွ်င္ လက္မခံ ခဲ႔ေခ်။ ၄င္းေနာက္ ထို ကိုရင္သည္ ေခတ္ကေလး တေခတ္ သမိုင္း ထဲ၌ ဒ႑ာရီ ပံုျပင္၏ ပမာ တမွ် ပင္လွ်င္ နာမည္ က်န္ရစ္ ခဲ႔ျခင္း မရွိေခ်။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ ပင္လွ်င္ ထို အေၾကာင္းကို သိရွိ ခဲ႔လွ်င္ သူ၏ နာမည္ကို အလြဲသံုးစား လုပ္သည္ဟု ေရရြတ္ မိမည္မွာ အမွန္ ျဖစ္၏။ ေနာင္ အခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အလုပ္ႏွင္႔ အကိုင္ႏွင္႔ တာဝန္ ရွိသူ လူၾကီး ေဘာင္ထဲသို႔ ေရာက္ခဲ႔ ျပန္သည္။

ထိုအခါ ၌လည္း ေခါင္းေဆာင္ ဆိုသူ လူ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင္႔ ဆက္ဆံ ေပါင္းသင္း ခဲ႔ရသည္။ အလုပ္ လုပ္စ၌ ရပ္ကြက္ ေခါင္းေဆာင္ ဆိုသူ တဦးႏွင္႔ ေတြ႕ခဲ႔ ရ၏။ ၄င္းသည္ ျမဴနီစီပယ္ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ အေရြးခံရန္ ၾကိဳးပမ္း ေနသူ ျဖစ္၏။ သူ၏ ဇာစ္ျမစ္မွာ ႏိုင္ငံျခားသား ကလယ္ ကုလား၊ က်ဴလယာ ကုလား၊ ကာကာ ကုလား မ်ားႏွင္႔ ေပါင္းသင္း၍ ၄င္းတို႔က ျမန္မာ လယ္သမား မ်ား၏ လယ္ေျမ မ်ားကို မတရား က်ဴးလြန္ သိမ္းပိုက္သည့္ အမႈ တို႔တြင္ ရံုးေတာ္က မသိ ေစရဘဲ ေတာေရွ႕ေန အျဖစ္ျဖင္႔ ေဆာင္ရြက္ ေပးေနသူ ျဖစ္၏။ ဤသို႔ ေဆာင္ရြက္ ေပးရင္း တရားရံုး တို႔တြင္ သြားလာ ဆက္ဆံ ေပါင္းသင္းမႈ မ်ားလာေသာ အခါ ေလွ်ာက္လႊာ စာေရး လိုင္စင္ကို ယူျပီးလွ်င္ ရံုးမ်ား၌ ေျခရႈပ္ ေနသူ တဦး ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ၄င္းသည္ သူ၏ ဝမ္းေရး အကြက္ကို ျမင္တတ္သူ ျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ ႏိုင္ငံေရး၌ အာဏာရဆဲ ပါတီ၊ သို႔တည္း မဟုတ္ လူထု အမ်ားက မ်က္စိ က်ထားေသာ ပါတီ အစ ရွိသည္ တို႔ကို ကပ္၍ ပါတီ ေခါင္းေဆာင္ ရာထူးကို မိမိ ဘာသာ မိမိ တီထြင္ ရယူ ထားသူ ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ သူယူ ထားေသာ ရာထူးသည္ တခုတည္း မဟုတ္၊ ၂၁ ဦး အတြက္ သူသည္ ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္၏။ မ်ိဳးခ်စ္ အတြက္လည္း သူ သာလွ်င္ လူထုအား ကိုယ္စား ျပဳ၏။ တို႔ ဗမာ အစည္း အရံုး အဖို႔လည္း သူပင္လွ်င္ ဦးစီး ဦးေဆာင္ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္ သူႏွင္႔ ေတြ႕စက သူသည္ ဓားမ ပါတီ အတြက္ ေနာက္လိုက္ စုေနသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစဥ္က ႏိုင္ငံေရး သေဘာမွာ ျဗိတိသွ် တို႔ကို နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ တိုက္ၾက ရမည့္ သေဘာ ျဖစ္၍ ျဗိတိသွ် အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ဝင္ေရာက္ ရႈပ္ေပြ ေႏွက္ရွက္ ႏိုင္သူသည္ “ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ ” ျဖစ္ေန ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ တရား ရံုးတိုင္းက ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အရပ္က ေသာ္လည္းေကာင္း လူရႈပ္ လူေပြဟု ယူဆ ထားၾက ေသာ္လည္း ေတာမွ တက္လာေသာ ကလယ္ ကုလား၊ က်ဴလယာ ကုလား၊ ကာကာ ကုလား၏ ေနာက္လိုက္ ေတာသူ ေတာင္သား တို၏ မ်က္စိ ထဲတြင္ သူသည္ ေခါင္းေဆာင္ အရာ၌ တည္ခဲ႔သည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္လည္း အလုပ္ သေဘာကို ၾကည့္၍ လူထု၏ အစိတ္ အပိုင္း ေခါင္းေဆာင္ တဦးအား ေနရာ ထား၍ ဆက္ဆံ ခဲ႔ရ၏။ သို႔ေသာ္ ထိုသူသည္ “ ဗေလာင္း ဗလဲ ” ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သည္ ဟူေသာ အခ်က္ကို မူကား သိရွိ ရ၍ သတိ မ်ားစြာ ထားျပီး ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံ ရသည္။

တေန႔ေသာ္ တို႔ဗမာ အစည္း အရံုး၏ ေခါင္းေဆာင္ မႈျဖင္႔ ျဗိတိသွ် အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ေမာင္းထုတ္ ျပီးလွ်င္ ဂ်ပန္ တို႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို တည္ေဆာက္ ရေသာ အခါ ကၽြန္ေတာ္႔ စိတ္ အထင္၌ အဆိုပါ ေလွ်ာက္လႊာ စာေရး ဗေလာင္း ဗလဲ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးသည္ ျမိဳ႕ျပ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေကာ္မတီ၏ ဥကၠ႒ ျဖစ္လာေလ မေလာဟု တထိတ္ထိတ္ႏွင္႔ ေစာင္႔ေမွ်ာ္ ၾကည့္မိသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္႔ မိတ္ေဆြ ဗေလာင္းဗလဲ ေလွ်ာက္လႊာ စာေရးၾကီးသည္ ထို အခ်ိန္မွ စ၍ စံုးစံုး ျမဳပ္ေလ၏။ သမိုင္းေရ အလွ်င္ ထဲတြင္ကၽြႏု္ပ္၏ “ ေခါင္းပံုျဖတ္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ” သည္ အမိႈက္ သရိုက္ ပမာ တမွ် ေမ်ာပါ၍ ေပ်ာက္ပ်က္ သြားေခ်ျပီ။

ယေန႔ အဖို႔ သူသည္ အသက္ ထင္ရွားရွိမွ ရွိပါ ေသး၏ ေလာဟု ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိ၏။ အကယ္၍ ရွိခဲ႔ေသာ္ က်န္းမာပါေစ၊ ျမန္ျမန္ ခ်မ္းသာ ပါေစဟု ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္း လို၏။ အေၾကာင္းကို ဆိုေသာ္ သူ ျမန္ျမန္ ခ်မ္းသာ၍ သူ႔ လိုဘ ျမန္ျမန္ ျပည့္ဝမွ ကၽြႏု္ပ္တို႔ လူထုသည္ သူ၏ စက္ကြင္းမွ လြတ္ေျမာက္မည္ ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ လက္ေတြ႕ ၌ကား ထို လူမ်ိဳးသည္ ေသသည့္ အခ်ိန္ တန္ေအာင္ လိုဘ ျပည့္လိမ္႔မည္ မထင္။ ရေလ လိုေလ အို တေစၦ ဆိုသည္မွာ ထို လူစား မ်ိဳးတည္း။ ယခု ေခတ္ကား လြတ္လပ္ေရး ေခတ္ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ႏိုင္ငံျခားသား လက္ေအာက္ခံ မင္းမႈထမ္း ဘဝ၌ ထို လြတ္လပ္ေရး ေခတ္ကို ေမွ်ာ္မွန္း ခဲ႔၏။ ကိုယ္႔တိုင္း၊ ကိုယ္႔ျပည္၊ ကိုယ္႔လူမ်ိဳး၊ ကိုယ္႔အစိုးရ ဘဝသို႔ ေရာက္ေသာ အခါ ကိုယ္႔တိုင္း၊ ကိုယ္႔ျပည္၊ ကိုယ္႔လူမ်ိဳး၊ ကိုယ္႔အစိုးရ အတြက္ အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းေအာင္ လြတ္လြတ္ ကၽြတ္ကၽြတ္ စိတ္ရွိတိုင္း ေဆာင္ရြက္ ရမည့္ အေျခကို ေမွ်ာ္မွန္း မိ၏။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း မ်ားႏွင္႔ စကား လက္ဆံု က်သည့္ အခါ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တိုးတက္ လာလွ်င္ ေက်းရြာ သူၾကီး အဖြဲ႔ကို မည္သို႔ မည္ပံု ေကာင္းမြန္ လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ရမည့္ လုပ္ငန္း တို႔ကို ေဆြးေႏြး ခဲ႔၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရး လုပ္ငန္း ထဲသို႔ ေရာက္ရွိ လာၾကေသာ ႏိုင္ငံ ဝန္ထမ္း အေပါင္း တို႔သည္ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မွ ရအပ္ေသာ ပညာ အသ္ဥာဏ္ တို႔ျဖင္႔ တိုင္းျပည္ ၾကီးကို တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ အဘယ္ပံု လုပ္လိုက္ မည္ဟု ၾကံဳးဝါး ခဲ႔ၾက၏။ တခုေသာ ည လကေလး ခပ္သာသာတြင္ ေတာင္ကုပ္ ျမိဳ႕နယ္ရွိ တန္းလႊဲ ျမစ္၏ ေရ အလွ်င္ကို ၾကည့္ကာ ခရိုင္ ရဲဝန္ တဦး၊ ခရိုင္ လယ္ဝန္ တဦး၊ ခရိုင္ ယစ္မ်ိဳး ဝန္ေထာက္ တဦးႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလးဦးသား ရာထူး ဌာနႏ ၱရ တိုးတက္၍ ႏိုင္ငံ႔ တာဝန္ ၾကီးၾကီး တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ေသာ အေျခသို႔ ေရာက္ေသာ အခါ ရဲ အဖြဲ႕ကို လန္ဒန္ ျမိဳ႕ေတာ္ ရဲအဖြဲ႕ နီးနီး တိုးတက္ေအာင္ မည္သို႔ ျပဳျပင္ ၾကရမည္ ဟူေသာ အခ်က္ကို ဗဟုသုတ ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္ပြဲ ျပဳလုပ္ ခဲ႔ၾက၏။ စိတ္ကူး ယဥ္သည္ ႏွင္႔ကမွ် ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလးဦးသား ေပ်ာ္ရႊင္ ၾက၏။ လြတ္လပ္ေသာ ေခတ္တြင္ ရႈပ္ေပြေသာ ေလာကၾကီးႏွင္႔ နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ ေတြ႕ရေသာ အခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တေတြသည္ က်ားဗိုလ္ ကဲ႔သို႕ေသာ ေခါင္းေဆာင္၊ ဦးဥတၱမ၏ အဆက္အႏြယ္ ျဖစ္ေသာ ကိုရင္ ကဲ႔သို႔ေသာ ေခါင္းေဆာင္၊ ေလွ်ာက္လႊာ စာေရး ကဲ႔သို႔ေသာ ေခါင္းေဆာင္၊ ထို ေခါင္းေဆာင္ တို႔၏ အဆင္႔အတန္း ကိုမွ်ပင္ မမီေသာ ေခါင္းေဆာင္ စသည့္ ေခါင္းေဆာင္ တို႔ႏွင္႔ ေျပးမလြတ္ ရွိခဲ႔ ရသည္။

ကၽြန္ေတာ္၏ မိတ္ေဆြ မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္႔ထက္ ေတာ္ၾကသည္။ ၄င္းတို႔သည္ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ပါတ္ဝန္းက်င္ႏွင္႔ ဟပ္မိေအာင္ ၾကိဳးစား ခဲ႔ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ယခင္က ခရိုင္ ရဲဝန္၊ လယ္ဝန္၊ ယစ္မ်ိဳးဝန္ ဆိုသူ တို႔သည္ ယေန႔ အဖို႔၌ အထက္ လူၾကီးမ်ား အျပစ္ မဆို သာေအာင္ မိမိတို႔၏ အလုပ္ခြင္တြင္ ဣေျႏၵမပ်က္ လုပ္ကိုင္ ေနၾကသည္။ အသက္ ၅၅ ႏွစ္ ျပည့္မည့္ ႏွစ္တြင္ အနား ယူရန္ ရည္သန္၍ အျပစ္ ကင္းေအာင္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင္႔ ေရလိုက္ ငါးလိုက္ ျပဳလုပ္ ေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္႔ မွာမူ စိတ္ အေမာခံ၍ ပတ္ဝန္းက်င္ကို သံုးသပ္ ေနမိသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔လည္း ယေန႔ အဖို႔၌ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသား တို႔သည္ ေခါင္းေဆာင္ ပီသ သူတို႔ကို ေမွ်ာ္လင္႔ ေတာင္႔တ ေနေၾကာင္း စဥ္းစား မိျခင္း ျဖစ္၏။ လက္ရွိ အေျခ အေန၌ ကၽြႏု္ပ္တို႔အား ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ျပဳေန ၾကေသာ ေခါင္းေဆာင္ တို႔သည္ အမွားကို ျပဳလုပ္ မိခဲ႔ သည္လည္း ရွိပါ၏။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ျပဳခဲ႔ သမွ်ေသာ အလုပ္ တို႔သည္ တိုင္းျပည္ အေပၚ၌ ေစတနာ ထား၍ ျပဳလုပ္ ခဲ႔ၾက သည္ကို ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ထို ေခါင္းေဆာင္ၾကီး တို႔သည္လည္း ပတ္ဝန္းက်င္၌ “ က်ားဗိုလ္ ေခါင္းေဆာင္ ”၊ “ ဓမၼကထိက ကိုရင္ ေခါင္းေဆာင္ ”၊ “ ေလွ်ာက္လႊာ စာေရး ေခါင္းေဆာင္ ” တို႔ႏွင္႔ ေျပးမလြတ္ ရွိေန ၾကသည္ ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ရိပ္မိ၏။ ယခု အခါ တတိုင္းလံုး တျပည္လံုးက ေခါင္းေဆာင္မ်ား အကြဲကြဲ အျပားျပား ျဖစ္သည္ကို ႏွာေခါင္း ရံႈ႕ၾက သည္။ သို႔ေသာ္ က်ားဗိုလ္၊ ကိုရင္ႏွင္႔ ေလွ်ာက္လႊာ စာေရးတို႔ ေပါင္းမိ မည္ကိုလည္း ေၾကာက္ဒူး တုန္ၾကသည္။ ဤ အျဖစ္ သနစ္ေၾကာင္႔ လူထုသည္ သူ႔ကို အျပစ္တင္၊ ငါ႔ကို အျပစ္တင္ႏွင္႔ အျပစ္ တို႔ကိုသာ ျမင္ေန ၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္ကား လူကို အျပစ္ မတင္ လိုျပီ။ သေဘာ တရား၊ စနစ္၊ လုပ္ရပ္ စေသာ အေၾကာင္း တရား တို႔၌သာ အျပစ္ကို ျမင္ေန မိသည္။ လူသည္ လူပင္ ျဖစ္၏။ လူသည္ ေလာဘသား၊ ေဒါသသား၊ ေမာဟသား ျဖစ္သည္။ လူ၌ လူ႔အျပစ္ ရွိစျမဲတည္း။ လူသား မွန္ပါလွ်က္ႏွင္႔ နတ္ကဲ႔သို႔ ဟန္ေဆာင္ ေနျခင္းသည္ လူတို႔၏ လြတ္ေျမာက္ေရး လမ္းစဥ္ မဟုတ္။ လူကို ေကာင္းေသာ စည္းဝိုင္း၊ ေကာင္းေသာ က်င္႔စဥ္၊ ေကာင္းေသာ လုပ္ငန္း ထဲသို႔ ပို႔ေပး ႏိုင္မွသာ လူသည္ လူ႔အျဖစ္ႏွင္႔ ပင္လွ်င္ တိုးတက္ လာဖို႔ ရွိသည္။ ေရွးေခတ္က ႏိုင္ငံေရးကို ေဆာင္ရြက္သည္ ဆိုသည္မွာ လက္ေအာက္ခံ ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ယခု လြတ္ေျမာက္ေသာ ဘဝ၌ မူကား ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္း ဟူသည္မွာ လူသည္ လူ႔အျဖစ္ ႏွင္႔ပင္ တိုးတက္ လာေအာင္ ျပဳလုပ္ ေပးဖို႔ ျဖစ္သည္။ လူကို နတ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ လိုလွ်င္ လူကို လူ႕ဘဝမွ ေလွ်ာက်ေအာင္ လုပ္ရ ဦးမည္ ျဖစ္သည္။

စာဖတ္သူ မိတ္ေဆြ၏ စိတ္ကို ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္႔ စိတ္ဆႏၵကို အရိုးခံျဖင္႔ ေျပာျပ ရလွ်င္ အလကား ေနရင္း လူ႕ဘဝ အဆံုး မခံ လိုပါ။ ထို႔ေၾကာင္႔ လူကို လူအျဖစ္ ျဖင္႔ပင္လွ်င္ တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္း ၾကစို႔ဟု ဆိုလွ်င္ လူ႕ အေၾကာင္းကို တတ္သိ လိမၼာ ကၽြမ္းက်င္ မွသာ ေဆာင္ၾကဥ္း ႏိုင္လိမ္႔မည္။ က်ားဗိုလ္သည္ ေတာ္လွန္ေရး ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ခဲ႔သည္။ မွန္၏။ သို႔ေသာ္ တိုက္နည္းကို မသိ။ သူႏွင္႔ ဘဝတူ ျမန္မာ လူထု အေၾကာင္းကို မသိ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ရြာစဥ္ ေလွ်ာက္ျပီး တိုက္ခိုက္ ခဲ႔၏။ အိုးမဲ႔ အိမ္မဲ႔ သားတကြဲ မယား တကြဲ ျဖစ္ခဲ႔ၾက သူတို႔မွာ ျမန္မာ တို႔သာ ျဖစ္သည္။ ျဗိတိသွ် တို႔ကား က်ားဗိုလ္ ထေလေလ ၄င္းတို႔၏ ဘုန္းတန္ခိုး ၾကီးမား ေလေလ ျဖစ္သည္။ ဓမၼကထိက ကိုရင္သည္ အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ခဲ႔သည္။ မွန္၏။ သို႔ေသာ္ ၄င္းသည္ သေဘာတရား မသိ။ သူႏွင္႔ ဘဝတူ ျမန္မာ တို႔၏ အေၾကာင္းကို မသိ။ ေတာင္စဥ္ ေရမရ ဝါဒ တို႔ကို သြတ္သြင္း ေလေလ ျဗိတိသွ်တို႔ ဘုန္းတန္ခိုး ၾကီးမား လာေလေလ ျဖစ္သည္။ ေလွ်ာက္လႊာ စာေရးသည္ ေတာသူ ေတာင္သား တို႔၏ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ခဲ႔သည္။ မွန္၏။ သို႔ေသာ္ လုပ္ငန္းကို နားမလည္ရွာ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ျဗိတိသွ်၊ တရုတ္၊ အိႏၵိယသား တို႔သည္ ၄င္း၏ ၾကိဳပမ္း မႈေၾကာင္႔ စည္းစိမ္ ဥစၥာ တိုးတက္ လာခဲ႔သည္။ စင္စစ္ ၄င္းတို႔ ၾကိဳးပမ္း လာခဲ႔ၾက သည္မွာ သေဘာ တရားလည္း မမွန္၊ စနစ္လည္း မက်၊ လုပ္ရပ္လည္း မဟုတ္၊ လြတ္ေျမာက္ လိုေသာ ဆႏၵ တခုတည္းသာ ရွိသည္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ျပင္းထန္မႈ တခု တည္းသာ ရွိသည္။ ေတာ္လွန္ လိုေသာ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ တခု တည္းသာ ရွိသည္။ တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ လုပ္ငန္း တို႔တြင္ ထိုစိတ္ တို႔ကို မည္မွ်ပင္ အေျခခံ ၾကရမည္ဟု ဆိုေစ ကာမူ လုပ္နည္း မသိေသာ ေခါင္းေဆာင္သည္ ဖြဲႏွင္႔ ဆန္ကြဲသာ ျဖစ္ေခ်အံ႔။


ဤေခတ္၌ ေခါင္းေဆာင္ အမည္ ခံယူ သူတို႔ ေပါမ်ား ပါ၏။ ေတာင္သူ လယ္သမား ေခါင္းေဆာင္ဟု ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ေတာင္သူ လယ္သမား ေခါင္းေဆာင္သည္ စပါးနက္ႏွင္႔ ငစိန္ကို ခြဲျခား၍ မသိ။ အလုပ္ သမား ေခါင္းေဆာင္ဟု ဆိုပါ၏။ သို႔ေသာ္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးသည္ တူကိုမွ်ပင္ မထု တတ္ပါ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး သမား ေခါင္းေဆာင္၊ စီးပြားေရး သမား ေခါင္းေဆာင္၊ လူမႈေရး သမား ေခါင္းေဆာင္ ဟူ၍လည္း ရွိၾက ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ထို သူတို႔သည္ ဥပေဒကို မသိ၊ အေရာင္း အဝယ္ကို နားမလည္၊ မႏုႆ ေဗဒ ဟူသည္ ကိုလည္း မၾကားဖူး။ “ သင္တို႔သည္၊ ငါတို႔သည္၊ ေတာ္လွန္ေရး အရင္းရွင္ စနစ္၊ ဒီမိုကေရစီ၊ ျပည္သူပိုင္၊ ျပည္ေတာ္သာ ” ဟူေသာ ေၾကြးေၾကာ္သံ တို႔ကို အလြတ္ က်က္၍ လူေရွ႕ သူေရွ႕ မေရွာင္ ဟစ္ေအာ္ တတ္လွ်င္ပင္ ေခါင္းေဆာင္ဟု ဆိုၾကရ မည္ေလာ။ မဟုတ္ … … မဟုတ္ … … မဟုတ္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အားလံုး သြက္ခ်ာေတာ လိုက္ေအာင္ မွားကုန္ ၾကပါျပီ။ ေခါင္းေဆာင္မႈ ဆိုရာ၌ အရည္အခ်င္း ရွိရမည္ မဟုတ္ ပါေလာ။ အရည္အခ်င္း ဆိုသည္ မွာလည္း ပထမျပန္ စာေမးပြဲကို ေအာင္ျခင္း မဟုတ္၊ ဘီေအ ေအာင္ျခင္း မဟုတ္၊ မိမိ လုပ္ငန္း၌ တတ္ကၽြမ္း ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ တနည္း အားျဖင္႔ တတ္ကၽြမ္းမႈ ရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္ကို တိုင္းျပည္က ယေန႔ အလို ရွိေနသည္။ ယေန႔ အဖို႔၌ က်ဆင္း ေနေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈ ေနရာတြင္ “ လဟာျပင္ၾကီး ” က်န္ရစ္ ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ကံေကာင္း ေထာက္မ၍ ထို လဟာျပင္၌ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင္႔ ကာကြယ္ေရး ေခါင္းေဆာင္မႈတို႔ ေနရာ ယူထားသည္။ စင္စစ္ ၄င္း ေခါင္းေဆာင္မႈသည္ ႏိုင္ငံကို ထိန္းေပး ရေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈ ျဖစ္သည္။ တနည္း အားျဖင္႔ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မႈ တရပ္ အတြက္ မဏာမ ေခါင္းေဆာင္မႈ၌ ေနရာ ယူလွ်က္ ရွိၾကသည္။ အို - အခ်င္းတို႔ … …။ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ေနာင္ေတာ္႔ ေနာင္ေတာ္မ်ား က်ဆင္း ခဲ႔ေသာ လမ္းေၾကာင္း ၾကီးကို ျမင္ၾက ကုန္ေလာ။ စိတ္တက္ၾကြမႈ တခု တည္းႏွင္႔ အရင္း တည္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈသည္ က်ဆံုး ခဲ႔ျပီ။ မိမိ လုပ္ငန္းကို မိမိ တတ္ကၽြမ္း နားလည္မႈ ရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈ သည္သာလွ်င္ ေအာင္ျမင္ လိမ္႔မည္။ 

ေနာင္လာ ေနာက္သား တို႔သည္ ေနာင္ေတာ္႔ ေနာင္ေတာ္တို႔ က်ဆင္းရာ ေခ်ာက္ထဲသို႔ မက်ၾက ေစႏွင္႔။ ႏိုင္ငံေရး သမား ေခါင္းေဆာင္၌ ႏိုင္ငံေရး အရည္အခ်င္း ရွိေစ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး သမား ေခါင္းေဆာင္၌ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရည္အခ်င္း ရွိေစ။ စီးပြာေရး ေခါင္းေဆာင္၌ စီးပြားေရး အရည္အခ်င္း ရွိေစ။ လူမႈေရး ေခါင္းေဆာင္၌ လူမႈေရး အရည္အခ်င္းရွိေစ။ သို႔မွ သာလွ်င္ ျမန္မာ႔ သားေကာင္း သမီးေကာင္း ရတနာ တို႔သည္ ျမန္မာ႔ လြတ္လပ္ေရးကို အသက္ဆက္ ႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္၏။

ေမာင္ထင္
၁၉၅၉ မွာ ဆရာ ေမာင္ထင္ ေရးသား ခဲ႔တဲ႔ ျပည္သူ႔ ကိုယ္က်င္႔ တရား အျမင္ “ ေခါင္းေဆာင္ အလိုရွိသည္ ” ေဆာင္းပါးမွ

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More