၁၁ ရာစုႏွစ္မ်ားသုိ႔ ခရီးသြားျခင္း “ ကမာနီလာ”

Photobucket

ႏုိင္ငံတႏိုင္ငံမွာ သူ႔လူမ်ဳိး၊ သူတုိ႔ဓေလ႔နဲ႔ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမူ(၀ါ) အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမူ ဆုိင္ရာေတြ ရွိၾကသလုိ အဲဒီယဥ္ေက်းမူ အေမြအႏွစ္ ေတြကုိလည္း အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမူအေမြ အျဖစ္ တန္ဖုိးထားၿပီး ထိမ္းသိမ္း ေစာင္႔ေရွာက္မူေတြကုိ  လုပ္ၾကပါတယ္။
             ဂ်ပန္ႏုိင္ငံဟာ စက္မူ ထိပ္သီးႏိုင္ငံ တႏိုင္ငံအျဖစ္ ကမၻာမွာ ေက်ာ္ၾကားလွသလုိ ဂ်ပန္ရဲ႔ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမူ အေမြအႏွစ္ေတြကုိ ထိမ္းသိမ္း ေစာင္႔ေရွာက္ရာမွာလည္း တကယ္႔ကုိ ခ်ီးက်ဳး ေလးစားစရာပါဘဲ၊ ဂ်ပန္ရဲ႕ကုိယ္ပုိင္ ယဥ္ေက်းမူ၊ ဓေလ႔ ဆုိတာ တကယ္ေတာ႔ မရွိပါဘူးလုိ႔ ေျပာဆုိ ေနၾကသူေတြလည္း ရွိေကာင္း ရွိၾကမွာပါ၊ ဂ်ပန္ရဲ႔ ယဥ္ေက်းမူ ဓေလ႔ေတြဟာ တရုတ္နဲ႔ ကုိးရီးယား ကေန အမ်ားဆုံး ဆင္းသက္လာတာ ျဖစ္တာကုိေတာ႔ အျငင္းပြားစရာ မရွိသလုိ၊ တရုတ္နဲ႔ ကုိးရီးယားကေန ဆင္းသက္လာတဲ႔ ယဥ္ေက်းမူ ဓေလ႔ ထုံးစံေတြကုိ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြက သူ႕ႏုိင္ငံသူလူမ်ဳိးနဲ႔ ကုိက္ညီမယ္႔ ျပင္ဆင္မူေတြနဲ႔ က်င္႔သုံးထားတာမုိ႔ ဓေလ႔မွသည္ ထုံးစံ ထုံးစံမွသည္ ကုိယ္ပုိင္ သမုိင္း ယဥ္ေက်းမူအေမြ ျဖစ္လာတာမုိ႔ တူညီတဲ႔ အေၾကာင္းအရာ တခုအေပၚမွာ ကြဲျပားျခားနားေနတဲ႔ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းေတြနဲ႔ ရပ္တည္ေနတာမုိ႔ ဂ်ပန္ဟာ ကုိယ္ပုိင္ ယဥ္ေက်းမူဓေလ႔ ရွိတယ္ လုိ႔ဘဲ ဆုိလုိက္ခ်င္ပါတယ္။
                              ဂ်ပန္ယန္း(၁၀)ျပားေစ႔ ေနာက္ေက်ာ္က ေဗ်ာဒုိအင္
         ဂ်ပန္ရဲ႔ ယဥ္ေက်းမူ အေမြေတြ စုစည္းရာ နန္းဆက္ အေမြခံခဲ႔ရာ ထီးစုိက္ မင္းစုိက္လုပ္ခဲ႔တဲ႔ ေနရာဟာ ဟိန္းက်ဳိ( Heian-kyō)လုိ႔ ေခၚတဲ႔ ယခု က်ဳိတုိ ဘဲျဖစ္ပါတယ္၊ က်ဳိတုိၿမိဳ႔ရဲ႔ သမုိင္း၀င္ ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အဦး ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ကမၻာ႔ ရတနာရယ္လုိ႔ တင္စားေခၚေ၀ၚ အသိအမွတ္ျပဳ ခံထားရတဲ႔ ေနရာ အေဆာက္ အအုံေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ရွိၾကတဲ႔ အထဲက တခု အပါအ၀င္ျဖစ္တဲ႔ ေဗ်ာဒုိအင္ (byodoin) ဘုရား အေၾကာင္းပါဘဲ၊ ေဗ်ာဒုိအင္(byodoin)ဘုရား အေဆာက္အအုံ ေနရာဟာ က်ဳိတုိၿမိဳ႕နဲ႔ နရၿမိဳ႕ၾကား ထဲမွာ တည္ရွိေနတဲ႔ အုဂ်ီ(UJi) ၿမိဳ႔မွာပါ၊ အုဂ်ီ ဆုိတာကေတာ႔ ဂ်ပန္ရဲ႕ လက္ဖက္ရည္ (ocha) နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ နာမည္ႀကီးေနတဲ႔ ေနရာတခု ျဖစ္ခဲ႔သလုိ ယေန႔ အခ်ိန္ထိ ဂ်ပန္ရုိးရာ လက္ဖက္ရည္ အခမ္းအနား ဆုိင္ေလးေတြကုိ ပုံစံ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေနရာတုိင္းမွာ ေတြ႔ျမင္ရမွာ ျဖစ္ၿပီး ဘူတာကေန ၁၀မိနစ္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္ ကမၻာ႔ရတနာလုိ႔ တင္စား ေခၚေ၀ၚေနၾကတဲ႔ ဂ်ပန္ရဲ႔ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမူ အေမြအႏွစ္ ေဗ်ာဒုိအင္ ဘုရားကုိ ေရာက္ရွိမွာပါ၊ က်ဳိတုိက နာမည္ႀကီးေနတဲ႔ ေရႊေက်ာင္း၊ ေငြေက်ာင္းလုိ႔ ေျပာရင္ လူတုိင္းလုိ သိၾကေပမယ္႔ ေဗ်ာဒုိအင္ (byodoin)လုိ႔ ေျပာလုိက္ရင္ ဂ်ပန္ေရာက္ ျမန္မာေတြေတာင္ ဘယ္ေနရာလည္းလုိ႔ ဘာလည္းလုိ႔ ေမးလာသူေတြ ရွိတာမုိ႔ ဂ်ပန္ေရာက္ ေနသူတုိင္း ေန႔စဥ္ ကုိင္စြဲသုံးစြဲေနၾကတဲ႔ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ထုတ္ေ၀တဲ႔ ဂ်ပန္ယန္း ၁၀ျပားေစ႔ရဲ႔ ေက်ာဘက္ေနရာေလးက အေဆာက္အဦးဟာ Uji ၿမိဳ႔က သမိုင္း၀င္ (Hein)ဟိန္ေခတ္ လက္ရာ ေဗ်ာဒုိအင္ (byodoin) ဘုရားေက်ာင္းပါဘဲ။
ေဗ်ာဒုိအင္သမုိင္းအစ
               ဂ်ပန္ႏုိင္ငံကုိ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာဟာ တရုတ္ႏုိင္ငံ ကေန ဂ်ပန္ရဲ႔ ဇင္ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ ကတဆင္႔ ဟိန္ေခတ္မတုိင္မွီ (Hein-794–1185 ) နရ ေခတ္(Nara-710–794 )အေစာပုိင္း ေခတ္ဦးေလာက္ ကတည္းက ေရာက္ရွိေနခဲ႔ရာက ၁၀၅၂ခုႏွစ္မွာ ဘုရင္ဧကရာဇ္ရဲ႔ အဓိပတိ အႀကံေပး အရာရွိျဖစ္တဲ႔ ဖူဂ်ီ၀ရ ယုိရိမိခ်ီ ဟာ သူ႔ ဖခင္ထံက အေမြ ဆက္ခံရရွိထားတဲ႔ အပန္းေျဖ စံအိမ္ေတာ္ မိခ်ိနဘကုိ ဘုရားေက်ာင္း အျဖစ္ကုိ ေျပာင္းလဲခဲ႔ တာဟာ ဘုရားေက်ာင္းရဲ႔ အစဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟိန္ေခတ္ အလယ္ေခတ္ အခ်ိန္ကာလ ျဖစ္သည္႔အေလွ်ာက္ မင္းဆက္ ယဥ္ေက်းမူ ကနဦးအစ ႏွင္႔ တုိးတက္မူေတြ အရ ၁၀၅၃ခုႏွစ္မွာ အမိတဘ (amitabha)ဘုရား ေနရာထုိင္ခင္း အတြက္ Ajike ေရကန္ကုိ ရတနာကန္ အျဖစ္ပုံေဖာ္ၿပီး ျမန္မာအေခၚ မီးလွ်ံငွက္(၀ါ) ဇာမဏီငွက္ခမ္းမကုိ(Phoenix Hall)ကုိ တုိးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ လုိက္တာေၾကာင္႔ ငွက္တေကာင္ရဲ႕ အေတာင္ပံ ျဖန္႔က်က္ထားေနတဲ႔ ပုံသဏၭာန္ အေဆာက္အဦး ပုံစံေပၚလာၿပီး အမုိးထိပ္ ခင္တန္း တဖက္တခ်က္စီ မွာလည္း ဇာမဏီငွက္ ေမာင္နွံရုပ္တု ထုလုပ္ထားသလုိ ခမ္းမရဲ႔ အမုိးကုိ ဂ်ပန္ရြံ႕ေစးျဖင္႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ႔ အုပ္ၾကြပ္ျပားေတြနဲ႔ မုိးအုပ္ထားရွိပါတယ္။ ဗဟုိခမ္းမေဆာင္ တည္ရွိရာ ေဘးစႀကၤန္ေဆာင္ ႏွစ္ခုကုိေတာ႔ လက္ေတြ႔သုံးဖုိ႔ ရည္ရြယ္ထားပုံ မေပၚတဲ႔အတြက္ အခင္းဟာ ေျမသား ျဖစ္ေနပါတယ္၊ ဘုရားေက်ာင္းရဲ႔ မနီးမေ၀းက စိမ္းလဲ႔ေနတဲ႔ အုဂ်ီျမစ္ရဲ႕ အလွအပေတြနဲ႔ စိမ္းညွိ႕ယွက္သန္းေနတဲ႔ ေတာင္တန္းေတြရဲ႕ ၾကားမွာ ဘုရားေက်ာင္းရဲ႔ ပုရ၀ဏ္ ေနရာဟာ သဘာ၀ရႈခင္း အလွတခုအျဖစ္ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားလာတဲ႔ ေနရာတခု ျဖစ္လာခဲ႔ပါတယ္။

ဖူဂ်ီ၀ရ ယုိရိမိခ်ီ
                 ေဗ်ာဒုိအင္ ဘုရားေက်ာင္း၀င္း ခမ္းမ၊ ေမွ်ာ္စင္၊ ေရႊခမ္းမ၊ တရားေဟာ ေျပာပုိ႔ခ်တဲ႔ ခမ္းမ၊ ရတနာအိမ္နဲ႔ အမိတဘ (amitabha) ဘုရားသီတင္း သုံးေတာ္ရာ စံေက်ာင္းဗိမာန္ေတြ တည္ရွိေနသလုိ ဘုရား စံေက်ာင္းေတာ္ရဲ႔ ပုရ၀ဏ္ ပန္းျခံေနရာမွာ ယက္ေတာင္ ပုံသဏၭာန္ ျမက္ခင္းစိမ္းေတြနဲ႔ သဲေသာင္ျပင္ေတြ အျပင္ ကၽြန္းငယ္ေလးေတြကုိ ကူးႏုိင္တဲ႔ တံတား အျပင္အဆင္ လက္ရာေတြဟာလည္း ေရွးလက္ရာ တခုအျဖစ္ လွပခန္႔ညားစြာ ပနံသင္႔ လွပေနတာ ကုိလည္း ေတြ႕ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဟိန္ေခတ္ယဥ္ေက်းမူလက္ရာမ်ား
               ေဗ်ာဒုိအင္ ဘုရားေက်ာင္းမွာ ဟိန္ေခတ္ ယဥ္ေက်းမူဆုိင္ရာ ပစၥည္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ျမင္ ရမွာျဖစ္သလုိ ဟိန္ေခတ္ရဲ႔ အေက်ာ္ၾကားဆုံး ပန္းပုဆရာ ဂ်ဳိေရွာ(Josho)ရဲ႔ မူရင္း ပန္းပုလက္ရာ ေတြထဲက ေရွးအက်ဆုံး တံခါး ပန္းခ်ီကားမ်ား၊ (amitabha) ဘုရား ေအာက္ေမ႔ဖြယ္ပြဲေတာ္ အသြင္အျပင္၊ ဗုဒၶဘာသာ ဘုရားေက်ာင္းသုံး ေခါင္းေလာင္း သုံးခုနဲ႔ ဇာမဏီငွက္ ေမာင္ႏွံ(ဒီငွက္ဟာ နွစ္ေပါင္းရာခ်ီ ေသၿပီးေနာက္ မီးေလာင္၍ ခနၶာခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီး ႂကြင္းက်န္သည့္ ျပာပုံမွ တစ္ဖန္ ေပါက္ဖြား လာျပန္သည္ ဆိုေသာ ဒ႑ါရီလာ ငွက္ပါ)။


Phoenixခမ္းမရဲ႔ ခင္တန္းအမုိးေပၚက Phoenixငွက္ေမာင္ႏွံ(ပုံ)
                 ဂ်ပန္ရဲ႔ ေရွးအက်ဆုံး ဘုရားဖူးထြက္ရာမွာ အသုံးျပဳတဲ႔ ကပ္ျပားေတြနဲ႔ စာရြက္စာတမ္းမ်ား၊ ဒီအထဲမွာမွ ဂ်ပန္ရဲ႔ အမ်ဳိးသား ရတနာေတြျဖစ္တဲ႔ ၁၁ရာစုမွ ရုပ္တုေတြဟာ မူပုိင္အျဖစ္ တည္ရွိေနၾကတာ ပါဘဲ၊ မဟာဂီတမွာ အေရးႀကီးတဲ႔ ေၾကး၊ ၀ါး၊ ေလ၊ လက္ခုပ္လုိ႔ ဆုိတဲ႔ ဂီတ တူရိယာေတြကုိ တီးခတ္ေနတဲ႔ သေကၤတ အထိမ္းအမွတ္ ရုပ္တုေတြ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခုိးေနပုံ၊ တိမ္တုိက္ကုိ စီးလုိ႔ ဗုဒၶဘုရားကုိ ပူေဇာ္ဟန္ျပဳေနတဲ႔ ရုပ္တုေတြ လက္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင္႔ သေကၤတ သဏၭာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ေဖာ္က်ဳးေနတဲ႔ ရုပ္တုေတြဟာ အခ်ဳိးေျပျပစ္ ေပ်ာ႔ေျပာင္းလွတဲ႔ ပုံစံေတြနဲ႔ ထုလုပ္ ထားတာေတြဟာ တန္ဖုိး ျဖတ္မရႏုိင္တဲ႔ ဟိန္ေခတ္က ပန္းပုဆရာ အေက်ာ္အေမာ္ ဂ်ဳိေရွာ(Josho)ရဲ႔ တန္ဖုိး ျဖတ္မရႏုိင္တဲ႔ လက္ရာေတြပါဘဲ။



 ဟိန္ေခတ္လက္ရာ တိမ္တုိက္စီးရုပ္တုနဲ႔ ေခါင္းေလာင္းေတာ္(ပုံ)
အမိတဘ (amitabha)ဘုရား
               ပန္းပုဆရာ အေက်ာ္အေမာ္ ဂ်ဳိေရွာ(Josho)ဟာ ဖူဂ်ီ၀ရ ယုိရိမိခ်ီ ေခတ္မွာ ဗုဒၶဘာသာ ပန္းပုကုိယ္စားလွယ္ ျဖစ္ခဲ႔သူ တေယာက္ပါ၊ အမိတဘ(amitabha)ဘုရား တင္ပလႅင္ေခြ ထုိင္ေနေတာ္မူတဲ႔ ပုံသဏၭာန္ျဖစ္ၿပီး ၃မီတာ အျမင္႔ရွိပါတယ္၊ လက္မႏွစ္ခုကုိ ထိ္စပ္ထားတဲ႔ ပုံစံေတြကုိ ဂ်ဳိေရွာက သစ္သား တပ္ဆင္နည္းေတြနဲ႔ စိတ္ႀကိဳက္ ထုလုပ္ခဲ႔တာ ျဖစ္ၿပီး၊ ယခု ထုလုပ္တဲ႔ ပုံစံဟာ ဆင္းတုေတာ္ကုိ ဟန္ခ်က္ညီညီ ထိမ္းသိမ္းႏုိင္ရန္ ႏွင္႔ ဟိန္ေခတ္ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြရဲ႔ ေဖာ္ေရႊတဲ႔ စိတ္ေနဟန္ထားကုိ ပုံေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔တာမုိ႔ ဘုရင္အပါအ၀င္ နန္းတြင္း အရာရွိေတြရဲ႔ အႀကိဳက္ျဖစ္တယ္လုိ႔ သမုိင္း ရာဇ၀င္ေတြက ဆုိထားပါတယ္။ မ်က္ႏွာေတာ္ဟာ ၾကည္လင္ ေအးျမမူ ပုံနဲ႔၊ သပ္ရပ္ရွင္းသန္႔ေနတဲ႔ ဆံက်စ္ေတာ္ အပါအ၀င္၊ မ်က္ခြံေတာ္ တ၀က္ေမွးမွိတ္ ထားၿပီး၊ အနည္းငယ္ ေစ႔ထားတဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းေတာ္၊ ပခုံးေတာ္မွာ ရုံထားတဲ႔ သကၤန္းေတာ္ အေ၇းေၾကာင္းေတြကုိ ခပ္ပါးပါးေလး ထြင္းထုထား တာမုိ႔ သပၸယ္စြာ စံေနေတာ္မူတဲ႔ ဗုဒၶရဲ႔ ရုပ္တုဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အတြက္ ၾကည္ညွိ သဒၶါပြားစိတ္ ျဖစ္ေစသလုိ ဘာသာျခား ေလ႔လာသူေတြ အတြက္လည္း ရင္သပ္ရွုေမာစရာ ဆင္းတုေတာ္ လက္ရာတစ္ခု အျဖစ္ ေျပာင္ေျမာက္စြာ ထုဆစ္ထားတာကုိ ေတြ႔ျမင္ရမွာပါ။


အမိတဘ (amitabha)ဘုရား(ပုံ)

                ေဗ်ာဒုိအင္ (byodoin) ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ရာကုိ ၁၉၉၀ခုႏွစ္မွာ ျပန္လည္ တူးေဖာ္ခဲ႕တာျဖစ္သလုိ မူလ တည္ေဆာက္ထားတဲ႔ ပုံသဏၭာန္အတုိင္း ပုံေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔တာမုိ႔ အုဂ်ီျမစ္ကမ္း နံေဘးက ေတာေတာင္ သဘာ၀ အလွေတြနဲ႔ သာယာ ရွုေမာဖြယ္ရာ ေနရာတခုျဖစ္တဲ႔ ဂ်ပန္ရဲ႔ ေ၇ွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမူ မွတ္တမ္း၀င္ သမုိင္း၀င္ ေဗ်ာဒုိအင္ (byodoin) ဟာ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြရဲ႔ အမ်ဳိးသားဂုဏ္ကုိ ျမွင္႕တက္ေစခဲ႔တဲ႔ အမ်ဳိးသား ရတနာအျဖစ္ အသိမွတ္ျပဳ ခံရတဲ႔အျပင္ ကမၻာ႔ တန္ဖုိး၀င္ ေရွးေဟာင္း ရွားပါးရတနာတခုအျဖစ္ပါ မွတ္တမ္း တင္ခံထားရတယ္ ဆုိတဲ႔ အေၾကာင္းနဲ႔႔ဲပဲ ။

ေဆာင္းပါးႏွင္႔ ဓာတ္ပုံ ကမာနီလာ 

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More